UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
TÜRKER TOKER

EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2000 - 2004

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2008 - 2010

    University of Denver {Colorado}
    Cognitive diagnostic assessment of timss-2007 mathematics achievement items for 8th graders in Turkey
  • Doktora

    2010 - 2016

    University of Denver
    A comparison of latent class analysis and the mixture rasch model: A cross-cultural comparison of 8th grade mathematics achievement in the fourth international mathematics and science study (TIMSS-2011)
  • YDS - İngilizce

    2017 - 2017 Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2017/3) Sonuçları

    İngilizce - 91,25000
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Eğitim Bilimleri

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2019 -

    - EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2017 -

    - EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2019 -

  • 2023

    Doktora - MUSTAFA ÖZGÜN HARMANKAYA
    Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi
    Yıldız Teknik Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2022

    Yüksek Lisans - KADRİYE ERTEKİN
    Development of basic digital skills test for adults: A validity and reliability test
    Bahçeşehir Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim İstatistiği ve Eğitim Araştırmaları - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Eğitim İstatistiği - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Nitel ve Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri - Doktora, 2022-2023
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • İleri Eğitim İstatistiği - Doktora, 2022-2023
  • İstatistik - Lisans, 2021-2022
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - Lisans, 2021-2022
  • Eğitimde Araştırma Yöntemleri - Lisans, 2021-2022
  • Eğitim İstatistiği ve Eğitim Araştırmaları - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • İleri Eğitim İstatistiği - Doktora, 2021-2022
  • Eğitimde Araştırma Yöntemleri - Lisans, 2020-2021
  • Nitel ve Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri - Doktora, 2019-2020
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme - Lisans, 2017-2018
  • Uluslararası Hakemli 2023, TOKER TÜRKER, Seidel Kent, A Mixture Rasch Model Analysis of Data from a Survey of Novice Teacher Core Competencies, International Journal of Contemporary Educational Research
  • Uluslararası Hakemli 2023, TOKER TÜRKER, Assessment of basic competencies in adults: Item pool validity and reliability study, International Journal of Curriculum and Instruction (IJCI)
  • Uluslararası Hakemli 2022, VATANSEVER AYŞE, TOKER TÜRKER, E-Written versus Screencast Feedback in the L2 Writing Classroom: An Engagement Perspective, Malaysian Online Journal of Educational Technology
  • Uluslararası Hakemli 2022, TOKER TÜRKER, Detecting Possible Learning Losses due to COVID-19 Pandemic: An Application of Curriculum-Based Assessment, International Journal of Contemporary Educational Research
  • Uluslararası Hakemli 2022, HARMANKAYA MUSTAFA ÖZGÜN, SALLABAŞ MUHAMMED EYYÜP, TOKER TÜRKER, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten ve Öğrenenler için A2 Düzeyi Yazma Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Çalışması, IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2022, YILMAZ ERDİ OKAN, TOKER TÜRKER, COVID-19 SALGINI ÖĞRETMENLERİN DİJİTAL YETERLİLİKLERİNİ NASIL ETKİLEDİ?, Milli Eğitim
  • Uluslararası Hakemli 2022, YILMAZ ERDİ OKAN, TOKER TÜRKER, Analysing the Effects of Assessment and Evaluation Applications and Exam Formats in Distance Education, International Journal of Psychology and Educational Studies
  • Ulusal Hakemli 2021, ŞEN SEDAT, TOKER TÜRKER, An Application of Multilevel Mixture Item Response Theory Model, Egitimde ve Psikolojide Olcme ve Degerlendirme Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, TOKER TÜRKER, GREEN KATHY, A Comparison of Latent Class Analysis and the Mixture Rasch Model Using 8th Grade Mathematics Data in the Fourth International Mathematics and Science Study (TIMSS-2011), International Journal of Assessment Tools in Education
  • Ulusal Hakemli 2021, TOKER TÜRKER, AKGÜN ERGÜN, CÖMERT ZEYNEP, EDİP SULTAN, Eğitimciler için Dijital Yeterlilik Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Milli Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2014, TOKER TÜRKER, Zhang Duan, Performance prediction at college level with hierarchical data, International Journal of Academic Research
  • Ulusal Hakemli 2013, GREEN KATHY, TOKER TÜRKER, COGNITIVE DIAGNOSTIC ASSESSMENT OF TIMSS-2007 MATHEMATICS ACHIEVEMENT ITEMS FOR 8TH GRADERS IN TURKEY, Journal of Educational Science
  • 27.04.2017, Uluslararası, Annual Meeting of American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY,POLAT CAHİT, An Application of the Latent Class Analysis: A Cross-Cultural Comparison of Eighth-Grade Mathematics Achievement on the Fourth TIMSS, Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,Green Kathy,Seidel Kent, Mixture Rasch Model Analysis of a Professional Preparation Survey for Teachers, Teacher Candidates, and Teacher Education Program Faculty, Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY, An Aplication of The Mixture Rasch Model: A Cross-Cultural Comparison of 8th Grade Mathematics Achievement in the Fourth International Mathematics And Science Study (TIMSS- 2011), Tam metin bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, TOKER TÜRKER,KIZILKAYA ONUR, Cognitive Diagnostics Assessment In Mathematics: The Comparison Of TIMSS-2007 and TIMSS-2011, Özet bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, TOKER TÜRKER,PARLAK BURCU, Cognitive Diagnostics Assessment Of The Transition From Primary To Secondary Education (TEOG) Exam, Özet bildiri
  • 20.03.2021, Uluslararası, TASP The Association for the Study of Play, TUĞRUL BELMA, FEYMAN GÖK NİHAN, TOKER TÜRKER, Arda Tunçdemir Tuğçe Burcu, The World's Largest TV-based Preschool:Turkey Example, Özet bildiri
  • 06.04.2017, Uluslararası, International Congress Of Eurasian Social Sciences 2017, Kızılkaya Onur,EKİCİ GÜLAY,TOKER TÜRKER, İlköğretim Çağındaki Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitimi: Türkiye’deki ve Almanya’daki Uygulamaların Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, AKBAY LOKMAN, TOKER TÜRKER, KAPLAN MEHMET, YILDIRIM İBRAHİM, DEMİRCİOĞLU HANDAN, KARAASLAN KATİBE GİZEM, ÇETİN BAYRAM, A Nationwide Cognitively Diagnostic Assessment Application in Fractions, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, EJER Congress 2018, TOKER TÜRKER,AKBAY LOKMAN,YILDIRIM İBRAHİM,KAPLAN MEHMET,CAN ARAN ÖZGE,Sayın Hüseyin, A Large-scale Cognitively Diagnostic Assessment Application in Reading Comprehension, Özet bildiri
  • Ulusal 2022, Bilimsel Kitap, TOKER TÜRKER, ÇETİN ULUÇAY Pelin, Bozkurt Adem, BAŞARI TESTLERİ, 2022, Milli Eğitim Bakanlığı, 978-975-11-5603-7
  • Uluslararası 2021, Kitap Tercümesi, EFE RİFAT, ASLAN EFE HÜLYA, ÇOBANOĞLU AKTAN DERYA, BELLİBAŞ MEHMET ŞÜKRÜ, ŞAD SÜLEYMAN NİHAT, ALKAN VESİLE, ŞEN ABDULKERİM, ŞİMŞEK ÖMER, ŞİMŞEK ÖMER, ŞİMŞEK ÖMER, ÇEKİÇ AHMET, İMAMOĞLU YEŞİM, GÜNEL ELVAN, SOYLU AYŞE, GÜLER NEŞE, İLHAN MUSTAFA, DELEN İBRAHİM, ÖZÜDOĞRU FATMA, TOKER TÜRKER, CEBECİ FATİH, DURUK ÜMİT, DİNÇ ERKAN, ÖZER NİYAZİ, KARAKAYA İSMAİL, SEVER MUSTAFA, KAŞARCI İSMAİL, SAMUR YAVUZ, KAYSILI AHMET, ÜZTEMUR SERVET, KARA AHMET, TÜFEKCİ AYSEL, ÜNİŞEN ALİ, SÜER SEDEF, KARGIN TOLGA, SÜMER MURAT, YİĞİT GENÇTEN VAHİDE, DOYUMĞAÇ İBRAHİM, TEZCAN AHAT, ÇİÇEK İLHAN, TANHAN AHMET, USLU ÖNER, İREZ OSMAN SERHAT, DOĞAN ÖZGÜR KIVILCAN, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, ÇETİN SEVDA, AVCI GÖRKEM, DOĞAN MUHAMMET FATİH, POLAT HÜSEYİN, TURHAN TÜRKKAN BUKET, MAZMAN AKAR SACİDE GÜZİN, GÖK BİLGE, ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE, KAYA UYANIK GÜLDEN, ULUÇINAR UFUK, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, 2021, Pegem Akademi, 978-625-7676-74-8
  • Ulusal 2021, Bilimsel Kitap, TOKER TÜRKER, ÇETİN ULUÇAY Pelin, Başarı Testleri, 2021, Milli Eğitim Bakanlığı, 978-975-11-5603-7
  • Ulusal 2021, Bilimsel Kitap, TOKER TÜRKER, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR, 2021, Milli Eğitim Bakanlığı, 978-975-11-5601-3
  • Uluslararası 2019, Kitap Tercümesi, ŞEN SEDAT,BALOĞLU MUSTAFA,KAPLAN MEHMET,ATALMIŞ ERKAN HASAN,YILDIRIM İBRAHİM,AKBAY LOKMAN,TOKER TÜRKER,TERZİ RAGIP,GÜREL SUNGUR,YILDIRIM MESUT,YÜREKLİ HÜLYA,AYDIN BURAK, YAPISAL EŞİTLİK MODELLEMESİNİN İLKELERİ VE UYGULANMASI, 2019, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, 978-605-7895-39-4
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
  • Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve Geliştirme Projesi

    01.02.2017 - 31.12.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Kalkınma Bakanlığı - Tamamlandı
  • Technical Assistance for Developing an Institution Model for Children Staying with their Mothers

    15.07.2021 - 30.11.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 15000000 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Avrupa Birliği - Tamamlandı
  • Bilişimle Üretim Orta Ölçek Pilot Uygulama Projesi

    01.01.2020 - 30.06.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • 2237-A /Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı - II

    22.03.2021 - 26.03.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 7800 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • 2237-A Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı

    19.10.2020 - 23.10.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 40530 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • TÜBİTAK 2237-A/ Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları

    07.09.2020 - 13.09.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Uzman
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 49900 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Gelişim Projesi

    01.10.2019 - 03.04.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Türkiye Kitap Paylaşım Projesi: Etkileşimli Kitap Okumanın Çocukların Okula Hazırbulunuşluk Düzeyine Boylamsal Etkisi

    01.12.2021 -

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 720000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Devam Ediyor