UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
TÜRKER TOKER

EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2000 - 2004

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  • Yüksek Lisans

    2008 - 2010

    The University of Denver
    Cognitive diagnostic assessment of timss-2007 mathematics achievement items for 8th graders in Turkey
  • Doktora

    2010 - 2016

    The University of Denver
    A comparison of latent class analysis and the mixture rasch model: A cross-cultural comparison of 8th grade mathematics achievement in the fourth international mathematics and science study (TIMSS-2011)
  • e-YDS - İngilizce

    2017 -

    İngilizce - 93
  • e-YDS - İngilizce

    2017 -

    İngilizce - 93
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Eğitim Bilimleri

  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2017 -

    - EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
  • 2022

    Yüksek Lisans - KADRİYE ERTEKİN
    Development of Basic Digital Skills Test for Adults: A validity and Reliability Test
    Bahçeşehir Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitimde Araştırma Yöntemleri - Lisans, 2021-2022
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - Lisans, 2021-2022
  • Uluslararası Hakemli 2022, YILMAZ ERDİ OKAN, TOKER TÜRKER, Analysing the Effects of Assessment and Evaluation Applications and Exam Formats in Distance Education, International Journal of Psychology and Educational Studies
  • Uluslararası Hakemli 2021, TOKER TÜRKER, AKGÜN ERGÜN, CÖMERT ZEYNEP, EDİP SULTAN, Eğitimciler için Dijital Yeterlilik Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Milli Eğitim Dergisi
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,Green Kathy,Seidel Kent, Mixture Rasch Model Analysis of a Professional Preparation Survey for Teachers, Teacher Candidates, and Teacher Education Program Faculty, Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY, An Application of Latent Class Analysis: A Cross-Cultural Comparison of 8th Grade Mathematics Achievement in the Fourth International Mathematics and Science Study (TIMSS- 2011)., Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY, An Aplication of The Mixture Rasch Model: A Cross-Cultural Comparison of 8th Grade Mathematics Achievement in the Fourth International Mathematics And Science Study (TIMSS- 2011), Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, Annual Meeting of American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY,POLAT CAHİT, An Application of the Mixture Rasch Model: A Cross-Cultural Comparison of Eighth-Grade Mathematics Achievement on the Fourth TIMSS, Tam metin bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, TOKER TÜRKER,KIZILKAYA ONUR, Cognitive Diagnostics Assessment In Mathematics: The Comparison Of TIMSS-2007 and TIMSS-2011, Özet bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, TOKER TÜRKER,PARLAK BURCU, Cognitive Diagnostics Assessment Of The Transition From Primary To Secondary Education (TEOG) Exam, Özet bildiri
  • 20.03.2021, Uluslararası, TASP The Association for the Study of Play, TUĞRUL BELMA, FEYMAN GÖK NİHAN, TOKER TÜRKER, Arda Tunçdemir Tuğçe Burcu, The World's Largest TV-based Preschool:Turkey Example, Özet bildiri
  • 06.04.2017, Uluslararası, International Congress Of Eurasian Social Sciences 2017, Kızılkaya Onur,EKİCİ GÜLAY,TOKER TÜRKER, İlköğretim Çağındaki Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitimi: Türkiye’deki ve Almanya’daki Uygulamaların Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, AKBAY LOKMAN,TOKER TÜRKER,KAPLAN MEHMET,YILDIRIM İBRAHİM,DEMİRCİOĞLU HANDAN,KARAASLAN KATİBE GİZEM,ÇETİN BAYRAM, A Nationwide Cognitively Diagnostic Assessment Application in Fractions, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, TOKER TÜRKER, AKBAY LOKMAN, YILDIRIM İBRAHİM, KAPLAN MEHMET, CAN ARAN ÖZGE, A Large-scale Cognitively Diagnostic Assessment Application in Reading Comprehension, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, Vth International Eurasian Educational Research Congress, TOKER TÜRKER, AKBAY LOKMAN, YILDIRIM İBRAHİM, KAPLAN MEHMET, CAN ARAN ÖZGE, SAYIN HÜSEYİN, A Large-scale Cognitively Diagnostic Assessment Application in Reading Comprehension, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, EJER Congress 2018, TOKER TÜRKER,AKBAY LOKMAN,YILDIRIM İBRAHİM,KAPLAN MEHMET,CAN ARAN ÖZGE,Sayın Hüseyin, A Large-scale Cognitively Diagnostic Assessment Application in Reading Comprehension, Özet bildiri
  • Uluslararası 2019, Kitap Tercümesi, ŞEN SEDAT,BALOĞLU MUSTAFA,KAPLAN MEHMET,ATALMIŞ ERKAN HASAN,YILDIRIM İBRAHİM,AKBAY LOKMAN,TOKER TÜRKER,TERZİ RAGIP,GÜREL SUNGUR,YILDIRIM MESUT,YÜREKLİ HÜLYA,AYDIN BURAK, YAPISAL EŞİTLİK MODELLEMESİNİN İLKELERİ VE UYGULANMASI, 2019, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, 978-605-7895-39-4
  • Uluslararası 2019, Kitap Tercümesi, ŞEN SEDAT,BALOĞLU MUSTAFA,KAPLAN MEHMET,ATALMIŞ ERKAN HASAN,YILDIRIM İBRAHİM,AKBAY LOKMAN,TOKER TÜRKER,TERZİ RAGIP,GÜREL SUNGUR,YILDIRIM MESUT,YÜREKLİ HÜLYA,AYDIN BURAK, YAPISAL EŞİTLİK MODELLEMESİNİN İLKELERİ VE UYGULANMASI, 2019, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, 978-605-7895-39-4
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
  • Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve Geliştirme Projesi: Bilişsel Tanı Modelleri Uygulaması

    01.02.2017 - 31.12.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve Geliştirme Projesi

    01.02.2017 - 31.12.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    Kalkınma Bakanlığı - Tamamlandı
  • Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve geliştirme Projesi

    01.02.2017 - 31.12.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı : 45
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Bilişimle Üretim Orta Ölçek Pilot Uygulama Projesi

    01.01.2020 - 30.06.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • 2237-A /Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı - II

    22.03.2021 - 26.03.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 7800 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • 2237-A Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı

    19.10.2020 - 23.10.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 40530 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • 2237-A /Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı

    19.10.2020 - 23.10.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 6149.6 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Tübitak 2237A - Egitim Bilimlerinde Ileri Metodoloji Uygulamaları

    07.09.2020 - 13.09.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Uzman
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 49900 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Gelişim Projesi

    01.10.2019 - 03.04.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • TEMEL BECERİLERE YÖNELİK ÖLÇEK GELİŞTİRME VE E-PLATFORM HAZIRLAMA

    01.01.2020 - 01.01.2022

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 110000 EURO
    Proje Teşvik Puanı :
    Avrupa Birliği - Tamamlandı