UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOÇENT
İBRAHİM DELEN

EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2003 - 2007

    DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2008 - 2009

    Michigan State University
  • Yüksek Lisans

    2009 - 2012

    University of Michigan
  • Doktora

    2012 - 2014

    Michigan State University
  • Doktora

    2012 - 2014

    Michigan State University
    Supporting Students’ Scientific Explanations: A Case Study Investigating The Synergy Focusing On A Teacher’s Practices When Providing Instruction and Using Mobile Devices
  • Post-Doktora

    2014 - 2014

    Michigan State University
  • e-YDS - İngilizce

    2015 -

    İngilizce - 88.75000
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Temel Eğitim

  • DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2018 -

    - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • YARDIMCI DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2015 -

    - EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
  • ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR) - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2014 - 2015

    - EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Müdür Yardımcısı

    2015 - 2015

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı

    2015 - 2016

  • 2024

    Yüksek Lisans - ŞEYMA KÖK KISMETLİ
    ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM PLANLARI HAZIRLAMA YETERLİKLERİNİN VE TASARIM TEMELLİ UYGULAMALARININ İNCELENMESİ
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Yüksek Lisans - GONCA ANI AR
    Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri ile tasarım temelli pedagoji hakkındaki düşünce ve etkinliklerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - MUSA AYTEKİN
    Eğitim Teknolojileri Temelinde Yapılandırılmış Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi İle Kodlama Dersinin Öğretmen Ve Öğrenci Açısından Değerlendirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - MUSA AYTEKİN
    2018 yılında güncellenen bilişim teknolojileri ve yazılım dersine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Tez Çalışması - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Öğretim İlke ve Yöntemleri - Lisans, 2016-2017
  • Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı- 2 - Lisans, 2016-2017
  • Fen Bilgisi Öğretiminde İleri Fizik - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Fen Bilimleri Eğitiminde Öğrenme - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Fizik 2 - Lisans, 2016-2017
  • Psikolojik Testler - Lisans, 2016-2017
  • Kaynak Tarama ve Rapor Yazma - Lisans, 2016-2017
  • Ölçme ve Değerlendirme - Lisans, 2016-2017
  • Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı- 1 - Lisans, 2016-2017
  • Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları - Lisans, 2016-2017
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Tez Çalışması - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Lisans, 2015-2016
  • Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı- 2 - Lisans, 2015-2016
  • Ölçme ve Değerlendirme - Lisans, 2015-2016
  • Alternatif Okullar - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi - Lisans, 2015-2016
  • Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları - Lisans, 2015-2016
  • Topluma Hizmet Uygulamaları - Lisans, 2015-2016
  • Okullarda Gözlem - Lisans, 2015-2016
  • Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı- 1 - Lisans, 2015-2016
  • Eğitim Felsefesi - Lisans, 2015-2016
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Lisans, 2014-2015
  • Öğretim Yaklaşımları - Lisans, 2014-2015
  • Eğitim Felsefesi - Lisans, 2014-2015
  • Uluslararası Hakemli 2023, DELEN İBRAHİM, ŞEN SEDAT, Effect of Design Based Learning on Achievement in K-12 Education: A Meta-Analysis, Journal of Research in Science Teaching
  • Uluslararası Hakemli 2023, DELEN İBRAHİM, ŞEN SEDAT, Effect of design\u2010based learning on achievement in K\u201012 education: A m\n <scp>eta\u2010analysis<\/scp>, Journal of Research in Science Teaching
  • Ulusal Hakemli 2023, Kök Kısmetli Şeyma, DELEN İBRAHİM, Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrenciler İçin Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının ve Tasarım Temelli Uygulamaların İncelenmesi, Dokuz Eylul University
  • Uluslararası Hakemli 2023, Ar Gonca Anı, DELEN İBRAHİM, EXAMINATION OF EARLY CHILDHOOD TEACHERS’ CREATIVE THINKING TENDENCIES AND CRITICAL THINKING IN DESIGN BASED ACTIVITIES, Uşak
  • Uluslararası Hakemli 2023, Bielik Tom, DELEN İBRAHİM, Krell Moritz, Ben Zvi Assaraf Orit, Characterising the Literature on the Teaching and Learning of System Thinking and Complexity in STEM Education: a Bibliometric Analysis and Research Synthesis, Springer Science and Business Media LLC
  • Uluslararası Hakemli 2023, DELEN İBRAHİM, YÜKSEL TUĞBA, Abrupt Shift or Caught Off Guard: A Systematic Review of K-12 Engineering and STEM Education’s Response to the COVID-19 Pandemic, Purdue University (bepress)
  • Uluslararası Hakemli 2022, DELEN İBRAHİM, YÜKSEL TUĞBA, Abrupt Shift or Caught off Guard: A Systematic Review of K-12 Engineering and STEM Education’s Response to COVID-19 Pandemic, Journal of Pre-College Engineering Education Research
  • Ulusal Hakemli 2022, DELEN İBRAHİM, YÜKSEL TUĞBA, Understanding trends in engineering design and design-based learning studies with a bibliometric approach, European Journal of Engineering Education
  • Uluslararası Hakemli 2021, DELEN İBRAHİM, ÖZÜDOĞRU FATMA, YAVAŞ BURAK, Designing during the pandemic: Understanding teachers’ challenges in eTwinning projects, Design and Technology Education: An International Journal
  • Uluslararası Hakemli 2021, Nordine Jeffrey, Sorge Stefan, DELEN İBRAHİM, Evans Robert, Juuti Kalle, Lavonen Jari, Nilsson Pernilla, Ropohl Mathias, Stadler Matthias, Promoting Coherent Science Instruction through Coherent Science Teacher Education: A Model Framework for Program Design, Journal of Science Teacher Education
  • Uluslararası Hakemli 2021, Biasutti Michele, Concina Eleonora, Frate Sarah, DELEN İBRAHİM, Teacher Professional Development: Experiences in an International Project on Intercultural Education, Sustainability
  • Uluslararası Hakemli 2021, DELEN İBRAHİM, ÖZÜDOĞRU FATMA, Yavaş Burak, Designing During the Pandemic: Understanding Teachers’ Challenges in eTwinning Projects, Design and Technology Education: an International Journal
  • Uluslararası Hakemli 2020, YÜKSEL TUĞBA,DELEN İBRAHİM,ŞEN AHMET İLHAN, In-Service and Pre-Service Teachers’ Views about STEM Integration and Robotics Applications, Eurasian Journal of Educational Research (EJER)
  • Ulusal Hakemli 2018, KARATAŞ FAİK ÖZGÜR,DELEN İBRAHİM,CENGİZ CANAN,İkto Nilgün,Birinci Samet, Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, DELEN İBRAHİM,UZUN SALİH, Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Temelli Tasarladıkları Öğrenme Ortamlarının Değerlendirilmesi, Hacettepe University Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2017, Krajcik Joe,DELEN İBRAHİM, Engaging learners in STEM education, Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2017, Krajcik Joe,DELEN İBRAHİM, How to Support Learners in Developing Usable and Lasting Knowledge of STEM, International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
  • Uluslararası Hakemli 2017, DELEN İBRAHİM, Teaching Argumentation by Using Facebook Groups, International Journal of Instruction
  • Uluslararası Hakemli 2017, Krajcik Joe,DELEN İBRAHİM, The Benefits and Limitations of Educative Curriculum Materials, Journal of Science Teacher Education
  • Ulusal Hakemli 2016, İNEL EKİCİ DİDEM,DELEN İBRAHİM, Web Destekli Ortamlarda Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Paylaştıkları Öğretmenlik Uygulaması Günlüklerinin İncelenmesi., Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2016, İNEL EKİCİ DİDEM,DELEN İBRAHİM, Analyzing Math and Science Pre Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web Based Platforms, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
  • Uluslararası Hakemli 2016, DELEN İBRAHİM,Krajik Joe, Synergy and Students Explanations Exploring the Role of Generic and Content Specific Scaffolds, International Journal of Science and Mathematics Education
  • Uluslararası Hakemli 2016, DELEN İBRAHİM,Krajcik Joe, Using Mobile Devices to Connect Teachers and Museum Educators, Research in Science Education
  • Ulusal Hakemli 2015, DELEN İBRAHİM,ŞEN SEDAT,ERDOĞAN NİYAZİ, Türkiye deki Formasyon Programının İncelenmesi Öğretmen Adaylarının Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2015, DELEN İBRAHİM,ŞEN SEDAT,ERDOĞAN NİYAZİ, Türkiye deki Formasyon Programının İncelenmesi Öğretmen Adaylarının Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2015, DELEN İBRAHİM,BELLİBAŞ MEHMET ŞÜKRÜ, Formative Assessment Teacher directed Instruction and Teacher Support in Turkey Evidence from PISA 2012, Mevlana International Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2015, DELEN İBRAHİM,Joe Krajcik, What Do Students Explanations Look Like When They Use Second Hand Data, International Journal of Science Education
  • Uluslararası Hakemli 2015, DELEN İBRAHİM,BELLİBAŞ MEHMET ŞÜKRÜ, Formative Assessment Teacher directed Instruction and Teacher Support in Turkey Evidence from PISA 2012, Mevlana International Journal of Education
  • Ulusal Hakemli 2012, DELEN İBRAHİM,KESERCİOĞLU TEOMAN İSMAİL, How middle school students science process skills affected by Turkey s national curriculum change, Turkish Science Education Journal
  • 31.08.2014, Uluslararası, 11th Conference of the European Science Education Research Association, DELEN İBRAHİM,Joe Krajcik, Role of professional development for supporting scientific explanations, Özet bildiri
  • 31.03.2019, Uluslararası, 2019 NARST Annual International Conference, DELEN İBRAHİM, Learn about Elections Get Involved, Özet bildiri
  • 30.03.2014, Uluslararası, The National Association for Research in Science Teaching (NARST), DELEN İBRAHİM,Lo Wan Tzu,Kuhn Alex,Duck Jennifer,McGee Steven,Quintana Chris, How can a mobile application change a teacher's practices to support scientific explanations?, Özet bildiri
  • 28.09.2016, Ulusal, 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, KARATAŞ FAİK ÖZGÜR,DELEN İBRAHİM,Cengiz Canan,İkto Nilgün,Birinci Samet, Anadolu Liselerinde Öğrenim Gören Onuncu Sinif Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi, Poster
  • 28.03.2012, Uluslararası, NSTA 2012 National Conference on Science Education, Krajcik Joe,DELEN İBRAHİM,Reynolds Joy, Zydeco: Supporting Nomadic Inquiry, Özet bildiri
  • 27.08.2019, Uluslararası, 13th ESERA Conference, DELEN İBRAHİM,BÜBER KILINÇ AYŞE,ÜNAL ÇOBAN GÜL, THE ROLE OF EXPERIMENT STRUCTURE TO SUPPORT SCIENTIFIC MODELS AND ARGUMENTS., Tam metin bildiri
  • 27.04.2013, Uluslararası, The American Educational Research Association (AERA) Conference, Lo Wan Tzu,DELEN İBRAHİM,Kuhn Alex,McGee Steve,Wilters Jennifer,Quintana Chris, Zydeco: A Mobile-Based Learning System to Support Inquiry Learning, Özet bildiri
  • 27.03.2012, Uluslararası, Wireless, Mobile and Ubiquitous Technology in Education (WMUTE), 2012 IEEE Seventh International Conference, Wan Tzu Lo,DELEN İBRAHİM,Clara Cahill,Alex Kuhn,Shannon Schmoll,Chris Quintana, A New Type of Learning Experience in Nomadic Inquiry Use of Zydeco in the Science Center, Tam metin bildiri
  • 26.11.2015, Uluslararası, INOVED, DELEN İBRAHİM, Making Teachers use iPads Effectively in Science Classrooms, Özet bildiri
  • 25.03.2012, Uluslararası, The National Association for Research in Science Teaching (NARST), Cahill Clara Suzanne,Schmoll Shannon,ÇETİNKAYA ŞAHİN,DELEN İBRAHİM,Lo Wan Tzu,Kuhn Alex,McNally Brenna,Quintana Chris,Krajcik Joe, Bridging Inquiry across Settings Using Mobile and Curricular Supports, Özet bildiri
  • 23.04.2015, Uluslararası, International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), DELEN İBRAHİM,ŞEN SEDAT,ERDOĞAN NİYAZİ, Investigating technology content and pedagogy readiness of pre service teachers attending teacher certificate program in Turkey, Özet bildiri
  • 22.04.2017, Uluslararası, NARST- 2017 Annual International Conference, Cisterna Dante,DELEN İBRAHİM, Learning About Teaching Practices: The Importance of Providing Support Structures in Science Professional Development, Özet bildiri
  • 22.04.2017, Uluslararası, NARST- 2017 Annual International Conference, DELEN İBRAHİM,Sanchez Ingrid,Neumann Knut,Krajcik Joe, Quality STEM Education for AllThe Role of Science Education in Supporting Migrant and RefugeeChildren, Özet bildiri
  • 22.04.2017, Uluslararası, The National Association for Research in Science Teaching, DELEN İBRAHİM,Neumann Knut,Sanchez Ingrid,Krajcik Joe, Quality STEM Education for All: The Role of Science Education in Supporting Migrant and Refugee Children, Özet bildiri
  • 21.08.2017, Uluslararası, ESERA 2017 Conference (12th Conference of the European Science Education Research Association), DELEN İBRAHİM,UZUN SALİH, Pre-service teachers’ experiences of STEM integration, Özet bildiri
  • 21.04.2016, Ulusal, 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, DELEN İBRAHİM,MAZMAN SACİDE GÜZİN, Eğitim Fakültelerinde Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersinin Müfredattaki Yerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisi, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, Research in Education and Science (ICRES 2016), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DELEN İBRAHİM, When science meets with technology Understanding genetics controversies via lenses of technology, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, International Conference on Research in Education and Science (ICRES), DELEN İBRAHİM,Almalı Nurcan,Akbulut Ayşegül,Akçınar Serap,Akkeyik Zübeyda,Aydemir Naile Sevgi,Aydın Tansu,Can İzel,Canbulat Gizem,Çağlar Gizem,Demirel İrem,Dinler Hayriye,Doğrul Merve Sultan,Erikan Ebru,İpek Gök,Gürbüz Fatma,Gürbüz Hanife, INVESTIGATING TURKISH MIDDLE SCHOOL SCIENCE TEXTBOOKS WITH USING AAAS CRITERIA, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, International Conference on Research in Education and Science (ICRES), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DELEN İBRAHİM, WHEN SCIENCE MEETS WITH TECHNOLOGY UNDERSTANDING GENETICS CONTROVERSIESVIA LENSES OF TECHNOLOGY, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), DELEN İBRAHİM,BELLİBAŞ MEHMET ŞÜKRÜ, HOW TO IMPROVE SCIENCE TEACHERS CONFIDENCE IN TEACHING THE EFFECTS OF PERCEIVED CAREER SATISFACTION AND PROFESSIONAL COLLABORATION, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, International Conference on Education inMathematics, Science & Technology, DELEN İBRAHİM,BELLİBAŞ MEHMET ŞÜKRÜ, How to Improve Science Teachers Confidence in Teaching The Effects of Perceived Career Satisfaction and Professional Collaboration, Sözlü Bildiri
  • 18.04.2018, Uluslararası, 27th International Conference on Educational Sciences, DELEN İBRAHİM,UZUN SALİH,Bielik Tom, Supporting Pre-Service Teachers Modeling Practice Using An Innovative Online Modeling Tool, Özet bildiri
  • 18.04.2018, Uluslararası, 27th International Conference on Educational Sciences, DELEN İBRAHİM,YÜKSEL TUĞBA,ŞEN AHMET İLHAN, What Stem And Robotics Mean For Teachers?, Özet bildiri
  • 17.11.2021, Uluslararası, 8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2021), DEMİR KADİR, DELEN İBRAHİM, ÜNAL ÇOBAN GÜL, AKPINAR ERCAN, ÖZÜDOĞRU FATMA, KUZU DEMİR ELİF BUĞRA, KAHYAOĞLU YASEMİN, BÜBER KILINÇ AYŞE, ÖZCAN ERKAN, Tasarımın İlerlemesi ve Pedagojisi (P2D): Öğretmen Eğitimi Programlarında Tasarım Temelli Pedagojinin Kavramsallaştırılması, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH ANDTEACHER EDUCATION CONGRESS, DELEN İBRAHİM,Ateş Büşra,Aslan Caner,Arslan Cemile,Koçaslan Döndü, ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH ANDTEACHER EDUCATION CONGRESS, Zenginsan Burhan,DELEN İBRAHİM, YENİ FEN BİLİMLERİ MÜFREDATINA GÖRE TASARLANMIŞ MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI, Özet bildiri
  • 11.04.2015, Uluslararası, The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, DELEN İBRAHİM,Joe Krajcik, Synergy How Generic and Content Specific Scaffolds Support Quality of Students Explanations, Özet bildiri
  • 09.10.2019, Uluslararası, 7th International Congress on Curriculum and Instruction, ÖZÜDOĞRU FATMA,DELEN İBRAHİM, Teachers’ and Coding Instructors’ Ideas About the Information Technology and Software Course and Curriculum, Özet bildiri
  • 09.09.2015, Uluslararası, 3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2015), İNEL EKİCİ DİDEM,DELEN İBRAHİM, Web Destekli Ortamlarda Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Paylaştıkları Öğretmenlik Uygulaması Günlüklerinin İncelenmesi, Özet bildiri
  • 09.09.2015, Uluslararası, Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, İNEL EKİCİ DİDEM,DELEN İBRAHİM, Evaluating Blog Entries of Math and Science Pre Service Teachers During School Experience Course, Özet bildiri
  • 06.07.2016, Uluslararası, International Symposium on STEM Education, DELEN İBRAHİM, Teaching Argumentation with Using Facebook Groups, Özet bildiri
  • 06.04.2013, Uluslararası, The National Association for Research in Science Teaching (NARST), DELEN İBRAHİM,Lo Wan Tzu,Kuhn Alex,Quintana Chris,Krajcik Joe,McGee Steven,Wilters Jennifer, Zydeco: A New Mobile Application to Support Claim-Evidence-Reasoning Model, Özet bildiri
  • 05.12.2014, Uluslararası, University of Santiago de Compostela Davetli Konuşma, DELEN İBRAHİM, Supporting Students' Scientific Explanations: ICT & Teacher Practices,
  • 05.05.2012, Uluslararası, Proceedings of the 2012 ACM annual conference on Human Factors in Computing Systems - CHI '12, Kuhn Alex,McNally Brenna,Schmoll Shannon,Clara Cahill,WanTzu Lo,Chris Quintana,DELEN İBRAHİM, How students find evaluate and utilize peer collected annotated multimedia data in science inquiry with zydeco, Tam metin bildiri
  • 03.11.2022, Uluslararası, 20th International conference, project-based and other student-activation strategies and issues in science education, ŞEN AHMET İLHAN, YÜKSEL TUĞBA, DELEN İBRAHİM, OKTAY ÖZLEM, Skorsepa Marek, Bilek Martin, Lindner Martin, Kmetova Jarmila, Rusek Martin, Milanovic Vesna, Woithe Florian, Project DOSLECTEP – The out-of-school science education in the international perspective, Özet bildiri
  • 03.03.2019, Uluslararası, NARST 2019 Annual International Conference, DELEN İBRAHİM,ÜNAL ÇOBAN GÜL,Bielik Tom, Searching for STEM Integration: Designers or Teachers?, Özet bildiri
  • 01.11.2019, Uluslararası, I. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, YÜKSEL TUĞBA,DELEN İBRAHİM, Öğretmen Adaylarının Günlük Yaşantıları Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Kullanmaları, Özet bildiri
  • 01.09.2021, Uluslararası, European Science Education Research Association (ESERA), ŞEN AHMET İLHAN, YÜKSEL TUĞBA, DELEN İBRAHİM, OKTAY ÖZLEM, Skoršepa Marek, Kmeťová Jarmila, Bilek Martin, Rusek Martin, Milanović Vesna, Woithe Florian, Lindner Martin, Teacher Educators’ Views About Out-of-School Learning: An International Perspective., Özet bildiri
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, ÖZÜDOĞRU FATMA, DELEN İBRAHİM, Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, 2022, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-417-675-3
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, ÖZÜDOĞRU FATMA, DELEN İBRAHİM, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması: Planlama, Uygulama, Değerlendirme ve İyileştirme, 2022, Pegem Akademi, 978-625-8044-72-0
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, ÖZÜDOĞRU FATMA, DELEN İBRAHİM, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, 2022, Nobel Yayıncılık, 978-605-7846-34-1
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, OKTAY ÖZLEM, YÜKSEL TUĞBA, DELEN İBRAHİM, ŞEN AHMET İLHAN, ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARI İÇİN OKUL DIŞI ÖĞRENME MODÜLLERİ, 2022, PEGEM Akademi, 978-625-00-0689-4
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, ŞEN AHMET İLHAN, OKTAY ÖZLEM, YÜKSEL TUĞBA, DELEN İBRAHİM, Bilek Martin, SKORŠEPA Marek, LINDNER Martin, MILANOVIĆ Vesna, RUSEK Martin, KMEŤOVÁ Jarmila, Öğretmen Yetiştirme Programları İçin Okul Dışı Öğrenme Modülleri, 2022, PEGEM Akademi, 978-625-00-0689-4
  • Ulusal 2022, Bilimsel Kitap, YÜKSEL TUĞBA, OKTAY ÖZLEM, ŞEN AHMET İLHAN, DELEN İBRAHİM, Bilek Martin, Skorsepa Marek, Lindner Martin, Milanovic Vesna, Rusek Martin, Kmetova Jarmila, Öğretmen Yetiştirme Programları İçin Okul Dışı Öğrenme Modülleri, 2022, Pegem, 978-625-00-0689-4
  • Ulusal 2022, Bilimsel Kitap, OKTAY ÖZLEM, YÜKSEL TUĞBA, DELEN İBRAHİM, ŞEN AHMET İLHAN, ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARI İÇİN OKUL DIŞI ÖĞRENME MODÜLLERİ, 2022, Pegem, 978-625-00-0689-4
  • Uluslararası 2022, Kitap Tercümesi, ÖZÜDOĞRU FATMA, DELEN İBRAHİM, Tasarım temelli pedagoji kitabı: Avrupa öğretmen eğitimi programlarında tasarım temelli pedagojik alan bilgisi, 2022, Uşak Üniversitesi, 978-625-00-9404-4
  • Uluslararası 2022, Kitap Tercümesi, ÖZÜDOĞRU FATMA, DELEN İBRAHİM, Tasarım Temelli Pedagoji Kitabı: Avrupa Öğretmen Eğitimi Programlarında Tasarım Temelli Pedagojik Alan Bilgisi, 2022, Uşak Üniversitesi, 978-625-00-9404-4
  • Uluslararası 2021, Kitap Tercümesi, EFE RİFAT, ASLAN EFE HÜLYA, ÇOBANOĞLU AKTAN DERYA, BELLİBAŞ MEHMET ŞÜKRÜ, ŞAD SÜLEYMAN NİHAT, ALKAN VESİLE, ŞEN ABDULKERİM, ŞİMŞEK ÖMER, ŞİMŞEK ÖMER, ŞİMŞEK ÖMER, ÇEKİÇ AHMET, İMAMOĞLU YEŞİM, GÜNEL ELVAN, SOYLU AYŞE, GÜLER NEŞE, İLHAN MUSTAFA, DELEN İBRAHİM, ÖZÜDOĞRU FATMA, TOKER TÜRKER, CEBECİ FATİH, DURUK ÜMİT, DİNÇ ERKAN, ÖZER NİYAZİ, KARAKAYA İSMAİL, SEVER MUSTAFA, KAŞARCI İSMAİL, SAMUR YAVUZ, KAYSILI AHMET, ÜZTEMUR SERVET, KARA AHMET, TÜFEKCİ AYSEL, ÜNİŞEN ALİ, SÜER SEDEF, KARGIN TOLGA, SÜMER MURAT, YİĞİT GENÇTEN VAHİDE, DOYUMĞAÇ İBRAHİM, TEZCAN AHAT, ÇİÇEK İLHAN, TANHAN AHMET, USLU ÖNER, İREZ OSMAN SERHAT, DOĞAN ÖZGÜR KIVILCAN, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, ÇETİN SEVDA, AVCI GÖRKEM, DOĞAN MUHAMMET FATİH, POLAT HÜSEYİN, TURHAN TÜRKKAN BUKET, MAZMAN AKAR SACİDE GÜZİN, GÖK BİLGE, ÖZTÜRK GÜBEŞ NEŞE, KAYA UYANIK GÜLDEN, ULUÇINAR UFUK, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, 2021, Pegem Akademi, 978-625-7676-74-8
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, DELEN İBRAHİM,ÖZÜDOĞRU FATMA, Teknoloji Destekli Öğretim: Güncel Gelişmeler, 2021, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-439-374-7
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, ÖZÜDOĞRU FATMA,DELEN İBRAHİM, Teknoloji Destekli Öğretim: Güncel Gelişmeler, 2021, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-439-374-7
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, DELEN İBRAHİM, ÖZÜDOĞRU FATMA, Design Based Pedagogy Book: Design Based Pedagogical Content Knowledge Across European Teacher Education Programs, 2021, Anı Yayıncılık, 978-605-170-659-7
  • Uluslararası 2021, Kitap Tercümesi, DELEN İBRAHİM,ÖZÜDOĞRU FATMA, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, 2021, Pegem Akademi, 978-625-7676-74-8
  • Ulusal 2021, Bilimsel Kitap, YÜKSEL TUĞBA, DELEN İBRAHİM, Out-of-School Learning in European Countries: Cases from Turkey, Czechia, Slovakia, and Germany , 2021, Hacettepe University, 978-625-00-0257-5
  • Ulusal 2021, Bilimsel Kitap, DELEN İBRAHİM, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, 2021, Nobel Yayıncılık, 978-605-7846-34-1
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, DELEN İBRAHİM, ÖZÜDOĞRU FATMA, DESIGN BASED PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE ACROSS EUROPEAN TEACHER EDUCATION PROGRAMS, 2021, Anı Yayıncılık, 978-605-170-659-7
  • Ulusal 2020, Ders Kitabı, GÜLBAHAR GÜVEN YASEMİN,ÇAKIROĞLU ÜNAL,KALELİOĞLU FİLİZ,DELEN İBRAHİM,YILDIZ BAHADIR,Sayın Zehra, Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisinin DisiplinlerarasıYaklaşım İle Öğretimi Etkinlik Kitabı, 2020, MEB, 978-975-11-5329-6
  • Ulusal 2020, Bilimsel Kitap, GÜLBAHAR GÜVEN YASEMİN,ÇAKIROĞLU ÜNAL,KALELİOĞLU FİLİZ,DELEN İBRAHİM,YILDIZ BAHADIR,Sayın Zehra, Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisinin Disiplinlerarası Yaklaşım İle Öğretimi, 2020, MEB, 978-975-11-5330-2
  • Uluslararası 2020, Bilimsel Kitap, DELEN İBRAHİM,Morales Consuelo,Krajcik Joe, Advances in STEM Education., 2020, Springer, 978-3-030-52228-5
  • Uluslararası 2020, Bilimsel Kitap, DELEN İBRAHİM,AKTUĞ SEYDİ,HELVACI MEHMET AKİF, INTERNATIONAL PERSPECTIVES ON THE CONTEXTUALIZATION OF SCIENCE EDUCATION, 2020, Springer, 978-3-030-27981-3,394411
  • Uluslararası 2019, Kitap Tercümesi, DELEN İBRAHİM, İnsanlar Nasıl Öğrenir?, 2019, Nobel Yayıncılık, 978-605-7895-12-7
  • Uluslararası 2018, Kitap Tercümesi, DİNÇ ERKAN,Üztemur Servet,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ULUÇINAR UFUK,AÇIKALIN MEHMET,İREZ OSMAN SERHAT,ÇAKIR MUSTAFA,DELEN İBRAHİM,İNEL YUSUF,KILIÇ CAFER,GÜNEL ELVAN,BEDEL EMİNE FERDA, Nitel verileri yorumlama, 2018, Pegem Akademi, 978-I-4462-9543-4
  • Uluslararası 2018, Kitap Tercümesi, DELEN İBRAHİM, Nitel Verileri Yorumlama, 2018, Pegem Akademi,
  • Uluslararası 2018, Kitap Tercümesi, GÜNEL ELVAN,DİNÇ ERKAN,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ULUÇINAR UFUK,AÇIKALIN MEHMET,İREZ OSMAN SERHAT,ÇAKIR MUSTAFA CEM,DELEN İBRAHİM,İNEL YUSUF,KILIÇ CAFER,BEDEL EMİNE FERDA, Nitel verileri yorumlama, 2018, Pegem akademi, 978-4462-9543-4
  • Uluslararası 2017, Bilimsel Kitap, DEMİRBAĞ MEHMET, AYDOĞDU BÜLENT, DUBAN NİL, DELEN İBRAHİM, ÖZDEM YILMAZ YASEMİN, TÜRKOGUZ SUAT, HİĞDE EMRAH, Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, 2017, ANI YAYINCILIK, 978-605-170-184-4
  • Ulusal 2017, Ders Kitabı, AKTAMIŞ HİLAL,AYDOĞDU BÜLENT,DUBAN NİL,DELEN İBRAHİM,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,TÜRKOGUZ SUAT,HİĞDE EMRAH,DEMİRBAĞ MEHMET, Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, 2017, Anı Yayıncılık, 978-605-170-184-4
  • Uluslararası 2017, Bilimsel Kitap, AKTAMIŞ HİLAL,Türkoğuz Suat,AYDOĞDU BÜLENT,DUBAN NİL,DELEN İBRAHİM,DEMİRBAĞ MEHMET,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,HİĞDE EMRAH, Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, 2017, Anı Yayıncılık, 978-605-170-184-4
  • Uluslararası 2017, Bilimsel Kitap, AKTAMIŞ HİLAL,AYDOĞDU BÜLENT,DUBAN NİL,DELEN İBRAHİM,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,TÜRKOGUZ SUAT,DEMİRBAĞ MEHMET,HİĞDE EMRAH, Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, 2017, ANI YAYINCILIK, 978-605-170-184-4
  • Ulusal 2017, Ders Kitabı, DELEN İBRAHİM, Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, 2017, ANI YAYINCILIK, 978-605-170-184-4
  • Ulusal 2017, Ders Kitabı, AKTAMIŞ HİLAL,AYDOĞDU BÜLENT,DUBAN NİL,DELEN İBRAHİM,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,TÜRKOGUZ SUAT,DEMİRBAĞ MEHMET,HİĞDE EMRAH, Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, 2017, ANI YAYINCILIK, 978-605-170-184-4
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Journal of Research in Science Teaching , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Journal of Research in Science Teaching , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Journal of Research in Science Teaching , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
  • Prof. Dr. Aziz Sancar Kız Çocukları İçin STEM Kampı

    06.05.2016 - 07.05.2016

    Düzenleyenler : Prof. Dr. Sayın DALKIRAN, Yrd. Doç. Dr. İbrahim DELEN
  • Teşvik Ödülleri

    2014

    Early career research travel award
    Genç araştırmacıların Avrupa'daki bilim insanlarını ziyaret ederek kariyer gelişimlerine yardımcı olmayı amaçlayan bu ödül ile University of Santiago de Compostela'da Dr. María Pilar Jiménez Aleixandre ve araştırma ekibini ziyaret ettim.
    European Science Education Research Association (ESERA)
  • Zydeco A Mobile Nomadic Inquiry System to Support and Bridge Science Inquiry Between Classroom and Museum Contexts (National Science Foundation Projesi)

    01.08.2010 - 31.07.2015

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 1,648,674.00 DOLAR
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar - Tamamlandı
  • DECOSTE

    01.09.2020 - 30.09.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 220000 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 8
    Avrupa Konseyi - Tamamlandı
  • Promoting Instructional Coherence in Science through Teacher Education Project (2017-1-DE03-KA201-035669)

    24.09.2017 - 27.11.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 110000 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Avrupa Birliği - Tamamlandı
  • Learning Progressions (National Science Foundation Projesi)

    11.09.2008 - 23.08.2014

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 2,569,539.00 DOLAR
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar - Tamamlandı
  • “Göçmen ve Mülteci Öğrenciler için Eğitimde Dengenin Sağlanması” Projesi“EDUCAMIGRANT PROJECT – Ensuring Equability in Education for Migrant and Refugee Pupils” - Erasmus Ana Eylem 2 Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Projesi - Erasmus Proje Numarası: 2015-1-TR01-KA201-021464

    01.09.2015 - 22.11.2018

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 214140 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 16
    Uluslararası İkili İşbirliği Programları - Tamamlandı
  • EDUCAMIGRANT

    01.09.2015 - 22.11.2018

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 220000 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Diğer (Uluslararası) - Tamamlandı
  • Fen Bilimleri Ogretmenlerine Yonelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Argumantasyon Uygulamalari-II

    10.09.2017 - 16.09.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Developing and Out-of-School Learning Curriculum for Teacher Education Programs

    01.10.2019 - 02.01.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 105715 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Avrupa Konseyi - Tamamlandı
  • Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Argümantasyon Uygulamaları II 117B269

    01.07.2017 - 01.07.2018

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • P2D

    08.11.2020 - 01.05.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 124000 EURO
    Proje Teşvik Puanı :
    Avrupa Konseyi - Devam Ediyor
  • Progression and Pedagogy of Design: Contextualizing Design based Pedagogy in Teacher Education Programs (Project 2020-1-TR01-KA203-094180)

    10.11.2020 - 01.05.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 124670 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 8
    Avrupa Konseyi - Tamamlandı