UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOÇENT
ÜMRAN BETÜL CEBESOY GÜÇYETER

EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2005 - 2007

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2007 - 2009

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)
    Fen eğitiminde anlamlandırma ve örgütleme stratejileri kullanımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kavram öğrenmelerine etkisi
  • Doktora

    2010 - 2014

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKÖĞRETİM (DR)
    An Analysis of Science Teachers’xx Genetics Literacy and Related Decision Making Process
  • ÜDS - İngilizce

    2007 - Bahar

    İngilizce - 85
  • KPDS - İngilizce

    2007 - Güz

    İngilizce - 75
  • KPDS - İngilizce

    2011 - Güz

    İngilizce - 83.75
  • YDS - İngilizce

    2016 - Bahar

    İngilizce - 83.75
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Temel Eğitim

  • DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2018 -

    - -
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2015 - 2018

    - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    2010 - 2015

    - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2008 - 2010

    - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2022 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği

    2020 - 2021

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Dekan Yardımcısı

    2017 - 2019

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bölüm Başkan Yardımcısı

    2016 - 2021

  • 2024

    Yüksek Lisans - ÜMRAN ÇIRAK ZENGİN
    Ortaokul Öğrencilerinin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumlarının ve Karar Verme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Uşak ili örneği
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2024

    Yüksek Lisans - ÖZLEM TÜRK
    DEPREM KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDAN OLAN AFET EĞİTİM MERKEZİ ZİYARETİ İLE DESTEKLENMİŞ ÖĞRETİMİN ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEPREM FARKINDALIKLARINA VE BİLGİ DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - GÜL TOK
    Türkiye'de fen bilimleri öğretmenlerine yönelik yapılan çalışmaların içerik analizi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - SEDA TETİK
    Ortaokul öğrencilerinin organ bağışına yönelik görüşlerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - ESMA UYSAL
    Tasarım temelli fetemm (fen, teknoloji, matematik ve mühendislik) etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarınınbilgi düzeylerine bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - MERVE ÖZKIZILCIK
    Fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM'e yönelik bilişsel yapılarının problem çözme becerilerinin ve FeTeMM öğretimi yönelimlerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2016

    Yüksek Lisans - UĞUR KİRAZ
    Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin doğa bileşenlerine yönelik farkındalıklarının incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Fen Bilimleri derslerinde sosyobilimsel konular ve uygulamaları - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Nitel araştırma yöntemleri ve fen eğitimindeki uygulamaları - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar - Lisans, 2021-2022
  • Disiplinlerarası Fen Öğretimi - Lisans, 2021-2022
  • Disiplinlerarası Fen Öğretimi: Fizik ve Kimya - Doktora, 2021-2022
  • Fen Bilimleri Eğitiminde FeTeMM Uygulamaları - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı - Lisans, 2017-2018
  • Fen Öğretimi ve Laboratuvar Uygulamaları I - Lisans, 2017-2018
  • Tez Çalışması I - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Uzmanlık Alan Dersi I - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Fen Bilimleri Eğitiminde FeTeMM Uygulamaları - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Lisans, 2017-2018
  • Fen ve Teknoloji Öğretimi I - Lisans, 2017-2018
  • ÇEVRE EĞİTİMİ - Lisans, 2017-2018
  • Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I - Lisans, 2017-2018
  • Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı - Lisans, 2016-2017
  • Seçmeli II (Fen, Teknoloji ve Toplum) - Lisans, 2016-2017
  • Tez Çalışması II - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Uzmanlık Alan Dersi II - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Topluma Hizmet Uygulamaları - Lisans, 2016-2017
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • FEN BİLİMLERİ DERSLERİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE UYGULAMALARI - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Genetik ve Biyoteknoloji - Lisans, 2016-2017
  • YER BİLİMİ - Lisans, 2016-2017
  • Fen ve Teknoloji Öğretimi II - Lisans, 2016-2017
  • Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II - Lisans, 2016-2017
  • Çevre Kirliliği ve Kontrolünün Fen Eğitimindeki Yeri - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • OKUL DENEYİMİ I - Lisans, 2016-2017
  • ÇEVRE EĞİTİMİ - Lisans, 2016-2017
  • Özel Öğretim Yöntemleri II - Lisans, 2016-2017
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Meslek Etiği - Önlisans, 2015-2016
  • Çevre Koruma - Önlisans, 2015-2016
  • Özel Öğretim Yöntemleri I - Lisans, 2015-2016
  • Okul deneyimi I - Lisans, 2015-2016
  • YER BİLİMİ - Lisans, 2015-2016
  • GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI II - Lisans, 2015-2016
  • Genel Biyoloji - Lisans, 2015-2016
  • Çevre Eğitimi - Lisans, 2015-2016
  • Genel biyoloji Laboratuvarı I - Lisans, 2015-2016
  • Yer Bilimi - Lisans, 2014-2015
  • Genel biyoloji Laboratuvarı II - Lisans, 2014-2015
  • Uluslararası Hakemli 2024, AKÇAKIN VEYSEL,CEBESOY GÜÇYETER ÜMRAN BETÜL, Effectiveness of STEM-based Instruction: Preservice Mathematics Teachers’ Opinions and Its Effects on Self Efficacy, Cumhuriyet International Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2024, CEBESOY GÜÇYETER ÜMRAN BETÜL,KURTOĞLU ERDEN MELTEM, Teachers’ perspectives about the meaning of STEM: A case from Türkiye, International Journal of New Trends in Arts, Sports, & Science Education
  • Uluslararası Hakemli 2024, ÖZKIZILCIK MERVE, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, The influence of an engineering design-based STEM course on pre-service science teachers’ understanding of STEM disciplines and engineering design process, International Journal of Technology and Design
  • Uluslararası Hakemli 2023, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Chang Rundgren Shu-Nu, Embracing socioscientific issues-based teaching and decision-making in teacher professional development, Informa UK Limited
  • Uluslararası Hakemli 2023, Kaynak Seda, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Exploring Science Teachers’ Distance Education Experiences: A Private School Case , Contemporary Issues in Technology and Teacher Education
  • Uluslararası Hakemli 2022, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, KARIŞAN KORUCU DİLEK, Teaching the role of forests in mitigating the effects of climate change using outdoor educational workshop, RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
  • Uluslararası Hakemli 2022, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KARIŞAN DİLEK, Teaching the role of forests in mitigating the effects of climate change using outdoor educational workshop, Research in Science and Technological Education
  • Uluslararası Hakemli 2021, Kuschmierz Paul, Beniermann Anna, Alexander Bergmann Alexander, Pinxten Rianne, Aivelo Tuomas, Berniak‐Woźny Justyna, Bohlin Gustav, Bugallo‐Rodriguez Anxela, Cardia Pedro, Barreiras Pinto Cavadas Bento Filipe, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Cvetković Dragana D., Demarsy Emilie Demarsy, Đorđević Mirko S., Drobniak Szymon M., Dubchak Liudmyla, Dvořáková Radka M., Fančovičová Jana, fortin Corinne, Foto Momir, Geamănă Nicoleta Adriana, Gericke Niklas, Grasso Donato A., Lendvai Ádám Z., Mavrikaki Evangelia, Meneganzin Andra, Mogias Athanasios, Möller Andrea, Mota Paulo G., Naciri Yamama, Nemeth Zoltán, Ożańska‐Ponikwia Katarzyna, Paolucci Silvia, Pap Péter László, Petersson Maria, Pietrzak Barbara, Pievani Telmo, Pobric Alma, Porozovs Juris Porozovs, Realdon Giulia, Sá‐Pinto Xana, Savković Uroš B., Sicard Mathieu, Sofonea Mircea T., Sorgo Andrej, stermin Alexandru N., Tăușan Ioan, Torkar Gregor, TÜRKMEN LÜTFULLAH, Tutnjević Slavica, Uitto Anna E., Varga Máté, Varg Mirna, Vazquez-Ben Lucia, Venetis Constantinos, Viguera Enrique, Virtbauer Lisa Christine, Vutsova Albena, Yruela Inmaculada, Zandveld Jelle, Graf Dittmar, European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment, Evolution: Education and Outreach
  • Uluslararası Hakemli 2021, Sevim Kübra, TÜRKMEN LÜTFULLAH, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM TUTUMLARI İLE MÜHENDİSLİK BİLGİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ), Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2021, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Pre-service Science Teachers\u2019 Informal Reasoning Patterns and Risk Perceptions in SSI: Case of Gene Therapy, European Journal of Science and Mathematics Education
  • Uluslararası Hakemsiz 2021, Beniermann Anna, Kuschmierz Paul, Pinxten Rianne, Aivelo Tuomas, Bohlin Gustav, Julia Solveig Brennecke, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Dragana Cvetković, Mirko Đorđević, Radka Marta; Dvořáková, Momir Futo, Geamana Nicoleta, Korfiatis Konstantinos, Lendvai Adam, Mogias Athanasios, Paolucci Silvia, Petersson Maria, Pietrzak Barbara, Porozovs Juris, Realdon Giulia, Savković Uroš, Mircea Mircea, Šorgo Andrej, Stermin Alexandru N., Torkar, Gregor, Uitto Anna, Vázquez Ben Lucía, Graf Dittmar, Evolution Education Questionnaire on Acceptance and Knowledge (EEQ) - Standardised and ready-to-use protocols to measure acceptance of evolution and knowledge about evolution in an international context, Zenodo
  • Ulusal Hakemli 2020, Özkızılcık Merve,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Tasarım Temelli FeTeMM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerine ve FeTeMM Öğretimi Yönelimlerine Etkisinin İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, Uysal Esma,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Tasarım Temelli FeTeMM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine, Tutumlarına ve Bilgi Düzeylerine Etkisi, SDU International Journal of Educational Studies
  • Uluslararası Hakemli 2020, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Investigating Turkish pre-service science teachers’xx moral reasoning in genetics related socioscientific issues, Journal of Learning Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2019, Tok Gül,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Gerçekleştirilen Tez Çalışmalarının Eğilimi: Bir İçerik Analizi, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2019, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Pre-Service Teachers’ Opinions about a Two-Day Climate Change Education Workshop, International Research in Geographical and Environmental Education
  • Ulusal Hakemli 2019, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KARIŞAN KORUCU DİLEK, Genetik ve Genetik Uygulamalarına Yönelik Tutum ve Anlayış Ölçeği: Türkçe Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2019, Tetik Seda,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Ortaokul Öğrencilerinin Organ Bağışına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği, Cumhuriyet International Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2018, tetik seda,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Ortaokul Öğrencilerinin Organ Bağışına ve Organ Nakline Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi, Journal of Theoretical Educational Science
  • Ulusal Hakemli 2018, Uysal Esma,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KARIŞAN KORUCU DİLEK, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Uygulamalarına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2018, KARIŞAN DİLEK,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Exploration of Preservice Science Teachers Nature of Science Understandings, Pamukkale University Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2018, Kiraz Uğur,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, Investigation of Turkish Seventh GradeStudents’ Awareness about Nature, International Electronic Journal of Environmental Education
  • Uluslararası Hakemli 2018, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Genetics Literacy: Insights From Science Teachers’ Knowledge, Attitude, and Teaching Perceptions, International Journal of Science and Mathematics Education
  • Uluslararası Hakemli 2018, Ayaz Büşra,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, 5. Sınıf Öğrencilerinin Zirai ve Organik Gübre Kullanımı Konusundaki Farkındalıklarının İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2017, TEKEREK BETÜL,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, An Interdisciplinary Study on 8th Grade Middle GradeStudents’ Learning Difficulties of Line Graphs in Heat Temperature Unit, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2017, Tok Gül,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,BİLİCAN KADER, Sınıf Öğretmeni Adaylarının İklim Değişikliği Farkındalıklarının İncelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2017, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KARIŞAN DİLEK, Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Özyeterlik Algılarının İncelenmesi, Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2017, Uslupehlivan Eda,KURTOĞLU ERDEN MELTEM,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Öğretmen Adaylarının Dijital Öykü Oluşturma Deneyimleri, Uşak Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2016, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,YENİTERZİ BETÜL, 7th Grade Students Mathematical Difficulties in Force and Motion Unit, Turkish Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2016, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Relationships among Turkish pre service science teachers genetics literacy levels and their attitudes towards ıssues in genetics literacy, Journal of Baltic Science Education
  • Ulusal Hakemli 2015, AKÇAKIN VEYSEL,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,İNEL YUSUF, İki Boyutlu Matematik Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2014, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, TEKEREK BETÜL, Investigation of Science and Technology Exam Questions in Terms of Mathematical Knowledge, Procedia - Social and Behavioral Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2013, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Pre Service Science Teachers Perceptions of Self Regulated Learning in Physics, Turkish Journal of Education
  • Ulusal Hakemli 2013, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2012, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,AKINOĞLU ORHAN, The effectiveness of elaboration and organizational strategies in science education on students academic achievement attitude and concept learning, Energy Education Science and Technology Part B
  • Ulusal Hakemli 2010, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, llköğretim II Kademe Fen ve Teknoloji Programının Çevre Eğitimi Açısından Karşılaştırmalı İncelenmesi, BİBAD Biyoloji Bilimleri Araştırma Dergisi
  • 31.08.2015, Uluslararası, The 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,MEHMETLİOĞLU DEMİRKIRAN DENİZ,YENİTERZİ BETÜL, An example of integrating mathematics to science Graphs and living organisms, Tam metin bildiri
  • 29.10.2014, Uluslararası, International Society of Educational Research (ISER) World Conference, YENİTERZİ BETÜL,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Reflections of Mathematics into Science Line Graphs In Heat temperature Unit, Özet bildiri
  • 29.10.2014, Uluslararası, International Society of Educational Research (ISER) World Conference, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Genetics Literacy Perspectives from In service and Pre service Teachers, Özet bildiri
  • 28.10.2011, Uluslararası, World Conference on Learning, Teaching and Administration, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Pre service science teachers’ genetic literacy level and attitudes towards genetics, Tam metin bildiri
  • 28.09.2016, Ulusal, 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin gelişiminde yapılandırılmış öğrenme desteği Genetik ünitesi örneği, Özet bildiri
  • 27.04.2011, Uluslararası, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Fen Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı, Özet bildiri
  • 27.04.2011, Uluslararası, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,AKINOĞLU ORHAN, Fen Eğitiminde Kullanılan Anlamlandırma ve Örgütleme Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi, Özet bildiri
  • 26.10.2015, Uluslararası, The International Conference on Best Practices and Innovations in Education, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,YENİTERZİ BETÜL, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Matematik Entegrasyonuna Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi, Özet bildiri
  • 26.10.2015, Uluslararası, The International Conferance on Best Practies and Innovations in Education, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, What do Pre service Science Teachers think about genetics literacy issues, Özet bildiri
  • 23.09.2010, Ulusal, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, Ilköğretim I kademe fen ve teknoloji programının çevre eğitimi açısından karşılaştırmalı incelenmesi, Özet bildiri
  • 22.08.2016, Uluslararası, The European Conference on Educational Research (ECER) 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,TAŞDERE AHMET, Investigation of Pre Service Primary Teachers Cognitive Structures About Environmental Problems Through Word Association Tests, Özet bildiri
  • 22.04.2017, Uluslararası, 90th The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Decision-making patterns of science teachers: A case of genetics dilemmas, Özet bildiri
  • 21.08.2017, Uluslararası, 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), CEBESOY ÜMRAN BETÜL, The role of mentoring in developing pre-service teachers’ pedagogical content knowledge, Özet bildiri
  • 19.10.2017, Uluslararası, 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education., CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KURTOĞLU ERDEN MELTEM, Sharing Good Practice Examples: Climate Refugees, Özet bildiri
  • 19.10.2017, Uluslararası, International conference on Best Practices and inovations in Education (INOVED), Uysal Esma,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KARIŞAN DİLEK, Investigation of Pre-service Science Teachers’ Attitudes towards Genetics Applications, Özet bildiri
  • 19.10.2017, Uluslararası, 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, Tok Gül,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,BİLİCAN KADER, Investigation of Classromm Teacher Candidates’xx Awareness about Global Warming and Climate Change, Özet bildiri
  • 19.10.2017, Uluslararası, 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, Tok Gül,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,BİLİCAN KADER, Investigation of Classroom Teacher Candidates’ awarenessabout Global Warming and Climate Change, Özet bildiri
  • 19.09.2011, Uluslararası, World Conference of New Trends in Science Education (WCNTSE), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Identification of pre service science teachers’ genetics literacy level, Özet bildiri
  • 19.09.2011, Uluslararası, at World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,AKINOĞLU ORHAN, The Comparative Effects of Elaboration and Organization Strategies on Students Academic Achievement and Attitudes in Science Education, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, Research in Education and Science (ICRES 2016), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DELEN İBRAHİM, When science meets with technology Understanding genetics controversies via lenses of technology, Özet bildiri
  • 18.10.2017, Uluslararası, II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, TAŞDERE AHMET,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENETİK KONUSUNA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ, Özet bildiri
  • 16.05.2019, Uluslararası, TEPE 2019 CONFERENCEQUALITY TEACHERS AND QUALITY TEACHER EDUCATION: RESEARCH, POLICY AND PRACTICE, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,Chang Rundgren Shu Nu, Investigating Turkish pre-service primary science teachers’ decision-making on controversial issues: The case of abortion, Özet bildiri
  • 15.07.2014, Uluslararası, Twenty-First International Conference on Learning, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Looking from Gender Perspective into Genetics Literacy Pre service Science Teachers in Turkey, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, 1st Education Research and Teacher Education Congress, Uslupehlivan Eda,KURTOĞLU ERDEN MELTEM,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma deneyimleri, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, 1st Education Research and Teacher Education Congress, Kiraz Uğur,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin doğa unsurlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, 1st Education Research and Teacher Education Congress, AYAZ BÜŞRA,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, 5. sınıf öğrencilerinin zirai ve organik gübre kullanımı konusundaki farkındalıklarının incelenmesi: Bir eylem araştırması, Özet bildiri
  • 13.10.2009, Uluslararası, International Multidisciplinary Women Congress, DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Botanik Flora ve Vejetasyon Alanında Çalışan Kadın Bilim İnsanının Karşılaştığı Sorunlar, Özet bildiri
  • 13.10.2009, Uluslararası, International Multidisciplinary Women Congress, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, Fen bilimleri alanındaki öncü Türk Bilim Kadınları, Özet bildiri
  • 13.09.2012, Uluslararası, Applied Education Congress (APPED), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, Are in service science teachers genetically literate Some preliminary findings, Özet bildiri
  • 12.09.2012, Ulusal, 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Konferansı, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Özet bildiri
  • 10.09.2013, Uluslararası, European Conference on Educational Research, YENİTERZİ BETÜL,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,Kılıçaslan Feyza Nur, Middle School Students Mathematical Difficulties in Force and Motion Unit, Özet bildiri
  • 07.12.2017, Uluslararası, Education Conference EDUCCON 2017, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, What Editor Wants?, Özet bildiri
  • 07.10.2009, Ulusal, IX. Ulusal Ekoloji ve Çevre Konferansı, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,DÖNMEZ ŞAHİN MEHTAP, Ilköğretim II kademe fen ve teknoloji programının çevre eğitimi açısından karşılaştırmalı incelenmesi, Özet bildiri
  • 06.07.2011, Uluslararası, Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development, GÜÇYETER ŞULE,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Investigation of Recent Research Studies in Gifted Education, Özet bildiri
  • 06.06.2016, Uluslararası, International Symposium on STEM Education (ISSE), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KURTOĞLU ERDEN MELTEM, Is STEM possible for Turkey? What Teacher Educators Think about STEM?, Özet bildiri
  • 06.06.2016, Uluslararası, International Symposium on STEM Education (ISSE), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KURTOĞLU ERDEN MELTEM, What is really STEM? Teachers’ perspectives: A case from Turkey, Özet bildiri
  • 05.06.2019, Uluslararası, International LUMAT Symposium 2019, Özkızılcık Merve,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, The effectiveness of STEM based instruction on pre-service science teachers’ problem solving skills, Özet bildiri
  • 05.06.2019, Uluslararası, International LUMAT Symposium 2019, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,Fotbolcu Cansu, Investigating Pre-service Science Teachers’ cognitive structures about earth science concepts, Özet bildiri
  • 05.02.2017, Uluslararası, EVOlutionary Knowledge for Everyone (EvoKE 2017), CEBESOY ÜMRAN BETÜL,ÖZTEKİN CEREN, A closer look into Genetics Literacy Assessment Inventory: Findings from evolution dimension., Özet bildiri
  • 05.02.2013, Uluslararası, 5th World Conference on Educational Sciences, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,TEKEREK BETÜL, Investigation of Science and Technology Exam Questions in Terms of Mathematical Knowledge, Özet bildiri
  • 04.10.2018, Ulusal, 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğtimi Kongresi, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BEN VE ÇEVREM ÜNİTESİ KAPSAMINDA GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARININ İNCELENMESİ, Özet bildiri
  • 04.05.2012, Uluslararası, IV. International Congress of Educational Research, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Pre Service Science Teachers Perceptions of Self Regulated Learning in Physics Usak University Case, Özet bildiri
  • 03.12.2015, Uluslararası, II. Cyprus International Congress of Education Research, CEBESOY ÜMRAN BETÜL,KURTOĞLU ERDEN MELTEM, Türkiye’de fen eğitimi alanında yapılan bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, Özet bildiri
  • 03.12.2015, Uluslararası, II. Cyprus International Congress of Education Research, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Examination of Pre service Science Teachers Reasoning Patterns in Genetics Literacy Issues A Turkish Perspective, Özet bildiri
  • 02.05.2018, Uluslararası, Vth International EurasianEducational Research Congress, Özkızılcık Merve,CEBESOY ÜMRAN BETÜL,TAŞDERE AHMET, Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel FeTeMM kavramlarına yönelik bilişsel yapılarının incelenmesi, Özet bildiri
  • Uluslararası 2024, Bilimsel Kitap, CEBESOY GÜÇYETER ÜMRAN BETÜL, Socioscientific Issues Focused Teacher Education, 2024, Springer Cham, 978-3-031-55233-5
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Current Studies in Educational Disciplines 2023, 2023, ISRES Publishing, 978-625-6959-20-0
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, KARIŞAN KORUCU DİLEK, Fen-Matematik Bilimlerinde Mükemmellik Arayışı 2023, 2023, Duvar Yayınları, 978-625-6507-17-3
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, STEM Eğitimine Yolculuk: STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, 2023, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-398-907-1
  • Ulusal 2022, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Çevre Eğitimi, 2022, Lisans Yayıncılık, 978-605-5044-10-0
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Learning evolution through socioscientific issues, 2022, UA Editora, Universidade de Aveiro, 123445677
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, 2022, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-417-675-3
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, KARIŞAN KORUCU DİLEK,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Socioscientific Issues-Based Instruction for Scientific Literacy Development, 2021, IGI Global, 9781799845584
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Handbook of Research on Environmental Education Strategies for Addressing Climate Change and Sustainability, 2021, IGI Global, 9781799875123
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Sosyobilimsel Konular, 2021, Eğiten Yayıncılık, 978-625-7348-85-0
  • Ulusal 2021, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, İlkokulda Fen Öğretimi, 2021, Vizetek Yayıncılık, 978-625-8499-01-8
  • Uluslararası 2020, Bilimsel Kitap, KURT Ali,KURTOĞLU ERDEN MELTEM,CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020, 2020, Pegem Akademi, 978-625-7228-62-6
  • Uluslararası 2020, Bilimsel Kitap, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular, 2020, Nobel Yayınevi, 978-625-402-058-2
  • Uluslararası 2018, Kitap Tercümesi, CEBESOY ÜMRAN BETÜL, Nitel Verileri Yorumlama, 2018, Pegem A, 9786052411520
Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Eğitimde Kuram ve Uygulama , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
90th NARST Annual Conference , Bildiri Kitabı, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
İnönü Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
1st Educational Research and Teacher Education Congress , Bildiri Kitabı, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Uşak Sosyal Bilimler Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
89th NARST Annual Conference , Bildiri Kitabı, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Uşak Üniversitesi sosyal Bilimler Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
International Journal of Instruction , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Turkish Journal of Education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
international journal of biology education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Turkish Journal of Education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Journal of Education in Science, Environment and Health , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Uşak Üniveristeis sosyal Bilimler Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
  • Bilimin Doğası Çalıştayı

    04.06.2015 - 05.06.2015

    Düzenleyenler :
    Uşak
  • Yayın Teşvik Ödülü

    2022

    Virtual Mobility Grant
    Virtual Mobility Grant
    e-COST
  • Yayın Teşvik Ödülü

    2022

    Yayın teşvik ödülü

  • Yayın Teşvik Ödülü

    2021

    TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü

  • Yayın Teşvik Ödülü

    2018

    TÜBİTAK Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
    Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı (UBYT) 2018
    TÜBİTAK
  • Diğer

    2017

    ESERA Fellowship 2017
    Fellows will be waived the conference registration fee
    European Science Education Research Association (ESERA)
  • Yayın Teşvik Ödülü

    2016

    Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
    Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı (UBYT)
    TÜBİTAK
  • Diğer

    2015

    ESERA Conference Fellowship for registration and local accommodation
    Konferans Katılım ve Konaklama Bursu
    European Science Education Research Association (ESERA)
  • Diğer

    2014

    Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği-2224-A
    Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği-2224-A
    TÜBİTAK
  • Grup Başarı Ödülleri

    2014

    PhD Graduate Scholar Award Winner
    PhD Graduate Scholar Award Winner of Twenty-First International Conference on Learning – 2014
    International Conference on Learning
  • Diğer

    2010

    2211-E Doğrudan Doktora Burs Programı (2010-2014)
    2211-E Doğrudan Doktora Burs Programı (2010-2014)
    TÜBİTAK
  • Diğer

    2007

    2228-A Son Sınıf LisansÖğrencileri için Lisansüstü Burs Programı (2007-2009)
    2228-A Son Sınıf Lisans Öğrencileri için Lisansüstü Burs Programı (2007-2009)
    TÜBİTAK
  • TR33 Bölgesi Öğretmenleri STEM’le buluşuyor

    10.02.2019 - 31.12.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 36000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Fen Bilgisi Öğretmenlerin Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin Genetik Okuryazarlığa yönelik Tutumlarının ve Genetik Okuryazarlık Öğretimine ilişkin Algılarının İncelenmesi

    01.01.2013 - 31.12.2013

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 600 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin ve Genetik Okuryazarlığa Yönelik Tutumlarının Saptanması

    01.01.2012 - 31.12.2012

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 2000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • Educating on ’Climate Forets’

    01.09.2016 - 31.10.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Proje Koordinatörü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 49340 EURO
    Proje Teşvik Puanı :
    Avrupa Birliği - Tamamlandı
  • Educating on Climate Forests

    01.09.2016 - 31.10.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı : 36
    Avrupa Konseyi - Tamamlandı
  • Banaz Kendin Yap

    24.01.2021 - 28.01.2021

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 27085 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) - Tamamlandı
  • Geleceğin Mimarı Öğretmenlerle Geleceğin enerji kaynaklarını tanıma

    20.04.2018 - 20.08.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 31000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Building on scientific literacy in evolution towards scientifically responsible Europeans (EuroScitizen)

    11.09.2018 - 10.03.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 200.000 Euro EURO
    Proje Teşvik Puanı : 8
    COST - Tamamlandı