UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOÇENT
SELCEN ÇİFCİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    1989 - 1993

    İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    1994 - 1997

    AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YL) (TEZLİ)
    Bahrü`l-Hakayık (transkripsiyonlu metin - dil incelemesi - sözlük)
  • Doktora

    1997 - 2003

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ YENİ TÜRK DİLİ ANABLİM DALI (DR)
    Tuhfetü`l-Mü`min (metin-inceleme-sözlük)
  • ÜDS - İngilizce

    2008 - Bahar

    İngilizce - 76.250
  • Filoloji Temel Alanı
    Türk Dili

  • DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2018 -

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2004 - 2020

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ÖĞRETİM GÖREVLİSİ - AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

    1999 - 2004

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

    1993 - 1999

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bölüm Başkanı

    2011 - 2016

  • 2024

    Yüksek Lisans - HASAN ÇİFTCİ
    Mustafa Orakçı'nın "Levent" kitap dizisindeki değerler ile 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin içerdiği değerlerin karşılaştırılması
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2024

    Doktora - MERYEM ATEŞ
    Hamza-nâme 53. cilt (Transkripsiyonlu metin–imla-bağlamlı dizin ve işlevsel sözlük)
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2024

    Doktora - EMEL ŞAŞMAZ
    Betimleyici Yazma Uygulamalarının Gezi Yazısı Yazma Becerisine Etkisi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Yüksek Lisans - PELİN ÖZDEMİR
    Farklı mekanların dinlediğini anlamaya etkisi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2023

    Doktora - GÖRKEM ARSLAN
    YURT DIŞINDA TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN AYRIŞTIRICI DİNLEME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE PODCAST KULLANIMI: A1 DÜZEYİ
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2022

    Doktora - FİLİZ DOĞAN
    Hikâye anlatma becerisi ediniminin hazırlıksız konuşma becerisi gelişimine katkısı
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2021

    Yüksek Lisans - AYŞEGÜL VARAL PÜSKÜL
    Ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal medyada (Instagram) kullandıkları aktif kelime hazinesinin cinsiyet değişkenine göre durumu (Bağcılar/İstanbul örneği)
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2020

    Yüksek Lisans - YAŞAR CEREN SAĞCAN
    Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen ortaokul öğrencilerine yönelik kelime belirleme çalışması: Uşak ili örneği
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2020

    Yüksek Lisans - SERKAN TEKE
    Türkçe dilbilgisi öğretiminin tasvirî (açıklamalı) bibliyografyası
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - ERKE OZAN KÖKTEN
    Ortaokul 5,6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yeralan haber metinlerinin değerlendirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - BAHAR ŞAMCI
    Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin metinlerarası açık gönderme becerilerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - TUBA DANIŞMAN
    2018-2019 eğitim öğretim yılında okutulan beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan metinlerin çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - KÜBRA ÜNAL
    Mevlana Celaleddin-i Rumi'nin Fihi Ma Fih'inde dört temel dil becerisi unsurlarının kullanımı
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - İSMAİL IŞIK
    Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki halk edebiyatı metinlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2015

    Yüksek Lisans - İSMAİL GÖLCÜ
    Garib-nâme'deki temel dil becerilerinin Türkçe dersi öğretim programı (2006) kazanımlarıyla uyumu
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2014

    Yüksek Lisans - AHMET DEREKÖY
    Türkçe dersinde çoklu zekâ kuramının kullanılmasının ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin başarı durumlarına etkisi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2012

    Yüksek Lisans - FATMA GÜLİN OBUZ
    İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sözlü anlatımlarındaki aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Uşak/Ulubey örneği)
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2008

    Yüksek Lisans - AFİFE TURGUT
    İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Uşak ili/ merkez örneği)
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2008

    Yüksek Lisans - OZAN BAŞPINAR
    İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Manisa / Turgutlu ilçesi örneği)
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2007

    Yüksek Lisans - KADİR DURU
    İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Uşak / Sivaslı örneği)
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2006

    Yüksek Lisans - MEHMET BAHAR
    Teorik gramer bilgisi ile yazılı anlatım bozukluğu arasındaki ilişki(ilköğretim II. kademe Uşak örneği)
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Türkiye Türkçesi - Lisans, 2016-2017
  • Türk Dil Bilgisi III: Kelime Bilgisi - Lisans, 2016-2017
  • Türk Dil Bilgisi I: Ses Bilgisi - Lisans, 2016-2017
  • Eski Anadolu Türkçesi ve Metin İncelemeleri - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Türkiye Türkçesinin Tartışmalı Konuları - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Çağdaş Gramer Araştırmaları - Doktora, 2016-2017
  • Genel Dil Bilimi - Lisans, 2015-2016
  • Türk Dil Bilgisi IV: Cümle Bilgisi - Lisans, 2015-2016
  • Türk Dil Bilgisi II: Şekil Bilgisi - Lisans, 2015-2016
  • Dil Bilimi Açısından Metin Çözümlemeleri - Doktora, 2015-2016
  • Eski Anadolu Türkçesi Metin İncelemeleri II - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Türk Dilinin Bugünkü Sorunları - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Uluslararası Hakemli 2024, ARSLAN GÖRKEM, ÇİFCİ SELCEN, The Use of Podcasts in Enhancing Discriminative Listening Skills of Turkish Learners Abroad: A1 Level, International Journal of Education and Literacy Studies
  • Ulusal Hakemli 2023, ÇİFCİ SELCEN, ATEŞ Meryem, Hamza-Nâme 53. Cildi ve İmlâ Özellikleri Üzerine Bir Değerlendirme, Avrasya Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2023, ÖZDEMİR PELİN, ÇİFCİ SELCEN, FARKLI DİNLEME MEKÂNLARININ DİNLEDİĞİNİ ANLAMAYA ETKİSİ, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2023, ŞAŞMAZ EMEL, ÇİFCİ SELCEN, Expert Opinions on Improving Informative Text Writing Skills Through Descriptive Writing Practices, International Journal of Education & Literacy Studies
  • Uluslararası Hakemli 2023, ARSLAN GÖRKEM, ÇİFCİ SELCEN, Developing A1 Level Turkish as a Foreign Language Learners’ Discriminational Listening Skills, International Journal of Education & Literacy Studies
  • Uluslararası Hakemli 2023, SARIGÜL FESİH, ÇİFCİ SELCEN, Refik Halit Karay’ın “Şeftali Bahçeleri” Adlı Hikâyesinin Metindilbilim Yönünden İncelenmesi, ASOS Yayinevi
  • Uluslararası Hakemli 2023, ŞAŞMAZ EMEL, ÇİFCİ SELCEN, Determining the Levels of Writing Travel Articles of Secondary School 7th Grade Students, Australian International Academic Centre
  • Uluslararası Hakemli 2023, ATEŞ MERYEM, ÇİFCİ SELCEN, EXTRAORDINARY MOTIF IN HAMZA-NAME VOLUMES (EXAMPLE OF VOLUME 53), Iktisadi Kalkinma ve Sosyal Arastirmalar Dernegi
  • Uluslararası Hakemli 2021, DOĞAN FİLİZ, ÇİFCİ SELCEN, The Effect of Storytelling Skill Acquisition on the Impromptu Speaking Attitudes and Anxiety Levels of 6th Grade Students, International Journal of Education & Literacy Studies
  • Uluslararası Hakemli 2021, DOĞAN FİLİZ, ÇİFCİ SELCEN, Hikâye Anlatma Becerisi Ediniminin Hazırlıksız Konuşma Becerisi Gelişimine Katkısına İlişkin Öğretmen Görüşleri, International Journal of Languages Education
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ SELCEN, SAĞCAN CEREN, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Ortaokul Düzeyi Öğrencilerinin Kelime Yeterlilikleri Üzerine Bir Çalışma, Future Visions Journal
  • Ulusal Hakemli 2020, ÇİFCİ SELCEN, VARAL PÜSKÜL AYŞEGÜL, ORTAOKUL 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYADA(INSTAGRAM) KULLANDIKLARI AKTİF KELİME HAZİNESİNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİNE GÖRE DURUMU, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2019, ÇİFCİ SELCEN, TEKE SERKAN, TÜRKÇE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ ÜZERİNE YAPILMIŞ MAKALE ÇALIŞMALARININ YILLARA GÖRE İNCELENMESİ, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2016, ÇİFCİ SELCEN, Türkiye Türkçesinde Benzerlik İşleviyle Kullanılan Ekler, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2016, ÇİFCİ SELCEN,DURU Kadir, Ses Temelli Kelime Çağrışımı, Journal of Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2016, ÇİFCİ SELCEN,Dereköy Ahmet, TÜRKÇE DERSİNDE ÇOKLU ZEKÂ KURAMI NIN KULLANILMASININ ORTAOKUL 7 VE 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARINA ETKİSİ, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2016, ÇİFCİ SELCEN, KALIPLAŞMIŞ BİR ZARF FİİL giderek, The Journal of Academic Social Science Studies
  • Uluslararası Hakemli 2013, ÇİFCİ SELCEN,Alevli Ozan, Mantıku t Tayr da Temel Dil Becerilerinin Kullanımı, Journal of Turkish Studies
  • Ulusal Hakemli 2013, ÇİFCİ SELCEN,YILDIRIM GÜLBİKE, Iskendernâmedeki Anlama ve Anlatma Becerileri ile Ilgili Unsurlar ve Bunlarin I, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2011, ÇİFCİ SELCEN, Uşak ta Atlı Cirit Sporu ce Cirit Kültürü, Milli Folklor
  • Uluslararası Hakemli 2011, ÇİFCİ SELCEN, Yazılı Basında Haber Cümlelerinin Analizi, Journal of Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2011, ÇİFCİ SELCEN, Bir Grup Yükseköğretim Öğrencisinin Hacı Bektaş ı Veli yi Tanıma Düzeyi ve Bektaşilik Hakkındaki Tutumları, TURK KULTURU VE HACI BEKTAS VELI-ARASTIRMA DERGISI
  • Uluslararası Hakemli 2009, ÇİFCİ SELCEN, Kelime Çağrışımlarının Cinsiyet Değişkenine Göre Gösterdiği Temel Nitelikler Üzerine Bir Deneme, Journal of Turkish Studies
  • Ulusal Hakemli 2007, ÇİFCİ SELCEN, Hisari ve Eseri Kitabu Tuhfetü l Mü min Hakkında, Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2001, ÇİFCİ SELCEN, XV Yüzyıl Şairi Hatiboğlu ve Bir Mesnevisi Bahrü l Hakayık, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • 27.06.2019, Uluslararası, V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, ÇİFCİ SELCEN, ŞAMCI BAHAR, Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Metinlerarası Açık Gönderme Becerilerinin Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 26.09.2021, Uluslararası, IX. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, ÇİFCİ SELCEN, Türkçe Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Kelime Çağrışımı Testi Yoluyla “Dil, Dil Bilgisi ve Türkçe” Kavramlarıyla İlgili Bilişsel Yapılarındaki Değişikliklerin İncelenmesi, Tam metin bildiri
  • 22.12.2016, Uluslararası, Yusuf Balasaguni: The Origins of Pedagogy of Humanism and Modernity, ÇİFCİ SELCEN, Kaşgarlı Mahmud un Dil Öğretiminde Kullandığı Motivasyon Unsurları, Tam metin bildiri
  • 22.05.2017, Uluslararası, 8. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, ÇİFCİ SELCEN, Derlem Sözlüklerinde ve İnternek Arama Motorlarında ”etkisiz sözcük” Kabul edilen Unsurlar Üzerine, Tam metin bildiri
  • 15.10.2009, Uluslararası, 9. Uluslararası Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, ÇİFCİ SELCEN, Kesme İşaretinin Yeni Görevi Üzerine, Tam metin bildiri
  • 06.01.2024, Uluslararası, 10. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, ÇİFCİ SELCEN, Kelime Çağrışımlarının Sosyoekonomik Düzey Değişkenine Göre İncelenmesi “Elma” Örneği, Tam metin bildiri
  • 03.11.2016, Uluslararası, 3. Uluslararası Sözlükbilimi Sempozyumu, ÇİFCİ SELCEN,SAKALLI EROL, Türke Açıklamalı Ansiklopedik Sözlüklerde Kullanılan Yöntemler, Özet bildiri
  • 03.11.2010, Uluslararası, 10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, ÇİFCİ SELCEN, Miktar Zarfı mı Belirsizlik Zarfı mı, Özet bildiri
  • 02.11.2017, Uluslararası, 9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe, ÇİFCİ SELCEN, Terimlerin Türkçeleştirilmesi Meselesi ve Yanyalı’xxnın Türkçe Terimleri, Tam metin bildiri
  • Ulusal 2023, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ SELCEN, Kurtuluşunun 100. Yılında Uşak, 2023, Palet Yayınları, 978-605-6775-26-8
  • Uluslararası 2017, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ SELCEN, Yanyalı Ali Rıza’nın Dil Bilgisi Kitabı: Yazma ve Çekilme(Okuma Yazma), 2017, Gazi Kitabevi, 978-605-344-4749
  • Ulusal 2006, Ders Kitabı, ÇİFCİ SELCEN,GÜNAY NESRİN,ÇELİK ABDULLAH,DEMİRBİLEK SALİH, Cümle ve Metin Bilgisi, 2006, Lisans Yayıncılık, 975-00304-4-3
TüLED - TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATLARI DERGİSİ , Dergi, Filoloji Temel Alanı->Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları
The Journal of Academic Social Science Studies , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , Dergi, Filoloji Temel Alanı->Türk Dili
The Journal of Akademic Social Sciene Studies , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi
  • Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Metinlerarası Açık Gönderme Yapabilme Becerilerinin Değerlendirilmesi

    07.03.2018 - 09.10.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 2500 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    ARAŞTIRMA PROJESİ - Tamamlandı