UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
TOLGA KARGIN

EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2002 - 2006

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2009 - 2011

    University of Missouri-Columbia {Missouri} EĞİTİM (MÜFREDAT VE ÖĞRETİM)
  • Doktora

    2011 - 2016

    Indiana University
    Literacy in a new playground: Young children's literacy practices in commercially designed virtual play worlds
  • YÖKDİL - İngilizce

    2017 - 05 Mart 2017

    İngilizce - 95.0
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    İlk Okuma Yazma Eğitimi

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2019 -

    - TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ - SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2017 - 2019

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2021 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Farabi Koordinatörü

    2020 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

    2020 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Uşak Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi Koordinatör Yardımcısı

    2020 - 2021

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Enstitü Müdür Yardımcısı

    2019 - 2020

  • 2023

    Yüksek Lisans - NİLÜFER GÜRCAN
    Okul öncesi dönemde biyografik hikayeler aracılığı ile toplumsal cinsiyet eşitliği: Bir eylem araştırması
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2021

    Yüksek Lisans - RAMAZAN DEMİR
    Çocuk Youtuberlar ve paylaştıkları videolar üzerine bir döküman analizi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uzmanlık Alan Dersi - Doktora, 2023-2024
  • Tez Çalışması - Doktora, 2023-2024
  • Medya Okuryazarlığı - Yüksek Lisans, 2023-2024
  • Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı) - Lisans, 2023-2024
  • Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2023-2024
  • Eleştirel Okuma (Sınıf Eğitimi Tezsiz YL) - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Nitel Araştırmalarda Yeni Yöntemler (Sınıf Eğitimi) - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Eleştirel Medya Okuryazarlığı - Doktora, 2022-2023
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Tez Çalışması - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • Eleştirel ve Analitik Düşünme (Ortak Seçmeli Ders) - Lisans, 2022-2023
  • Öğretmenlik Uygulaması II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2022-2023
  • Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2022-2023
  • Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Türkçe Eğitimi) - Doktora, 2021-2022
  • Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Sınıf Eğitimi) - Doktora, 2021-2022
  • Eleştirel Medya Okuryazarlığı - Doktora, 2021-2022
  • Nitel Araştırmalarda Yeni Yöntemler (Sınıf Eğitimi) - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Okuma Yazma Kuramları - Doktora, 2021-2022
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Tez Çalışması - Yüksek Lisans, 2021-2022
  • Topluma Hizmet Uygulamaları (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2021-2022
  • Öğretmenlik Uygulaması II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2021-2022
  • Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı) - Lisans, 2021-2022
  • Türk Dili I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2021-2022
  • Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2021-2022
  • Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Sınıf Eğitimi) - Doktora, 2020-2021
  • Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Türkçe Eğitimi) - Doktora, 2020-2021
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2020-2021
  • Nitel Araştırmalarda Yeni Yöntemler (Sınıf Eğitimi) - Yüksek Lisans, 2020-2021
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2020-2021
  • Tez Çalışması - Yüksek Lisans, 2020-2021
  • Medya Okuryazarlığı - Yüksek Lisans, 2020-2021
  • Türk Dili II (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2020-2021
  • Türk Dili II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2020-2021
  • Topluma Hizmet Uygulamaları (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2020-2021
  • Öğretmenlik Uygulaması II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2020-2021
  • Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2020-2021
  • Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı) - Lisans, 2020-2021
  • Türk Dili I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2020-2021
  • Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Türkçe Eğitimi) - Doktora, 2019-2020
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2019-2020
  • Tez Çalışması - Yüksek Lisans, 2019-2020
  • Nitel Araştırmalarda Yeni Yöntemler (Sınıf Eğitimi) - Yüksek Lisans, 2019-2020
  • Medya Okuryazarlığı - Yüksek Lisans, 2019-2020
  • Türk Dili II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Öğretmenlik Uygulaması II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Okul Deneyimi (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Topluma Hizmet Uygulamaları (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği) - Lisans, 2019-2020
  • Okul Deneyimi (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Türk Dili I (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Türk Dili I (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Türk Dili I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2019-2020
  • Türk Dili I (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı) - Lisans, 2019-2020
  • Öğretmenlik Uygulaması (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türk Dili II (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türk Dili II (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türk Dili II (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı) - Lisans, 2018-2019
  • Okul Deneyimi (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türkçe I: Yazılı Anlatım (BÖTE Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türk Dili I (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türk Dili I (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türk Dili I (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Yazılı Anlatım I (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Pogramı) - Lisans, 2018-2019
  • Türkçe I: Yazılı Anlatım (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Yazılı Anlatım II (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Seçmeli: Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Okul Deneyimi (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Yazılı Anlatım I (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Türkçe I: Yazılı Anlatım (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı) - Lisans, 2017-2018
  • Uluslararası Hakemli 2023, KARGIN TOLGA, Demir Ramazan, Empowering Children's Media Literacy in the YouTube Era: Insights into Critical Awareness, International Journal of Research in Teacher Education
  • Uluslararası Hakemli 2023, KARGIN TOLGA, Demir Ramazan, Media Literacy in Elementary School From the Perspective of Elementary School Teachers, HAYEF: Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2023, CENGİZ ŞERİFE, KARGIN TOLGA, Nurturing Young Minds and Bodies: Exploring Critical Media Literacy Through Healthy Food Adventures, International Journal of Progressive Education
  • Uluslararası Hakemli 2023, KARGIN TOLGA, Exploring Critical Multimodal Literacy in Reconstructing Fairy Tales, Educational Policy Analysis and Strategic Research
  • Ulusal Hakemli 2023, Gürcan Nilüfer, KARGIN TOLGA, Okulöncesi çocuklarında toplumsal cinsiyet kalıp yargıları: Bir eleştirel okuryazarlık çalışması, RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2022, DURAN EROL, KARGIN TOLGA, Okuma Yazma Eğitiminde Güncel Konular: Ne Çalışmalı, Nasıl Çalışmalı?, Milli Eğitim
  • Ulusal Hakemli 2021, KARGIN TOLGA, Dijital Çağ İçin Okuryazarlık Kuramları: Sosyal, Eleştirel, Çok Yönlü, Mekansal, Materyal ve Duyusal Bakış Açıları (Kathy A. Mills, 2016, Multilingual Matters), Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2021, Arslan Görkem, KARGIN TOLGA, Öğretmenlerin Kitap Önerisinde Kullandıkları Ölçütlerin Çocuk Edebiyatının Temel İlkelerine Göre İncelenmesi, Turk Kutuphaneciligi - Turkish Librarianship
  • Ulusal Hakemli 2021, KARGIN TOLGA, Karataş Arda, Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Aracılığıyla İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ana Dili Eğitimi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2020, Demir Ramazan, KARGIN TOLGA, Çocuk YouTuberlar ve Paylaştıkları Videolar Üzerine Bir Doküman Analizi, Turkish Studies-Educational Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2018, KARGIN TOLGA, The commercial side of virtual play worlds, Phi Delta Kappan
  • Ulusal Hakemli 2018, KARGIN TOLGA, “Kids Don’t Make Money, and That is a Kids Game”: Children’sCritical Actions Against the Commercial Design of Club Penguin, Başkent University Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2016, Wessel Powell Christy, KARGIN TOLGA, Wohlwend Karen, Enriching and Assessing Young Children’s Multimodal Storytelling, The Reading Teacher
  • Uluslararası Hakemli 2013, KARGIN TOLGA, The World of Penguins: The Role of Peer Culture in Young Children’s Interaction in Online Games, Working Papers in Literacy, Culture, and Language Education (WPLCLE)
  • 27.09.2023, Uluslararası, 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, KARGIN TOLGA, Çocukların Oluşturduğu Dijital Hikayelere Kuramsal Bir Bakış: Sosyo-materyal Okuryazarlıklar Kuramı, Özet bildiri
  • 22.06.2022, Uluslararası, IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), KARGIN TOLGA, CENGİZ ŞERİFE, Eleştirel Medya Okuryazarlığı Uygulamalarının Okul öncesi Çocuklarının Beslenme Bilinci Kazanmaları Üzerine Etkisi, Özet bildiri
  • 22.06.2022, Uluslararası, IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), KARGIN TOLGA, Karataş Arda, Eleştirel Medya Okuryazarlığı Uygulamalarının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Sorunlarla Başa Çıkmalarına Etkisi, Özet bildiri
  • 16.10.2019, Uluslararası, 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, KARGIN TOLGA,DURAN EROL, Çocukların Kanıksanmış Masallar Üzerinde Yaptıkları Eleştirel Okuma Yazma Etkileşimlerinin İncelenmesi, Özet bildiri
  • 14.11.2022, Uluslararası, 20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), KARGIN TOLGA, Demir Ramazan, Sınıf Öğretmenlerinin Medya Okuryazarlığı Üzerine Görüşleri, Özet bildiri
  • 14.11.2022, Uluslararası, 20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), Gürcan Nilüfer, KARGIN TOLGA, Okulöncesi Dönemde Biyografik Hikâyeler Aracılığı ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Özet bildiri
  • 13.09.2018, Uluslararası, 2nd International Education Research and Teacher Education Congress, Bitir Tufan,MAZMAN SACİDE GÜZİN,KARGIN TOLGA, Sınıf Öğretmenlerinin Harf Öğretiminde Bilişim Teknolojilerini ve Sosyal Ağları Kullanım Durumları, Özet bildiri
  • 12.11.2021, Uluslararası, 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), KARGIN TOLGA, Demir Ramazan, Çocukların Gözünden Çocuk YouTuber Videoları: Bir Eylem Araştırması, Özet bildiri
  • 11.04.2018, Uluslararası, 17. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, KARGIN TOLGA, İnteraktif Dijital Kitap Uygulamaları Üzerine Bir İçerik Analizi: Skbrary iPad Uygulamasının Çok Kültürlülük Açısından Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 11.04.2018, Uluslararası, 17. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, KARGIN TOLGA, Dijital Çağda Okuma-Yazma Eğitimi, Özet bildiri
  • 08.05.2017, Uluslararası, 16. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2017), KARGIN TOLGA, Küçük Çocukların Sanal Alem Oyunlarının Ticari Amaçlı Tasarımları Karşısında Eleştirel Okuma Yazma Kullanımları, Özet bildiri
  • 08.05.2017, Uluslararası, 16. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, KARGIN TOLGA, Çocukların Sanal Alem Oyunlarındaki Okuma Yazma Etkinlikleri, Özet bildiri
  • 07.07.2021, Uluslararası, VIIIth Internationa Eurasian Educational Research Congress, KARGIN TOLGA, Gürcan Nilüfer, Çocukların Gözünden Koronavirüs Salgını: Bir Eylem Araştırması, Özet bildiri
  • 07.03.2019, Uluslararası, Reconceptualising Early Childhood Literacies:An International Conference, KARGIN TOLGA,DURAN EROL,MAZMAN SACİDE GÜZİN, Reading and Reproducing Fairy Tales with a Critical Lens, Özet bildiri
  • 06.06.2022, Uluslararası, 16th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2022), KEUNE ANNA, CAIN RYAN, DAHN MAGGIE, KARGIN TOLGA, THOMPSON NAOMI, Local-global Maker-places: Toward an Instrument for International Maker Education, Özet bildiri
  • 06.06.2014, Uluslararası, Educational Research and Publication Association (ERPA) International Congress on Education (ERPA 2014), KARGIN TOLGA, Play in a New Playground: Children's Play and Literacy Engagements in the Club Penguin Virtual World, Özet bildiri
  • 05.12.2015, Ulusal, Eğitimde Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi (ETZ 2015), KARGIN TOLGA, Children's Social Interactions and Literacy Practices in Virtual Play Worlds, Tam metin bildiri
  • 05.09.2018, Uluslararası, 3rd International Research Congress on Social Sciences, DURAN EROL,DEMİRHAN GÖKHAN,AKGÜN ERGÜN,KARGIN TOLGA,ÇOBAN OKAN, Güncellenen Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 05.09.2018, Uluslararası, 3rd International Research Congress on Social Sciences, DURAN EROL,DEMİRHAN GÖKHAN,KARGIN TOLGA,AKGÜN ERGÜN,ÇOBAN OKAN, 21. Yüzyıl Becerilerine Sahip İlkokul Öğretmeni Yetiştirmek, Özet bildiri
  • 04.02.2010, Uluslararası, World Conference on Educational Sciences, TEMUR TURAN, KARGIN TOLGA, YAĞAN SAADET AYLİN, BAYAR VOLKAN, Metacognitive awareness of grades 6, 7 and 8 students in reading process, Tam metin bildiri
  • 02.12.2015, Uluslararası, Literacy Research Association 65th Annual Conference, Wessel Powell Christy, KARGIN TOLGA, Wohlwend Karen, Teaching Drama but Assessing Print: Multimodal Literacies, Workshop Assessments, and Children’s Play Performances, Tam metin bildiri
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, KARGIN TOLGA, Değişen Dünyanın Gelişen Çocukları: Dijital Teknolojinin Çocuk Gelişimi Üzerine Etkileri, 2023, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-397-506-7
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, KARGIN TOLGA, Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji: Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, 2022, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-427-146-5
  • Ulusal 2021, Kitap Tercümesi, KARGIN TOLGA, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, 2021, Pegem Akademi, 978-625-7676-74-8
  • Uluslararası 2018, Bilimsel Kitap, Wohlwend Karen,Scott Jill A,Yi Joanne H,Deliman Amanda,KARGIN TOLGA, Digital childhoods - Technologies in children’s everyday lives, 2018, Springer, 978-981-10-6484-5
  • Ulusal 2018, Kitap Tercümesi, SÜMER MURAT,KARGIN TOLGA, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, 2018, PEGEM AKADEMİ, 9786053649335
  • Uluslararası 2013, Bilimsel Kitap, Wohlwend Karen,KARGIN TOLGA, Children’s Virtual Play Worlds: Culture, Learning and Participation, 2013, Peter Lang, 9781433118265
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
  • 2019-1-TR01-KA204-073839 ”TIMELESS: Cultural Interpretation As A Non-Formal And Informal Learning Method In Adult Education”

    01.12.2019 - 31.05.2022

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 156.685 EURO
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Avrupa Birliği - Tamamlandı
  • The digital literacy and multimodal practices of young children (DigiLitEY)

    12.09.2017 - 23.04.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı : 8
    COST - Tamamlandı
  • Çocukların Çok Yönlü Okuma Yazma Çalışmaları: Hikayeleri Dijital Platformlarda Eleştirel Gözle Yeniden Oluşturma

    13.09.2018 - 13.09.2020

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 18708 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı