UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
SEDA ÖNGER

EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2005 - 2009

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2009 - 2013

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
    Sosyal Silgiler eğitiminde hoşgörü ( Eskişehir Odunpazarı ilçesi sosyal Silgiler öğretmenlerinin görüşleri)
  • Doktora

    2014 - 2019

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (DR)
    Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması
  • YÖKDİL - İngilizce

    2018 - 22 Eylül 2018

    İngilizce - 88.75
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Sosyal Bilgiler Eğitimi

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2021 -

    - TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2023 -

  • SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI - Lisans, 2022-2023
  • KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ - Lisans, 2022-2023
  • BİLİM TEKNOLOJİ VE TOPLUM - Lisans, 2022-2023
  • SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI - Lisans, 2022-2023
  • ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II - Lisans, 2022-2023
  • TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI - Lisans, 2022-2023
  • Sosyal Bilgilerde Literatür İncelemeleri - Doktora, 2022-2023
  • Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bilişim Teknolojileri Entegrasyonu - Yüksek Lisans, 2022-2023
  • SOSYAL BİLGİLERDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - Lisans, 2022-2023
  • SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ - Lisans, 2022-2023
  • MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ - Lisans, 2022-2023
  • SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI - Lisans, 2022-2023
  • ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I - Lisans, 2022-2023
  • Uluslararası Hakemli 2020, KUŞ ZAFER, ÖNGER SEDA, The Perceptions of Social Studies Teachers in Turkey Regarding the Refugee Students’ Challenges and Conflicts in the Classroom, ITALIAN JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION
  • Uluslararası Hakemli 2018, ÖNGER SEDA, ÇETİN TURHAN, An Investigation into Digital Literacy Views of Social Studies Preservice Teachers in the Context of Authentic Learning, RIGEO
  • Uluslararası Hakemli 2017, KARAKUŞ UFUK, ÖNGER SEDA, The Understanding Levels on Natural Disasters and Disasters Education Concepts for 8th Grade Students Students, TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
  • Ulusal Hakemli 2017, ÖNGER SEDA, ÇETİN TURHAN, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNANÇ TURİZMİ VE HOŞGÖRÜ ALGISI, Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
  • 27.10.2016, Uluslararası, 4. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, ÇAKMAK MELEK, DUMAN SERAP NUR, ÖNGER SEDA, KILIÇ NURSEVEN, Lisansüstü Öğrencilerin Öğrenme Yolu Olarak Sosyal Medya Algıları: Deneyimler, Beklentiler ve Öneriler, Özet bildiri
  • 24.09.2021, Uluslararası, 1 st International Conference on Educational Technology and Online Learning, ÖNGER SEDA, Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Uzaktan Eğitim İle İlgili Yapılan Çalışmaların Analizi, Özet bildiri
  • 23.06.2022, Uluslararası, 2 nd International Conference on Educational Technology and Online Learning, ÖNGER SEDA, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yapay zekâ kavramına yönelik metaforik algıları., Özet bildiri
  • 23.04.2015, Uluslararası, IV. USBES (Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu), ÇETİN TURHAN, AYDEMİR ARCAN, ÖNGER SEDA, Sosyal bilgiler eğitiminde karikatürlerin değerlendirme aracı olarak kullanılması, Özet bildiri
  • 22.10.2008, Uluslararası, 100. Yılında II. Meşrutiyet Gelenek ve Değişim Ekseninde Türk Modernleşmesi Uluslararası Sempozyumu, GÜMÜŞÇÜ OSMAN, ÖNGER SEDA, Osmanlı tarih dersi öğretiminde kullanılan yeni bir unsur: tarih atlasları., Tam metin bildiri
  • 19.10.2017, Uluslararası, II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, ÖNGER SEDA, ÇETİN TURHAN, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlığı görüşlerinin incelenmesi., Özet bildiri
  • 11.09.2019, Uluslararası, 4. International Research Congress on Social Sciences, GÜRGİL ULUSOY FİTNAT, ÖNGER SEDA, Probleme Dayalı Öğretim Yaklaşımının Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarına Etkisi, Özet bildiri
  • 09.10.2021, Uluslararası, Internatıonal congress on open learning and distance education., ÖNGER SEDA, KIR ŞEYDA, Covid 19 pandemi sürecinde sosyal bilgiler eğitimi: ters yüz edilmiş öğrenme modelinde örnek bir ders tasarımı., Özet bildiri
  • 08.05.2015, Uluslararası, VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, KARAKUŞ UFUK, ÖNGER SEDA, Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin doğal afet ve afet eğitimi kavramını anlama düzeyleri, Özet bildiri
  • 07.11.2019, Uluslararası, 8TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON SOCIAL STUDIES EDUCATION, ÖNGER SEDA, GÜRGİL ULUSOY FİTNAT, Sosyal bilgiler eğitimi alanında Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki araştırma eğilimlerinin incelenmesi, Özet bildiri
  • 07.11.2019, Uluslararası, 8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, SERPİL HARUN, ÖNGER SEDA, Farklı ülkelerde öğretmenlik yapan yüksek lisans öğrencilerinin kültürel çeşitliliğe bakış açıları ve sınıf içi uygulamaları., Özet bildiri
  • 05.10.2023, Uluslararası, V. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, SEZER ADEM, ULUÇINAR UFUK, ÖNGER SEDA, Coğrafya dersi için SAMR modeline göre teknoloji entegrasyonu yapılmış bir ders tasarımı önerisi, Özet bildiri
  • 04.05.2017, Uluslararası, USBES 2017-6th International Symposium on Social Studies Education., ÖNGER SEDA, ÇETİN TURHAN, 21. yüzyıl’da küresel eğitimi yeniden düşünmek: Sosyal bilgiler ve İngilizce öğretmen adaylarının küresel eğitim algıları., Özet bildiri
  • 04.05.2017, Uluslararası, USBES 2017-6th International Symposium on Social Studies Education., SERPİL HARUN, ÖNGER SEDA, An analysis of secondary school english and social studies curricula with an integrated curriculum approach: A Classroom Implementation., Özet bildiri
  • 04.05.2015, Uluslararası, I. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, ÇETİN TURHAN, ÖNGER SEDA, Tarihsel süreçte Boşnakların Türkiye’ye göçlerinin sosyal ve kültürel özellikleri, Özet bildiri
  • 03.10.2019, Uluslararası, II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, ÖNGER SEDA, UNESCO 2030 KALKINMA HEDEFİNE GÖRE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA EĞİTİMİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI, Özet bildiri
  • 03.10.2019, Uluslararası, II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, ÖNGER SEDA, GÜRGİL ULUSOY FİTNAT, 4. 5. 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının otantik öğrenme yaklaşımına göre incelenmesi, Özet bildiri
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegrasyonu, 2023, HOLISTENCE PUBLICATIONS, 978-625-6942-57-8
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Teoriden Pratiğe Sosyal Bilgiler Öğretimi, 2023, Pegem Akademi, 978-625-6810-65-5
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Kalite Bağlamında Uzaktan Eğitim, 2023, Kriter Yayınevi, 978-625-6968-77-6
  • Uluslararası 2022, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Medya okuryazarlığı ve eğitimi, 2022, Pegem Akademi, 978-625-8325-47-8
  • Uluslararası 2021, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Etkinlik örnekleriyle sosyal bilgiler öğretiminde alternatif eğitim modelleri ve yaklaşımları., 2021, Nobel Akademik Yayıncılık, 978-625-439-833-9
  • Uluslararası 2020, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleri için sosyal bilgiler öğretimi, 2020, Anı Yayıncılık, 978-605-170-330-5
  • Uluslararası 2019, Bilimsel Kitap, ÖNGER SEDA, Sosyal bilgiler öğretiminde işbirliği becerisi, 2019, Pegem Akademi, N 978-605-037-045-4
  • Uluslararası 2015, Bilimsel Kitap, ÇETİN TURHAN, ÖNGER SEDA, AYDEMİR ARCAN, Education in the 21st Century Theory and Practice, 2015, St. Klıment Ohridski University Press, Sofia, 978-954-07-4000-3