UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
TÜRKER TOKER

EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
  • Lisans

    2000 - 2004

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
  • Yüksek Lisans

    2008 - 2010

    The University of Denver Quantitative Research Methods
    ognitive Diagnostic Assessment of TIMSS- 2007 Mathematics Achievement Items f or 8th Graders in Turkey
  • Doktora

    2010 - 2016

    The University of Denver Research Methods and Statistics
    A COMPARISON OF LATENT CLASS ANALYSIS AND THE MIXTURE RASCH MODEL: A CROSS-CULTURAL COMPARISON OF 8TH GRADE MATHEMATICS ACHIEVEMENT IN THE FOURTH INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY (TIMSS-2011)
  • e-YDS - İngilizce

    2017 -

    İngilizce - 93
  • e-YDS - İngilizce

    2017 -

    İngilizce - 93
  • Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı
    Eğitim Bilimleri

  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2017 -

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ANABİLİM DALI
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,Green Kathy,Seidel Kent, Mixture Rasch Model Analysis of a Professional Preparation Survey for Teachers, Teacher Candidates, and Teacher Education Program Faculty, Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY, An Application of Latent Class Analysis: A Cross-Cultural Comparison of 8th Grade Mathematics Achievement in the Fourth International Mathematics and Science Study (TIMSS- 2011)., Tam metin bildiri
  • 27.04.2017, Uluslararası, American Educational Research Association, TOKER TÜRKER,GREEN KATHY, An Aplication of The Mixture Rasch Model: A Cross-Cultural Comparison of 8th Grade Mathematics Achievement in the Fourth International Mathematics And Science Study (TIMSS- 2011), Tam metin bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, TOKER TÜRKER,KIZILKAYA ONUR, Cognitive Diagnostics Assessment In Mathematics: The Comparison Of TIMSS-2007 and TIMSS-2011, Özet bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, TOKER TÜRKER,PARLAK BURCU, Cognitive Diagnostics Assessment Of The Transition From Primary To Secondary Education (TEOG) Exam, Özet bildiri
  • 06.04.2017, Uluslararası, International Congress Of Eurasian Social Sciences 2017, Kızılkaya Onur,EKİCİ GÜLAY,TOKER TÜRKER, İlköğretim Çağındaki Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitimi: Türkiye’deki ve Almanya’daki Uygulamaların Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi, Özet bildiri
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri