UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

PROFESÖR
ZEKERYA BATUR

EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    1998 - 2002

    AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2003 - 2006

    AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • Doktora

    2006 - 2010

    SELÇUK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TÜRKÇE EĞİTİMİ (DR)
    İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
  • ÜDS - İngilizce

    2007 - Bahar

    İngilizce - 67.500
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Türkçe Eğitimi

  • PROFESÖR - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2021 -

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2015 - 2021

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ -
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2010 - 2015

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

    2002 - 2010

    - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ PR. -
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Enstitü Müdürü

    2024 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bölüm Başkanı

    2023 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Mevzuat Komisyon Üyeliği

    2021 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Yönetim Kurulu Üyeliği

    2020 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Kalite Kurulu Üyeliği

    2020 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bologna Koordinatörü

    2020 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bölüm Başkan Yardımcısı

    2018 - 2022

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bölüm Başkan Yardımcısı

    2017 - 2022

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Dekan Yardımcısı

    2016 - 2017

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bilim Dalı Başkanı

    2015 - 2022

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Dekan Yardımcısı

    2014 - 2017

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Yönetim Kurulu Üyeliği

    2014 - 2017

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    2014 - 2017

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Yönetim Kurulu Üyeliği

    2013 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2013 - 2022

  • 2024

    Yüksek Lisans - NESRİN ELLİALTI
    İzmir Yabancılar İçin Türkçe ve Cambrıdge Englısh as a Second Language ders kitaplarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2024

    Doktora - TUĞBA NUR BEYRET COŞKUN
    Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B1 düzeyindeki öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Yüksek Lisans - İBRAHİM ÜNAL
    Çizgi filmlerde Türkçenin söz varlığı: Kral Şakir örneği
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Doktora - MİNE ÖZÇELİK
    Yabancılara Türkçe öğretiminde kültür temalı belgesel kullanımının güdümlü yazma becerisine etkisi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Doktora - DİLEK BAZ BOLLUK
    YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR TEMALI ETKİNLİKLERİN KÜLTÜR EDİNİMİ VE YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Doktora - SİMUZAR YUSUFOĞLU
    Disiplinler Arası Etkinliklerin Problem Çözme Becerisine Etkisi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2022

    Doktora - HALİL ZİYA ÖZCAN
    Köroğlu Destanı'nın B1 düzeyine uyarlanmasının okuduğunu anlamaya etkisi üzerine bir araştırma
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2021

    Doktora - MEVLÜT ELLİALTI
    Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akademik dinleme becerisinin geliştirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2020

    Doktora - KADİR DURU
    Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2020

    Doktora - GÜLTEN ERKEK
    Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin eleştirel dinleme becerilerinin geliştirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - FADİME GÜNEY
    Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki felsefi yaklaşımların incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - MİNE ÖZÇELİK
    Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde aktif kelime hazinesinin geliştirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - TUNCAY AKDENİZ
    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaların Türkçe eğitimi açısından incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Doktora - MUSTAFA TENEKECİ
    ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE ETKİSİ
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - HALİL ZİYA ÖZCAN
    Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretiminde temel seviye için kelime belirleme çalışması: Uşak Üniversitesi örneği
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - EMEL ŞAŞMAZ
    Devlet tiyatrolarında oynanan çocuk tiyatro oyunlarında değer eğitimi ve bu oyunların Türkçe öğretimine katkısı
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2017

    Yüksek Lisans - BÜŞRA ATMACA
    5. ve 8. sınıf işitme cihazı kullanan öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin incelenmesi ve kelime servetinin belirlenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2017

    Yüksek Lisans - SİMUZAR YUSUFOĞLU
    İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2016

    Yüksek Lisans - MEVLÜT ELLİALTI
    Türkiye ve İngiltere'deki 11-14 yaş öğrencilerinin ana dili çalışma kitaplarındaki yazma etkinliklerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2015

    Yüksek Lisans - GÜLŞEN ORAN
    Yalvaç Ural'ın çocuk kitaplarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2015

    Yüksek Lisans - TUĞBA NUR BEYRET
    Ortaokul öğrencilerinin üstdil farkındalık becerileri ile yazma becerileri arasındaki ilişki
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2012

    Yüksek Lisans - ZELİHA YÜCEL
    Ahmet Efe'nin çocuk öykülerinde değer eğitimi ve öykülerinin Türkçe eğitimine katkısı.
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Akademik Yazma ve Süreçleri - Doktora, 2016-2017
  • Türk Dilinin Kaynakları - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Eleştirel Düşünme Eğitimi - Doktora, 2016-2017
  • Anlama Teknikleri:Dinleme Eğitimi - Lisans, 2016-2017
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2013-2014
  • Anlatma Teknikleri: Yazma Eğitimi - Lisans, 2013-2014
  • Anlatma Teknikleri:Konuşma Eğitimi - Lisans, 2013-2014
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2013-2014
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2012-2013
  • Anlatma Teknikleri: Yazma Eğitimi - Lisans, 2012-2013
  • Anlama Teknikleri:Dinleme Eğitimi - Lisans, 2012-2013
  • Anlatma Teknikleri:Konuşma Eğitimi - Lisans, 2012-2013
  • ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - Lisans, 2012-2013
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2012-2013
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2011-2012
  • Anlatma Teknikleri: Yazma Eğitimi - Lisans, 2011-2012
  • Anlama Teknikleri:Dinleme Eğitimi - Lisans, 2011-2012
  • Anlatma Teknikleri:Konuşma Eğitimi - Lisans, 2011-2012
  • ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - Lisans, 2011-2012
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2011-2012
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2010-2011
  • Anlatma Teknikleri: Yazma Eğitimi - Lisans, 2010-2011
  • Anlama Teknikleri:Dinleme Eğitimi - Lisans, 2010-2011
  • Anlatma Teknikleri:Konuşma Eğitimi - Lisans, 2010-2011
  • ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - Lisans, 2010-2011
  • TÜRKÇE EĞİTİMİNİN KAYNKALARI - Yüksek Lisans, 2010-2011
  • DİL VE KÜLTÜR - Lisans, 2010-2011
  • Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi - Lisans, 2009-2010
  • Anlatma Teknikleri: Yazma Eğitimi - Lisans, 2009-2010
  • Ulusal Hakemli 2024, ÖZCAN HALİL ZİYA,BATUR ZEKERYA, Öğretmenlerle eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin lisansüstü eğitime ilişkin algıları: Metaforik bir çalışma, Milli Eğitim
  • Uluslararası Hakemli 2024, BATUR ZEKERYA,GÜNEY FADİME,YILMAZ SÜMEYYE, Öğrencilerin Bilgi Felsefesi Akımlarını Kullanma Durumları, International Academic Social Resources Journal
  • Uluslararası Hakemli 2024, ELLİALTI NESRİN,BATUR ZEKERYA, İzmir yabancılar için Türkçe ve Cambridge English as a second language ders kitaplarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2024, Arslan Görkem, BATUR ZEKERYA, Turkish Learners Attitudes Towards Improving Vocabulary in Turkish as a Foreign Language: The Research of Reliability and Validity, Hacettepe University Journal of Education
  • Ulusal Hakemli 2024, Özen Şükrü, BATUR ZEKERYA, Eleştirel Görsel Okuma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Öneriler: Eleştirel Görsel Okuma Etkinlikleri (EGOET), Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2023, BATUR ZEKERYA, BAŞAR MURAT, Yusufoğlu Simuzar, Yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırma, Milli Eğitim
  • Uluslararası Hakemli 2023, ÖZCAN HALİL ZİYA, Yusufoğlu Simuzar, BATUR ZEKERYA, Disiplinlerarası Tezlerin Bibliyometrik Analizi, Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online)
  • Uluslararası Hakemli 2023, Arslan Görkem Yaşar, BATUR ZEKERYA, Eleştirel Düşünme Etkinlikleri ile Değerler Eğitimi, EDUCATIONE
  • Uluslararası Hakemli 2023, BAZ BOLLUK DİLEK, BATUR ZEKERYA, Akademik yazma çalışmalarının yeterliliğini değerlendirmeye yönelik bir ölçme aracı geliştirme önerisi, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2023, BATUR ZEKERYA, ÜNAL İBRAHİM, Çizgi Filmlerde Türkçenin Söz Varlığı: Kral Şakir Örneği, ACADEMIC SOCIAL RESOURCES Journal
  • Uluslararası Hakemli 2023, BAZ BOLLUK DİLEK, BATUR ZEKERYA, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerisi Gelişimine ve Değer Eğitimine Yönelik Görsel Okuma Etkinlik Önerisi, Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2023, ÖZCAN HALİL ZİYA, BATUR ZEKERYA, Ortaokul öğrencilerinin Köroğlu algısı: Metaforik bir analiz, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2023, ÖZÇELİK MİNE, BATUR ZEKERYA, A Literature Review on Writing Proficiency Outcomes , International Journal of Education & Literacy Studies
  • Uluslararası Hakemli 2023, ÖZÇELİK MİNE, BATUR ZEKERYA, Effect of using Culture-Themed Documentaries on Guided Writing Skills in Teaching Turkish to Foreigners, IJELS
  • Ulusal Hakemli 2022, BATUR ZEKERYA, Özdil Şeyma, ÖZCAN HALİL ZİYA, Millî Eğitim Dergisinde Yayımlanan Makalelerin Türkçe Eğitimi Açısından Bibliyometrik Analizi, Milli Eğitim
  • Ulusal Hakemli 2022, BATUR ZEKERYA, KAPLAN KADİR, ERCAN ERTUĞRUL, Dil Bilgisi Öğretiminde Bir Etkinlik Önerisi: Ek Çarkı , Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2022, Arslan Görkem Yaşar, BATUR ZEKERYA, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bir Soru Türü Önerisi: Kültürel Soru, asos journal
  • Uluslararası Hakemli 2022, BATUR ZEKERYA, Yazma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Öneri: SÖZTÜR Tekniği, International Journal of Languages’ Education and Teaching
  • Uluslararası Hakemli 2021, Arslan Görkem Yaşar, BATUR ZEKERYA, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Türkçe, Türkiye ve Türk Kültürüne İlişkin Görüşleri: Slovakya Matej Bel Üniversitesi Örneği, International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language
  • Uluslararası Hakemli 2021, ŞENER NURCAN, BATUR ZEKERYA, BAŞAR MURAT, From Tale to Reality to True: Creative Expression Technique (Yantek), IJELS
  • Uluslararası Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, ÖZCAN HALİL ZİYA, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bir Metin Uyarlama Örneği: Köroğlu Destanı, Folklor Akademi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, ULUÇINAR UFUK, Özçelik Mine, B1 Düzeyindeki Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Kelime Sıklığı Üzerine Bir Araştırma, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, ELLİALTI MEVLÜT, BATUR ZEKERYA, Uluslararası Öğrencilerin Dil Becerilerinin Mevcut Durum Analizi: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, ÖZEN Şükrü, BATUR ZEKERYA, Bir Motivasyon Kaynağı Olarak Kutadgu Bilig, Türk Akademik Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, Gül Ahmet, Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme İlgi ve Süreleri Üzerine Öğretmen Görüşleri, IJLET
  • Uluslararası Hakemli 2021, ELLİALTI MEVLÜT, BATUR ZEKERYA, Academic Listening Skills of the International University Students in Turkey, IJELS
  • Ulusal Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, Özdemir Pelin, Türkçe Ders Kitabı Etkinliklerinin Kazanımlarla Örtüşme Durumları, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, Okuma alışkanlığını kazandır(ama)ma sorunsalı: Veli, İjla
  • Uluslararası Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, ÖZEN Şükrü, Türklerde Hitabet: Orhun Yazıtları, Divanu Lugat-it Türk ve Nutuk , Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, SOYUÇOK MEHMET, BATUR ZEKERYA, Türkçe Dersi Yazılı Sınavlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi , EKUAD
  • Uluslararası Hakemli 2021, ÖZCAN HALİL ZİYA, BATUR ZEKERYA, A Bibliometric Analysis of Articles on Text Simplification: Sample of Scopus Database , IJELS
  • Uluslararası Hakemli 2021, BATUR ZEKERYA, İnce Hakan, Liselere Geçiş Sınavı (LGS) Sorularının Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerle Örtüşme Düzeyi: Türkçe Ders Kitapları Örneği, JIRTE
  • Uluslararası Hakemli 2021, ELLİALTI MEVLÜT, BATUR ZEKERYA, Akademik dinleme öz değerlendirme ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, asos journal
  • Uluslararası Hakemli 2021, ÖZEN ŞÜKRÜ, BATUR ZEKERYA, Uluslararası Hakemli Dergiler Üzerinden Akademik Yazma Stillerini Okumak, IJLET
  • Uluslararası Hakemli 2021, Topal Semih, BATUR ZEKERYA, Türkçe Ders Kitaplarında Kültürel Çeşitlilik, The Journal of Academic Social Science
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,ŞAŞMAZ EMEL, Türkiye ve Yurt Dışında Okutulan Türkçe Ders KitaplarınınDeğerler Bakımından Karşılaştırılması, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi,
  • Ulusal Hakemli 2020, ULUTAŞ MUSTAFA,BATUR ZEKERYA, Keloğlan masallarında tutum ve davranışlar: Anne-çocuk ilişkisi., Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,ÖNCEL DAVUT, Gezi Yazısını Değerlendirmeye YönelikBir Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması, İJLET
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA, Özcan Halil Ziya, An Analysis of The Postgraduated Theses on The Köroğlu Epic in Terms of Different Variables: A Biblometric Analysis, AJES
  • Uluslararası Hakemli 2020, ASAR AHMET,ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA, Muhâkemetü’l Lügateyn’in propaganda açısından incelenmesi, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2020, SOYUÇOK MEHMET,BATUR ZEKERYA, 2018 Türkçe Öğretim Programı KazanımlarınınTürkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından İncelenmesi, Gelecek Vizyonlar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,ALKAN ALTUN HATİCE, Otobiyografi Yazma Becerisini Değerlendirmeye Yönelik Bir ÖlçmeAracı Geliştirme Çalışması, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,ALTUN HATİCE, Masalların Dil Becerilerinin Gelişirilmesine Katkısı: Öğretmen Adayları Örneği, Folklor/Edebiyat
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, Readability levels of texts in the sixth grade turkish text books, Azərbaycan məktəbi
  • Ulusal Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,AKDENİZ TUNCAY, DEĞERLER EĞİTİMİYLE İLGİLİ YAPILAN TEZLER ÜZERİNE BİRİNCELEME: TÜRKÇE EĞİTİMİ ÖRNEKLEMİ, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, Eleştirel düşünme üzerine yazılan lisansüstü tezlerinin bibliyometrik analizi, TEKE
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,ÖZDİL ŞEYMA, İlkokul öğrencilerinin ders kitaplarına ilişkin görüşleri: ders kitabı tasarımları, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, GÜLTEN ERKEK,BATUR ZEKERYA, A Comparative Study on Critical Thinking in Education: From Critical Reading Attainments toCritical Listening Attainments, IJELS
  • Uluslararası Hakemli 2020, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, Students’xx Attitudes and Perceptions of Reading through Analysis of Their Paintings, IJELS
  • Ulusal Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,ASAR AHMET, Ortaokul Öğrencilerinin Yazılı AnlatımdaDüşünceyi Geliştirme Tekniklerini KullanımDurumları (Zonguldak Örneği), Milli Eğitim
  • Ulusal Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,ULUTAŞ MUSTAFA,BEYRET TUĞBA NUR, 2018 LGS Türkçe Sorularının PISA OkumaBecerileri Hedefleri Açısından İncelenmesi, Milli Eğitim
  • Uluslararası Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,BAŞAR MURAT,SÜZEN HATİCE NİLÜFER, Critical Visual Reading Skills of Students, International Journal of Education Literacy Studies
  • Uluslararası Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, Ortaokul Öğrencilerinin Dede Korkut Algıları: Metaforlar, Dede Korkut Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,BİTİR TUFAN, İlkokul Öğrencilerinin Serbest Yazma Etkinliklerindeki Konu Eğilimlerinin İncelenmesi, KUTAKSAM DERGİSİ
  • Uluslararası Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,SOYUÇOK MEHMET, Atasözlerinde Eleştirel Düşünme Unsurları: Türkçe Ders Kitapları, folklor/edebiyat
  • Ulusal Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Eğilimlerinin İncelenmesi, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,BAŞAR MURAT,UYGUN KAMİL, Farklı Ülke Vatandaşı Öğrencilerin İletişim Kurma ve Çatışmaları Çözme Anlayışlarının İncelenmesi, Kastamonu Education Journal
  • Uluslararası Hakemli 2019, ERKEK GÜLTEN,BATUR ZEKERYA, Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı ders kitaplarında eleştirel dinleme, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2019, ERKEK GÜLTEN,BATUR ZEKERYA, Activity suggestions for improving critical listening skills, ERR
  • Uluslararası Hakemli 2019, BATUR ZEKERYA,ÖZÇELİK MİNE, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimde Aktif KelimeHazinesinin Geliştirilmesi, Gelecek Vizyonlar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, ULUTAŞ MUSTAFA,BATUR ZEKERYA, Sayıların Atasözü ve Deyimlere Yükledikleri Anlamlar, International Journal of Languages' Education
  • Uluslararası Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,GÜLVEREN HAKAN,BEK HAFIZ,BAŞAR MURAT, Developing A Reading Habit scalepOkuma Alışkanlığı Ölçeğinin geliştirilmesi, Journal of Human Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2018, BAŞAR MURAT,BATUR ZEKERYA, Examination of The Students’ Mistakes of Oral Reading, Eletcronic İnternational Elememantary Education
  • Uluslararası Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,ŞAŞMAZ EMEL, DEVLET TİYATROLARINDA OYNANAN ÇOCUK TİYATRO OYUNLARINDADEĞER EĞİTİMİ VE BU OYUNLARIN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE KATKISI, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,HÜDAL YAVAŞÇA, DİNLE ATASÖZÜNÜ OYNA ÖĞREN ÖZÜNÜ: ATASÖZÜÖĞRETİMİ, Araştırma ve Deneyim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Temel Seviye İçin Kelime Belirleme Çalışması: Uşak Üniversitesi Örneği, Gelecek Vizyonlar Dergisi - Future Visions Journal
  • Ulusal Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,ATMACA BÜŞRA, 5 VE 8. SINIFLARDA İŞİTME CİHAZI KULLANAN ÖĞRENCİLERIN YAZILI ANLATIMBECERİLERİNİN İNCELENMESİ VE KELİME SERVETİNİN BELİRLENMESİ, Avrasya Dil Eğitimi ve AraştırmalarıDergisi
  • Ulusal Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,SOYUÇOK MEHMET, Dede Korkut’xxta Motivasyon, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,ÖZEN NESİME, Eleştirel Okuma: 36 Hafta 36 Etkinlik, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,ELLİALTI MEVLÜT, Türkiye ve İngiltere’deki 11-14 Yaş Öğrencilerinin Ana Dili Çalışma Kitaplarındaki Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi, IJLA
  • Uluslararası Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,ASAR AHMET,DOĞAN FİLİZ,TENEKECİ MUSTAFA,TOPAL SEMİH, Ortaokul Öğrencilerinin Serbest Yazma Çalışmalarında Konu Eğilimleri, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2018, BATUR ZEKERYA,ÖZDİL ŞEYMA, YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİRÖNERİ: MANAS OYUNU, ADEDER
  • Ulusal Hakemsiz 2018, BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya,Öztürk Ebru,Alakaya Yunus Emre,Gül Ahmet, Divanü Lugati’xxt Türk’xxteki Kişi Adları ile Günümüz Kişi Adlarının Karşılaştırılması: Uşak ve Kütahya Örneği, Yeni Türkiye
  • Uluslararası Hakemli 2017, ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA,DURU KADİR, Cumhuriyet Dönemi Türkçe Öğretim Programlarının Konuşma Becerisi Açısından İncelenmesi, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA,SOYUÇOK MEHMET, Dede Korkut Hikâyelerinde İnanç Kavramı ve Bu Kavrama Yüklenen Anlamlar, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA,ERKEK GÜLTEN,KAPLAN KADİR,ERCAN ERTUĞRUL, Ana Dili/Dil Bilgisi Öğretimine İlişkin Görüş ve Öneriler, International Journal of Languages’ Education and Teaching
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA, Etkili Kitap Okuma Çalışmaları ve Çağrışımları: EKOÇ Tekniği, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA,ERKEK GÜLTEN,KAPLAN KADİR,ERCAN ERTUĞRUL, Türkçe Eğitimi ve Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisinin Edinimine İlişkin Görüşleri, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi (ADER)
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA,ERKEK GÜLTEN,ÖZEN NESİME,ELLİALTI MEVLÜT, Yazılı Anlatım Yanlışlarının/Hatalarının Öğrenim Düzeylerine Göre İncelenmesi, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA,ERKEK GÜLTEN, İlk ve Ortaokul Türkçe Kitapları: Atasözleri, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA,ERKEK GÜLTEN, Kelime Öğretiminde Bir ”Tabu”, IJLA
  • Uluslararası Hakemli 2017, BATUR ZEKERYA, University Students’xx Subject Disposition According to Text Types (Üniversite Öğrencilerinin Metin Türlerine Göre Konu Eğilimleri), Educational Research and Reviews
  • Ulusal Hakemli 2016, BATUR ZEKERYA,BAŞAR MURAT,ŞAŞMAZ EMEL, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavının (TEOGS) Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi, Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama Journal of Education and Humanities: Theory and Practice
  • Uluslararası Hakemli 2016, BATUR ZEKERYA,DURU KADİR, Sınıf Seviyelerine Göre Ek Öğretimi, İJLET
  • Uluslararası Hakemli 2016, BATUR ZEKERYA, The Contribution of Music to the Fluent Writing Skills: Mayaz Technique, Educatioan
  • Uluslararası Hakemli 2016, SEZGİN BETÜL,TOPALOĞLU NAZMİYE,BATUR ZEKERYA, İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanma Becerisi, Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama
  • Uluslararası Hakemli 2016, BATUR ZEKERYA,DURU KADİR, Divanu Lugati t Türk te Yapılandırmacı Yaklaşım Uygulamaları, International Periodicial for the Languages Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2016, BATUR ZEKERYA, Orhun Abideleri ve Maslow Motivasyon, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2015, BATUR ZEKERYA,BEYRET TUĞBA NUR, Ortaokul Öğrencilerinin Üst Dil Farkındalık Becerileri İle Yazma Becerileri Arasındaki İlişki, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2015, BATUR ZEKERYA,soyuçok mehmet, Değerin Adı ve Adın Değeri, INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES’xx EDUCATION AND TEACHING
  • Uluslararası Hakemli 2015, UYGUN KAMİL,BATUR ZEKERYA, Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılan Kavramlara İlişkin Algıları, Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2015, BAŞAR MURAT,KEKLİK SAADETTİN,BATUR ZEKERYA, Konuşma Becerisine İlişkin Bir Yöntem Önerisi Sömet Yöntemi, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2015, BATUR ZEKERYA,ULUTAŞ MUSTAFA, Görsel Soru Temelli Dil Bilgisi Öğretimi Resimli Türk Lisanı Örneği Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
  • Ulusal Hakemli 2014, BAŞAR MURAT, BATUR ZEKERYA, KARASU MEHMET, Süreye Bağlı Sesli Okumanın Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Milli Eğitim
  • Ulusal Hakemli 2014, BAŞAR MURAT, BATUR ZEKERYA, Karasu Mehmet, Karasu Mehmet, Kukset Tekniğinin Öğrencilerin Zıt ve Eş Anlamlı Sözcüklerin Anlamlarına Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2014, BATUR ZEKERYA,Alevli Ozan, Okuma Becerileri Dersinin PISA Okuduğunu Anlama Yeterlilikleri Açısından İncelenmesi, Research in Reading Writing Instruction
  • Uluslararası Hakemli 2014, BATUR ZEKERYA, TUBANUR BEYRET, Divânü Lûgati t Türk te Taklit Kelimeler, International Journal of Language Academy
  • Ulusal Hakemli 2014, ZEKERYA BATUR, EDA NUR ERİŞEN, ÜÇ BAŞYAPIT BİR KAVRAM BİTİG K, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2014, ZEKERYA BATUR, ANA DİLİ ÖĞRETİMİNDE GÖSTERGE BİLİMİNİN YERİ ANA DİLİ DERS KİTAPLARINDAKİ SÖZEL METİNLERLE GÖRSEL METİNLERİBÜTÜNSELLİĞİNİN ANALİZİ, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2014, BATUR ZEKERYA, Sosyalleşmenin Bir Aracı Olarak Anadili Öğretimi Anadili Ders Kitaplarındaki Sosyalleşmeye Yönelik Tema ve Kodlar Türkçe ve Almanca Örneğinde, Egitim ve Bilim-Education and Science
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, Misconceptions of students related with the Turkishlesson The grammar example, Educational Research and Reviews
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, GÜLVEREN HAKAN, v d, Müzakereli Okumanın Üst Düzey Zihinsel Becerileri Kullanmadaki Etkisinin Belirlenmesi, Turkish Studies International Periodical For The Languages
  • Ulusal Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA,BEYRET TUĞBA NUR, Kelime Öğretiminde Çizgi Filmlerin Yeri Pepee, YENİ TÜRKİYE DERGİSİ-TÜRKÇE ÖZEL SAYISI
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, BALCI SÜLEYMAN, Türkçe Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi, Ana Dili Eğitimi DergisiJournal of Mother Tongue EducationADED – JOMTE
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, YILDIRIM GÜLBİKE, ORHUN YAZITLARINDA ANLAMA VE ANLATMA BECERİLERİ, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2013, ZEKERYA BATUR, İSMAİL GÖLCÜ, KUTADGU BİLİG DE ANLATIMI GÜÇLENDİREN MATERYALLER İKNA ETME TEKNİKLERİ, TSA
  • Uluslararası Hakemli 2013, ZEKERYA BATUR, OZAN ALEVLİ, HALİL KURU, KÜLTÜREL BİR MİRAS OLARAK DİVÂNÜ LÛGATİ TTÜRK TEDİL VE KÜLTÜR ÖĞRETİMİ MATERYALLERİ, The Journal of Academic Social Science Studies
  • Uluslararası Hakemli 2013, ZEKERYA BATUR, SÜLEYMAN BALCI, TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN İNCELENMESİ, ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
  • Uluslararası Hakemli 2013, ZEKERYA BATUR, MUSTAFA ULUTAŞ, PISA İLE TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ OKUDUĞUNU ANLAMA KAZANIMLARININ ÖRTÜŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ, The Journal of Academic Social Science Studies
  • Uluslararası Hakemli 2013, ZEKERYA BATUR, HAKAN GÜLVEREN, SÜLEYMAN BALCI, AN EMPIRICAL WORK ABOUT THE ATTITUDES OF STUDENTS RECEIVING EDUCATION UNDER TABLET PC PILOT PRACTICE TOWARDS USE OF TECHNOLOGY IN TURKISH LECTURES, European Journal of Educational Studies
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, CONTRIBUTION OF VISUALIZED PHRASES ONWORD USING SKILL, EDUCATION
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, Value Education in Turkish Teacher Training, Anthropologist
  • Uluslararası Hakemli 2013, BATUR ZEKERYA, The Analysis of The Level of Students Perception of The messages in Fictive Texts in Fictional Context Reading Improvement, Reading Improvement
  • Uluslararası Hakemli 2012, BATUR ZEKERYA, YÜCEL ZELİHA, AHMET EFE NİN ÇOCUK HİKÂYELERİNDE DEĞER EĞİTİMİ VE HİKÂYELERİN TÜRKÇE EĞİTİMİNE KATKISI, Turkish Studies
  • Ulusal Hakemli 2012, BATUR ZEKERYA,UYGUN KAMİL, İki Neslin Bir Kavram Algısı Teknoloji, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2012, ZEKERYA BATUR, MUSA KAYA, DİVÂNÜ LÛGÂTİ T TÜRK TE DİL ÖĞRETİMİBAĞLAMINDA SÖZEL KÜLTÜR ÜRÜNLERİ ARACILIĞIYLADEĞER AKTARIMI, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2012, ZEKERYA BATUR, DİVÂNÜ LÛGATİ T TÜRK TE ANLAMA VE ANLATMABECERİLERİNE İLİŞKİN ÖRNEKLER, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2012, ZEKERYA BATUR, AYŞE NUR SIR, HAFIZ BEK, NASREDDİN HOCA FIKRALARINDA DEĞER YARGILARI VE EĞİTİM, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2011, BATUR ZEKERYA, ATASÖZÜ VE DEYİMLERDE KADIN VE KADININ SOSYO PSİKOLOJİK ÖZELLİKLERİ, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2011, ZEKERYA BATUR, MERVE BEŞTAŞ, DİVANU LUGAT İT TÜRK TE ÇOCUK DÜNYASI VE ÇOCUK EĞİTİMİ, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2011, LEYLA AKSU KILIÇ, ZEKERYA BATUR, A LOOP IN TURKISH SOCIAL AND CULTURAL THINKING FUZZY NASRADDIN HODJA, Millî Folklor
  • Uluslararası Hakemli 2011, SADİYE TUTSAK, ZEKERYA BATUR, CUMHURİYETTEN GÜNÜMÜZE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE DERS KİTABI İKİ ÖRNEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2010, BATUR ZEKERYA, Ana Dili Öğretiminde Gösterge Biliminin Yeri Ana Dili Ders Kitaplarındaki Sözel Metinlerle Görsel Metinleri Bütünselliğinin Analizi, TURKİSH STUDİES
  • Uluslararası Hakemli 2010, BATUR ZEKERYA, Son Çeyrek Yüzyılda Kadının Değişen Sosyal Statüsü ve İmajı Anadili Ders Kitaplarının Metin ve İllüstrasyon İncelemesi, ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
  • Ulusal Hakemli 2010, BATUR ZEKERYA,GÜLVEREN HAKAN,BEK HAFIZ, Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma Uşak Eğitim Fakültesi Örneği, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2010, BATUR ZEKERYA, Kitle İletişim Araçlarının Oluşturduğu Yeni Bir Dil Katmanı Öğretmen Adaylarının Kullandığı Kitle İletişim Jargonu, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2010, ZEKERYA BATUR, SON ÇEYREK YÜZYILDA KADININ DEGSEN SOSYAL STATÜSÜ VE MAJI LKÖGRETM KNC KADEME ANADL DERS KTAPLARINDA METN VE GÖRSELÖGELERN NCELENMES, Uluslararası Sosyal Arastırmalar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2009, GÜLSEREN CEMİL, BATUR ZEKERYA, SÖZLÜKLERİN NİTELİĞİ VE İŞLEVSEL ÖZELLİĞİ BAĞLAMINDA SÖZLÜK OKUMA ALIŞKANLIĞININ ANADİLİ BECERİLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE KURAMSAL BİR YAKLAŞIM, Turkish Studies
  • Ulusal Hakemli 2008, BATUR ZEKERYA, ANA D L EĞ T M NDE HAFIZA KEL ME L K S N N ÖNEM VE HAFIZANIN GÜÇLEND R LMES NDE EZG L ÜRÜNLER N ROLÜ, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2007, BATUR ZEKERYA, Ana Dil Eğitiminin Gerçekleşmesi ve Temel Becerilerin Kazandırılma Sürecinde Kelimelerin Katkısı, Karaman Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2005, GÜLERER SALİH,BATUR ZEKERYA, Yanlış Okuma Tutum ve Davranışları, AKU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
  • Ulusal Hakemli 2005, YÜCEL CEMİL,BATUR ZEKERYA,AKAR CÜNEYİT, Konuşma ve Yazma Hedeflerinin Algılanan Önemi ve Öğrencilerin Bu Hedefleri Kazanma Düzeyleri, KUYEY
  • Ulusal Hakemli 2005, BATUR ZEKERYA, Öğrencilerin Dilbilgisi Algıları ve Buna İlişkin Öğretmen Görüşleri A K Ü Sosyal Bilimler Dergisi, AKU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
  • Ulusal Hakemli 2004, YÜCEL CEMİL,AKAR CÜNEYİT,BATUR ZEKERYA, SEKİZİNCİ SINIF TÜRKÇE PROGRAMINDAKİ DİLBİLGİSİ HEDEFLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ, AKU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
  • Ulusal Hakemli 2003, YÜCEL CEMİL,AKAR CÜNEYİT,BATUR ZEKERYA, ÖĞRETMENLERİN İLKÖĞRETİM 8. SINIF TÜRKÇEPROGRAMINDA YER ALAN ANLAMA BECERİLERİ İLEİLGİLİ HEDEFLERE ÖNEM VERME DERECELERİ VEÖĞRENCİLERİN HEDEFLERİ KAZANIM DÜZEYLERİ, AKÜ Sosyal Bşlimler Dergisi
  • 28.09.2018, Uluslararası, International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), BATUR ZEKERYA,Özcan Halil Ziya, TÜRKÇENIN YABANCI DIL OLARAK ÖĞRETIMINDE TEMEL SEVIYE IÇIN KELIME BELIRLEME ÇALIŞMASI: UŞAK ÜNIVERSITESIÖRNEĞI, Özet bildiri
  • 28.05.2015, Uluslararası, 1st International Symposium on Language Education and Teaching, BATUR ZEKERYA,Duru Kadir, Sınıf Seviyelerine Göre Ek Öğretimi, Özet bildiri
  • 24.03.2023, Uluslararası, Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu (UEBAS) 2023, BATUR ZEKERYA, ELLİALTI NESRİN, ERTAŞ ELİF, YILMAZ ÇELİK EMEL, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Bağlamında Öğrenim Düzeylerine Göre Dinleme Kazanımlarının Karşılaştırılması: Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı, İngilizce, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, UBEK ICSE 2018, BATUR ZEKERYA,ÖZCAN Halil Ziya,Alakaya Yunus Emre,Öztürk Ebru,Gül Ahmet, DİVANÜ LÛGAT-İT-TÜRK’TEKİ KİŞİ ADLARIYLA GÜNÜMÜZ KİŞİ ADLARININ KARŞILAŞTIRILMASI:UŞAK VE KÜTAHYA İLİ ÖRNEĞİ, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, UBEK ICSE 2018, BATUR ZEKERYA,ELLİALTI MEVLÜT, Basında Okuma Ve Okuma Kavramlarina İlişkin Haberler: Türkiye ve İngiltere, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, UBEK-ICSE 2018, BATUR ZEKERYA,YAVAŞ HÜDAL,Özdil ŞEYMA,KARATAŞ YILDIZ,Muslu Eda, Türkçe Ders Kitapları Ve Kitaplardaki Varlıklar: 1 Ve 2. Sınıflar, Özet bildiri
  • 21.03.2019, Uluslararası, UBEK-ICSE, BATUR ZEKERYA,SOYUÇOK MEHMET, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞİŞEN ÖĞRETMEN ROLLERİ: TÜRKÇEÖĞRETMENLERİ ÖRNEĞİ, Özet bildiri
  • 21.03.2019, Uluslararası, UBEK-ICSE, BATUR ZEKERYA,DOĞAN FİLİZ, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ETKİLİ ÖĞRETMENLİK BECERİLERİ, Özet bildiri
  • 16.12.2016, Uluslararası, World Congress on Lifelong Education, BATUR ZEKERYA,BEYRET TUĞBA NUR, Ortaokul 6.Sınıf Türkçe Dersi Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin Eleştirel Düşünme Unsurları Açısından Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 14.02.2014, Uluslararası, CIEPO, BATUR ZEKERYA, YOL VE YOLCULUK KELİMELERİNİN DLT ATASÖZÜ VE DEYİMLERDEKİ ANLAMSAL İZDÜŞÜMLERİ, Tam metin bildiri
  • 13.10.2016, Uluslararası, 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, BATUR ZEKERYA,YUSUFOĞLU SİMUZAR, Dördüncü sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerinin İncelenmesi: Şiir Temelli Yazma, Özet bildiri
  • 13.09.2006, Ulusal, 15. Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi, YÜCEL CEMİL, BATUR ZEKERYA, Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri ve Programın Değerlendirilmesi, Tam metin bildiri
  • 13.09.2006, Ulusal, 15. Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi, KARAMAN MUHAMMET KEMAL, BATUR ZEKERYA, Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlilikleri ve Beklentileri İle Öğretmen Yetiştirme Programının Söz Konusu Yeterlilikleri Kazandırmadaki Etkililiği, Özet bildiri
  • 13.05.2016, Uluslararası, ICONTE 2016, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA, Değer Kavramları Aracılığıyla Dil Bilgisi Öğretimi: DEKAD Tekniği, Özet bildiri
  • 13.05.2016, Uluslararası, ICONTE 2016, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA, Değer Kavramları Aracılığıyla Dil Bilgisi Öğretimi DEKAD Tekniği, Sözlü Bildiri
  • 11.05.2017, Uluslararası, International Eurasian Educational Research Congress, BATUR ZEKERYA,ATMACA BÜŞRA, Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri: İşitme Engelli Öğrenciler, Özet bildiri
  • 11.05.2017, Uluslararası, International Eurasian Educational Research Congress, BATUR ZEKERYA,ERKEK GÜLTEN,ÖZEN NESİME,ELLİALTI MEVLÜT, Yediden Yetmişe Yazılı Anlatım Hataları, Özet bildiri
  • 11.05.2017, Uluslararası, 4.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, BATUR ZEKERYA,Erkek Gülten,Erten Nesime,ELLİALTI MEVLÜT, Yazılı Anlatım Yanlışlarının/Hatalarının Öğrenim Düzeylerine Göre İncelenmesi, Özet bildiri
  • 11.05.2016, Uluslararası, USOS 2016, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA,DURAN EROL, Yüz Temel Eserin Yüzü: Kapak, Özet bildiri
  • 11.05.2016, Uluslararası, USOS 2016, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA,DURAN EROL, Yüz Temel Eserin Yüzü Kapak, Sözlü Bildiri
  • 11.04.2018, Uluslararası, USOS 2018, BATUR ZEKERYA,Türkmen Betül,Yüzgeç Kübra,Sözver Esra,Çakır Nejat, Türkçe Ders Kitapları ve Kitaplardaki Varlıklar: 3 ve 4.Sınıflar, Özet bildiri
  • 11.04.2018, Uluslararası, USOS 2018, BATUR ZEKERYA,Gürel Ahmet,Akdağ Mustafa, Yabancılara Türkçe Öğretiminde Seviyelendirilmiş MetinÖrnekleri: Önemli Şahsiyetler, Özet bildiri
  • 09.02.2006, Ulusal, Bilgi Teknolojileri Kongresi IV Akademik Bilişim 2006, AKSÜT MEHMET, BATUR ZEKERYA, Sanalca, Sanal Odalar (İnternet) İletişim ve Türkçe, Tam metin bildiri
  • 07.03.2019, Uluslararası, Uluslararası Sağlık Toplum ve Kültür Sempozyumu, BATUR ZEKERYA,ASAR AHMET, 1-8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Sağlık, Özet bildiri
  • 05.09.2018, Uluslararası, III. International Congress on Social Sciences, 5-8 September 2018, Üsküp-Makedonya., ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA, Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitaplarında Yaratıcı Okuma Uygulamaları,, Tam metin bildiri
  • , Ulusal, Sanalca, Sanal Odalar (İnternet) İletişim ve Türkçe, Aksüt Mehmet, Batur Zekerya, Avşar Tülin, Sanalca Sanal Odalar İnternet İletişim ve Türkçe, Tam metin bildiri
  • , Ulusal, Akademik Bilişim 2007, AKSÜT MEHMET, BATUR ZEKERYA, İnternet Perspektifinde Ergenlerin Sosyalleşme ve İletişim Kurma Süreci, Özet bildiri
  • , Ulusal, iSPİR-PAZARYOLU TARİH, KÜLTÜR VE EKONOMİ SEMPOZYUMU, CEYLAN METİN, BATUR ZEKERYA, Ziya Paşa nın Atasözü Değerindeki Deyişleri ve Bu Deyişlerin Dil Eğitimi ile Sosyalleşmeye Etkisi, Tam metin bildiri
  • , Ulusal, Türkçe Öğretimi Kongresi, Bahçeşehir Üniversitesi, 17-18-19 Mayıs 2008, BATUR ZEKERYA, Görsellik ve 6 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Görsel Unsurlar, Özet bildiri
  • , Uluslararası, , VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 2-5 Mayıs 2007,, BATUR ZEKERYA, Anadil Eğitiminde Kelime Kazandırmada İnternet Aracılığıyla Kelime Haritalama ve Öyküleme Tekniğinin Katkısı Üzerine, Tam metin bildiri
  • , Uluslararası, VI. Uluslar arası Türk Dili Kurultayı, 20-25 Ekim 2008, CEYLAN METİN. BATUR ZEKERYA, Eğitim Öğüt Kavramları ve Deyiş Biçimi Bağlamında Divanü L gat İt Türk, Özet bildiri
  • , Uluslararası, VI. Uluslar arası Türk Dili Kurultayı, 20-25 Ekim 2008, BATUR ZEKERYA, Ana Dili Eğitiminde Kelimenin Önemi ve Çağdaş Bir Dil Öğreticisi Olarak Kaşgarlı Mahmud un Kelime Kazandırma Yöntemleri, Özet bildiri
  • , Uluslararası, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 14-16 Mayıs 2008,, BATUR ZEKERYA, Yeni Öğretim Programı Işığında Hazırlanan 7 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarına İlişkin Bir İnceleme, Özet bildiri
  • , Uluslararası, III. Uluslararası Türkçe Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, BATUR ZEKERYA, Türkçenin Bir Sosyal Etkinlik Alanı Olarak Belirli Gün ve Haftalar Belirli Gün ve Haftalar ın Amaç ve İşlevselliklerine Eleştirel Bir Bakış, Tam metin bildiri
  • , Uluslararası, 10. Uluslar Arası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, BATUR ZEKERYA, Dede Korkut Hikâyelerinde Güncellik ve Çocuk Eğitimine İlişkin Söylemler, Tam metin bildiri
  • , Uluslararası, 10. Uluslar Arası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, BATUR ZEKERYA, Okuma Alışkanlığının Anadili Öğretimine Katkısı Okuma Alışkanlığının Kazandırılmasına İlişkin Bir Öneri, Tam metin bildiri
  • , Uluslararası, 10. Uluslar Arası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, BATUR ZEKERYA, Anadili Öğretiminde Kitle İletişim Araçlarının Yeri Reklam Filmleri, Tam metin bildiri
  • , Uluslararası, Uluslar arası Zafer Yolu Sempozyumu, BATUR ZEKERYA, Milli Mücadele Dönemiyle 1919 Günümüz Gazetelerindeki 2012 Ortak Olgusal Kesitler İlanlar Anlambilimsel Bir Çözümleme, Özet bildiri
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA, YILMAZ ÇELİK Emel, ERTAŞ ELİF, ELLİALTI Nesrin, EĞİTİM ALANINDA GÜNCEL BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR IV, 2023, İKSAD, 978-625-367-542-4
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, ELLİALTI MEVLÜT, BATUR ZEKERYA, Konuşma Eğitimi, 2022, Nobel, 978-625-417-765-1
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA, ULUTAŞ MUSTAFA, Türkçe Öğretiminde Söz Varlığı Üzerine İncelemeler, 2022, TDK Yayınları, 978-975-17-4969-7
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA, Özçelik Mine, Kelime Öğretimi: B1 Seviyesi 7 Hafta 7 Etkinlik, 2021, Pegem Akademi, 9786257676908
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, ULUÇINAR UFUK, BATUR ZEKERYA, The Pandemic Process and New Horizons in Educational Sciences, 2021, SRA, 978-625-7148-23-8
  • Ulusal 2021, Bilimsel Kitap, ÖZCAN HALİL ZİYA, BATUR ZEKERYA, Yabancılara Türkçe Öğretimi, 2021, Eğitim Yayınevi, 978-625-7405-76-8
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA, Metinler ve Etkinliklerle Karakter ve Değer Eğitimi, 2021, Nobel Yayıncılık, 9786254395420
  • Ulusal 2019, Bilimsel Kitap, BAŞAR MURAT,BATUR ZEKERYA, Uzlaşı Eğitimi, 2019, Uşak Milli Eğitim Müdürlüğü Yayınları, 978-975-11-5116-2
  • Ulusal 2018, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, 2018, Grafiker, 978-605-4692-50-7
  • Ulusal 2018, Ders Kitabı, DURU KADİR,ERKEK GÜLTEN,Pastutmaz Murat,Ceylan Sabri,BATUR ZEKERYA, Türkçe 6 Ders Kitabı, Ankara: Milli Bakanlığı Yayınları (Yazarlar: Sabri Ceylan, Gülten Erkek, Murat Pastutmaz, Kadir Duru)., 2018, Milli Eğitim Yayınları, 9789751145970
  • Uluslararası 2017, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA,DURU KADİR,BEYRET TUĞBA NUR, OBED UYGULAMALARI (Oku/ Eleştir Bak/Birleştir Eleştirel Düşün), 2017, PEGEM AKADEMİ,
  • Ulusal 2016, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA,DURAN EROL,TURAN SELAHATTİN,ÇETİN ÖZER, Yaz Kur an Kursu Öğreticileri Hizmet İçi Eğitimi, 2016, EĞİTİM YAYINEVİ,
  • Ulusal 2015, Ders Kitabı, BATUR ZEKERYA,YAMAN ERTUĞRUL,ÇİFCİ MUSA,TÜZER İBRAHİM,BABACAN İSRAFİL,TAŞLIOVA MUAMMER METE, Türkçe Öğretmenliği Soru Bankası, 2015, Akçağ,
  • Ulusal 2015, Ders Kitabı, ÇİFCİ MUSA,YAMAN ERTUĞRUL,TÜZER İBRAHİM,BABACAN İSRAFİL,TAŞLIOVA MUAMMER METE,BATUR ZEKERYA, Öğretmenlik Alan Bilgisi Türkçe Öğretmenliği Konu Anlatımlı, 2015, Akçağ Yayınları,
  • Uluslararası 2015, Kitap Tercümesi, BATUR ZEKERYA,KARAFİL BURCU, Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme Araçları, 2015, Eğitim Yayınevi,
  • Ulusal 2009, , BATUR ZEKERYA, Türk Dil ve Kompozisyon, 2009, Lisans,
ADIYAMAN SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
ADED , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
ijla , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
UŞAK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Alan Eğitimi
  • 2014

    YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ

    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • 2013

    Yayın Teşvik Ödülü

    TÜBİTAK
  • 2013

    YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ

    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • 2012

    YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ

    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • 2011

    Yayın Teşvik Ödülü

    TÜBİTAK
  • Eşme'de Eğitimde İş Birliği

    20.01.2018 - 30.12.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 1500 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı : 2
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Uzlaşı Eğitimi

    12.04.2019 - 30.11.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 3000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı : 2
    Diğer (Ulusal) - Tamamlandı
  • Öğretmenim Okula Uyumla Başlıyorum Projesi

    19.09.2022 - 28.03.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 4000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Kültürel Mirasın İzinde Bireysel Gelişim ve Farkındalık

    01.05.2020 - 24.06.2022

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 31,840.00 EURO
    Proje Teşvik Puanı :
    Avrupa Birliği - Tamamlandı
  • 4.Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma (Siirt/Kurtalan Örneği)

    22.12.2017 - 22.12.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 2000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • Öfkemi Kontrol Ederim Çevreme Gülümserim

    12.09.2022 - 20.03.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 4000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Yaz Kur’an Kursu Eğitimcilerinin Hizmetiçi Eğitim Projesi

    03.04.2016 - 18.09.2016

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    ARAŞTIRMA PROJESİ - Tamamlandı
  • Uşak İli Değer Eğilimi Haritası

    01.01.2019 - 12.12.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 4000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Diğer (Ulusal) - Tamamlandı
  • İşitme Engelli Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerinin İncelenmesi

    12.03.2017 - 09.09.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 2000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    ARAŞTIRMA PROJESİ - Tamamlandı
  • Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi

    03.04.2017 - 06.09.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Temel Seviye Kelime Belirleme Çalışması: Uşak Üniversitesi Örneği.

    21.12.2018 - 04.01.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 3000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • Öğretmeler 21. Yüzyıl Becerileriyle Buluşuyor

    31.08.2021 - 01.07.2022

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 220.00 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı