UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
ÜZEYİR EMRE KIYAK

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2008 - 2012

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2013 - 2016

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)
    Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerinin pragmatik dil becerileri ile sosyal becerileri, problem davranışları ve akademik yeterlilikleri arasındaki ilişki
  • Doktora

    2016 - 2020

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ (DR)
    Mesleki gelişim: Genel eğitim öğretmenlerinin öğretmenlik becerileri ve gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerinin akademik becerileri üzerindeki etkileri
  • KPDS - İngilizce

    2012 - 2012-KPDS İlkbahar Dönemi Sonuçları

    İngilizce - 82,50
  • ÜDS - İngilizce

    2012 - 2012-ÜDS İlkbahar Dönemi Sonuçları

    İngilizce - 80.000
  • YÖKDİL - İngilizce

    2018 - 17 Mart 2018

    İngilizce - 96.25
  • YDS - İngilizce

    2023 - 2023/1 Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (YDS) Sonuçları

    İngilizce - 88,75000
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Otistik Engelliler Eğitimi

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2021 -

    - ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ - ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ

    2018 - 2021

    - ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ - ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    2014 - 2018

    - -
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - ANADOLU ÜNİVERSİTESİ

    2013 - 2014

    - ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ - ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • Öğretmenlik Uygulaması II - Lisans, 2022-2023
  • Öğretmenlik Uygulaması I - Lisans, 2022-2023
  • Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi - Lisans, 2022-2023
  • Yanlışsız Öğretim Yöntemleri - Lisans, 2022-2023
  • Ergenlik ve Cinsel Eğitim - Önlisans, 2022-2023
  • Uygulamalı Davranış Analizi - Lisans, 2022-2023
  • Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi - Lisans, 2021-2022
  • Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi - Lisans, 2021-2022
  • Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi - Lisans, 2021-2022
  • Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması - Lisans, 2021-2022
  • Uluslararası Hakemli 2023, KIYAK ÜZEYİR EMRE, TOPER ÖZLEM, Teaching science facts to students with autism spectrum disorders via telehealth, Journal of Behavioral Education
  • Ulusal Hakemli 2023, ŞENKAL ALİ, TOPER ÖZLEM, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması, Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2023, Sulu Mehmet Donat, Martella Ronald C., KIYAK ÜZEYİR EMRE, Using self-monitoring to increase on-task behaviors of students with attention deficit hyperactivity disorders (ADHD) in inclusive classrooms in Turkey (Türkiye, Behavioral Interventions
  • Uluslararası Hakemli 2022, HAZIR OĞUZHAN, KIYAK ÜZEYİR EMRE, The Supervisory Practices in a Special Education Department’s Teaching Practice Programme: The Perspectives of Student Teachers, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2022, KIYAK ÜZEYİR EMRE, TEKİN İFTAR ELİF, General education teacher preparation in core academic content teaching for students with developmental disabilities, Behavioral Interventions
  • Ulusal Hakemli 2022, AK GAMZE, KILINÇ ŞULE, YAZÇAYIR GÜLCİHAN, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Özel Eğitim Öğretmenlerinin Öğrencileriyle İlgili Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi, Ege Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, OLÇAY SERAY, KIYAK ÜZEYİR EMRE, TOPER ÖZLEM, Is Social Story™ an Evidence-Based Practice? A Meta-Analysis and Comprehensive Descriptive Analysis Study, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, TOPER ÖZLEM, Sulu Mehmet Donat, Martella Ronald C., Marchand-Martella Nancy E., KIYAK ÜZEYİR EMRE, Explicit and Systematic Scripted Instructional Programs for Students with Autism Spectrum Disorder: An Updated and Extended Review, Review Journal of Autism and Developmental Disorders
  • Ulusal Hakemli 2020, OLÇAY SERAY, BİÇİMLİ BARIŞ, Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Becerilerin Öğretimi: Sistematik Gözden Geçirme, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
  • Uluslararası Hakemli 2018, KIYAK ÜZEYİR EMRE,Tuna Merve D,TEKİN İFTAR ELİF, Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Kapsamlı Betimsel Analiz, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, KIYAK ÜZEYİR EMRE, DİKEN ÖZLEM, Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Pragmatik Dil Becerileri İle Sosyal Becerileri, Problem Davranışları Ve Akademik Yeterlilikleri Arasındaki İlişki, İlköğretim online
  • 29.07.2021, Uluslararası, 3rd International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning (ICMETL), KIYAK ÜZEYİR EMRE, YAZÇAYIR GÜLCİHAN, Special education student teachers’ opinions about online supervision amidst Covid-19., Tam metin bildiri
  • 08.11.2017, Ulusal, 27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, KIYAK ÜZEYİR EMRE,TUNA DÜRİYE MERVE,TEKİN İFTAR ELİF, Zihin yetersizliği olan bireylere güvenlik becerilerinin öğretimi: Kapsamlı betimsel analiz., Özet bildiri
  • 08.11.2017, Ulusal, 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, KIYAK ÜZEYİR EMRE,AKSOY VEYSEL, Öğretmen yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel gelişimlerinde süpervizyon modelleri., Özet bildiri
  • 08.06.2023, Uluslararası, 10. International Eurasian Educational Research Congress, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler ve Çevrimiçi Güvenlik Becerileri: Bir Sistematik Derleme, Tam metin bildiri
  • 06.11.2019, Ulusal, 29. ULUSLARARASI KATILIMLI ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, AYDIN ORHAN,KIYAK ÜZEYİR EMRE,TEKİN İFTAR ELİF, Öğretmen yardımcılarının mesleki gelişimini hedefleyen koçluk uygulaması çalışmalarının betimsel ve meta-analizi, Özet bildiri
  • 06.11.2019, Ulusal, 29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, OLÇAY GÜL SERAY,KIYAK ÜZEYİR EMRE,TOPER ÖZLEM, Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?, Özet bildiri
  • 05.10.2023, Ulusal, 7. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Alternatif Destekleyici İletişim Sistemlerine Yönelik Tutumları, Özet bildiri
  • 05.10.2016, Ulusal, 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, DÜZKANTAR AYTEN,AKGÜN GİRAY DİLAY,ÇATTIK MELİH,KIYAK ÜZEYİR EMRE, Farklı türde ve çoklu yetersizliğe sahip üçüz bebeklerin gelişimlerinin değerlendirilmesi ve yetersizlik türü temelinde karşılaştırılması: Bir vaka çalışması., Özet bildiri
  • 02.11.2022, Ulusal, 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, ŞENKAL ALİ, TOPER ÖZLEM, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Problem Davranışlarının Azaltılmasında Küçük Grup Düzenlemesiyle Sunulan Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamasının Etkililiği, Özet bildiri
  • 02.11.2022, Ulusal, 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Tatar Göksu, TOPER ÖZLEM, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Çevrimiçi Sunulan Davranışsal Beceri Öğretiminin Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Güvenli Sosyal Medya Kullanımı Üzerindeki Etkisi, Tam metin bildiri
  • 01.11.2019, Uluslararası, 2. International Congress on Gifted and Talented Education, KIYAK ÜZEYİR EMRE, ÖZDEMİR ŞEVKET, OLÇAY SERAY, Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu olan Bireylere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi, Tam metin bildiri
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, KIYAK ÜZEYİR EMRE, ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, 2023, VİZE AKADEMİK, 978-625-99453-7-8
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Güncel Otizm Araştırmaları, 2023, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-397-730-6
  • Ulusal 2017, Bilimsel Kitap, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim, 2017, Vize Yayıncılık, 978-605-9278-37-9
  • Uluslararası 2017, Bilimsel Kitap, KIYAK ÜZEYİR EMRE,HAZIR OĞUZHAN, Özel eğitimde fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi, 2017, Pegem Akademi, 978-605-241-029-5
  • Ulusal 2017, Ders Kitabı, KIYAK ÜZEYİR EMRE,AKMANOĞLU NURGÜL, Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler-II, 2017, Anadolu Üniversitesi, 978-975-06-2262-5
  • Ulusal 2017, Ders Kitabı, AKSOY FUNDA,KIYAK ÜZEYİR EMRE, Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, 2017, Anadolu Üniversitesi, 978-975-06-2092-8
  • Ulusal 2017, Ders Kitabı, AKSOY FUNDA,KIYAK ÜZEYİR EMRE, Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, 2017, Anadolu Üniversitesi, 978-975-06-2093-5
  • Ulusal 2016, Bilimsel Kitap, KIYAK ÜZEYİR EMRE, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim, 2016, Vize Yayıncılık, 978-605-9278-13-3
  • Ulusal 2015, Bilimsel Kitap, TOPER KORKMAZ ÖZLEM,KIYAK ÜZEYİR EMRE,KİZİR MİNE,ADIGÜZEL SAKİNE,ÜNAL FÜSUN,ŞAHSUVAROĞLU NECDET TUNA,ÖZDEMİR ONUR,KURT MUSTAFA,TURHAN CEYDA,OLÇAY GÜL SERAY, Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, 2015, Vize, 978-605-4551-97-2
  • Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin öğretimi: Öğretmenlere sunulan mesleki gelişim desteğinin öğretmen ve öğrenci davranışları üzerindeki etkileri.

    01.04.2019 - 01.04.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Bursiyer
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 161025 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı : 8
    -Tübitak 1001 - Tamamlandı