UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
RAŞİT ÇOLAK

FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2002 - 2006

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2007 - 2010

    SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (YL) (TEZLİ)
    Textual analysis of the plays: Relatively Speaking, How the Other Half loves, Time and Time Again by Alan Ayckbourn
  • Doktora

    2011 - 2017

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI (DR)
    William Butler Yeats ve yapıtlarının yanmetinsellik yöntemiyle incelenmesi: Yapıtçevresi çözümleme örneği
  • KPDS - İngilizce

    2012 - Bahar

    İngilizce - 90.00
  • Filoloji Temel Alanı
    Dünya Dilleri ve Edebiyatları

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2018 -

    FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ - BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ -
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2010 - 2018

    FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ - BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ -
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    2020 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Mevlana Bölüm Koordinatörü

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Farabi Bölüm Koordinatörü

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ FEDEK Fakülte Komisyonu Üyeliği

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Fakülte Kurulu Üyeliği

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Stratejik Planlama Komisyonu Üyesi

    2018 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Yabancı Uyruklu Öğrenci Ofisi Başkanı

    2018 - 2019

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Web Sayfası Sorumlusu

    2015 -

  • Uluslararası Ticari Yazışmalar - Lisans, 2020-2021
  • İngilizce Dilbilgisi II - Lisans, 2020-2021
  • İngiliz Kültür Tarihi II - Lisans, 2020-2021
  • İngiliz Edebiyat Tarihi II - Lisans, 2020-2021
  • İngiliz Şiiri II - Lisans, 2020-2021
  • Mitoloji - Lisans, 2020-2021
  • Çeviri I - Lisans, 2020-2021
  • İngiliz Şiiri I - Lisans, 2020-2021
  • İngiliz Kültür Tarihi I - Lisans, 2020-2021
  • İngiliz Edebiyat Tarihi I - Lisans, 2020-2021
  • İngilizce Dilbilgisi I - Lisans, 2020-2021
  • MESLEKİ YABANCI DİL I - Lisans, 2019-2020
  • İngiliz Edebiyat Tarihi I - Lisans, 2019-2020
  • İngiliz Kültür Tarihi I - Lisans, 2019-2020
  • İngilizce Dilbilgisi I - Lisans, 2019-2020
  • Mitoloji - Lisans, 2019-2020
  • Uluslararası Ticari Yazışmalar - Lisans, 2019-2020
  • VERİ TOPLAMA TEKNİKLERİ - Lisans, 2018-2019
  • YABANCI DİLDE DİNLEME VE KONUŞMA - Lisans, 2018-2019
  • İNGİLİZCE YAZMA II - Lisans, 2018-2019
  • MESLEKİ YABANCI DİL - Lisans, 2018-2019
  • MESLEKİ YABANCI DİL - Lisans, 2018-2019
  • İNGİLİZCE YAZMA I - Lisans, 2018-2019
  • MİTOLOJİ - Lisans, 2018-2019
  • POPÜLER KÜLTÜR - Lisans, 2018-2019
  • SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - Lisans, 2018-2019
  • SİYASİ TARİH I - Lisans, 2018-2019
  • KİŞİLERARASI İLETİŞİM - Lisans, 2018-2019
  • Mesleki Yabancı Dil IV - Lisans, 2017-2018
  • Mesleki Yabancı Dil III - Lisans, 2017-2018
  • Mesleki Yabancı Dil II - Lisans, 2017-2018
  • Mesleki Yabancı Dil I - Lisans, 2017-2018
  • Vocabulary - Lisans, 2011-2012
  • GRAMMAR - Lisans, 2010-2011
  • Uluslararası Hakemli 2019, HİŞMANOĞLU MURAT,ÇOLAK RAŞİT, A study on Turkish EFL teachers’ perspectives on using drama to develop students’ speaking skills in the EFL classroom, Novitas Royal: Research on Youth and Language
  • Ulusal Hakemli 2019, ÇOLAK RAŞİT, Paratextual Comparison of Two Poets: William Butler Yeats and Avnî, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2019, ÇOLAK RAŞİT, Paratextual analysis of Autobiographies by William Butler Yeats, RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2018, ÇOLAK RAŞİT,TURAN YUSUF ZİYAETTİN, Bir Baş Şair’in ya da ”Eğitim Kovaya Su Doldurmak Değil Ateşi Yakmaktır” Sözünün Yanmetinsel İncelemesi, Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
  • Ulusal Hakemli 2018, TURAN YUSUF ZİYAETTİN,ÇOLAK RAŞİT, ELT (İngiliz Dili Eğitimi)/EFL (Yabancı Dil Olarak İngilizce) Sınıflarında Kısa Hikâyenin Bir Öğrenme/Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: ”The Neclace” By Guy De Maupassant, Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2017, HİŞMANOĞLU MURAT,ÇOLAK RAŞİT, İNGİLİZCEYİ ÖZEL AMAÇ OLARAK ÖĞRENEN TÜRK ÖĞRENCİLER TARAFİNDAN KULLANILAN OKUMA STRATEJİLERİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA, International Journal of Language Academy
  • Ulusal Hakemli 2017, HİŞMANOĞLU MURAT,ERSAN YÜKSEL,ÇOLAK RAŞİT, Mobile assisted language teaching from preparatory program EFL teachers’ perspectives, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2016, TURAN YUSUF ZİYAETTİN,ÇOLAK RAŞİT, BILDUNGSROMAN A TEMATİK BİR YAKLAŞIM DAVID COPPERFIELD VE ÇALIKUŞU, HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2015, HİŞMANOĞLU MURAT,ERSAN YÜKSEL,ÇOLAK RAŞİT, A Study on English preparatory program students use and acceptance of mobile phones., IJONTE
  • 28.12.2018, Ulusal, İngilizce Öğretiminde Drama Kullanımı ve Kelime Öğrenme Stratejileri, ÇOLAK RAŞİT, İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Drama Kullanımı, Tam metin bildiri
  • 24.04.2015, Uluslararası, 6th International Conference on New Trends in Education - ICONTE, HİŞMANOĞLU MURAT,ERSAN YÜKSEL,ÇOLAK RAŞİT, A Study on English preparatory program students use and acceptance of mobile phones, Özet bildiri
  • 21.09.2017, Uluslararası, IASOS, ÇOLAK RAŞİT, Economy from An Archpoet’s, W. B. Yeats, Perspective: Things Fall Apart, Centre Cannot Hold, Özet bildiri
  • 20.06.2019, Ulusal, KARAMAN SEMPOZYUMU, ÇOLAK RAŞİT, Karamanlı Şair Bekir Sıtkı Erdoğan ve Eserlerinin Yanmetinsellik Açısından İncelenmesi, Tam metin bildiri
  • 18.05.2017, Uluslararası, II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, HİŞMANOĞLU MURAT,ÇOLAK RAŞİT, Ingilizceyi Özel Amaç Olarak Öğrenen Türk Öğrenciler Tarafından Kullanılan Okuma Stratejilerine İlişkin Bir Araştırma, Özet bildiri
  • 18.05.2017, Uluslararası, 2nd International Social Sciences Symposium. Alanya: Alaaddin Keykubat University, HİŞMANOĞLU MURAT,ÇOLAK RAŞİT, A study on reading strategies used by Turkish ESP students, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, TURAN YUSUF ZİYAETTİN,ÇOLAK RAŞİT, USING SHORT STORIES AS A LEARNING/TEACHING TOOL IN ELT/EFL CLASSES: THE EXAMPLE OF “THE NECLACE” BY GUY DE MAUPASSANT, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, ÇOLAK RAŞİT,TURAN YUSUF ZİYAETTİN, EDUCATION FROM WILLIAM BUTLER YEATS’ PERSPECTIVE OR FROM THE PERSON WHO SAID THE SENTENCE “EDUCATION IS NOT FILLING OF A PAIL, BUT THE LIGHTING OF A FIRE.”, Özet bildiri
  • 14.03.2012, Ulusal, Bilimsel Kültürel Etkinlikler, ÇOLAK RAŞİT, Ernest Hemingway in Soldier’s Home Adlı Yapıtında Yabancılaşma ve Soyutlanma, Tam metin bildiri
  • 12.10.2016, Uluslararası, VIth UluslararasıKarşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi, TURAN YUSUF ZİYAETTİN,ÇOLAK RAŞİT, YAPRAK DÖKÜMÜ VE GURUR VE ÖNYARGI ROMANLARINDA ANNE-KIZ İLİŞKİSİ, Tam metin bildiri
  • 11.05.2016, Ulusal, FAKÜLTE KONFERANSLARI, ÇOLAK RAŞİT, An Althusserian Approach to Katherine Mansfield s The Garden Party, Tam metin bildiri
  • 11.04.2019, Ulusal, 7th SCF International Conference on ”The Future of the European Union and Turkey-European Relations”, ÇOLAK RAŞİT, On the Road to Full Membership Paratextual Analysis of the Book Images of Turkey in Western Literature, Tam metin bildiri
  • 05.11.2015, Uluslararası, 4th World Conference on Educational and Instructional Studies, ERSAN YÜKSEL,HİŞMANOĞLU MURAT,ÇOLAK RAŞİT, MOBILE ASSISTED LANGUAGE TEACHING FROM PREPARATORY PROGRAM EFL TEACHERS PERSPECTIVES, Özet bildiri
  • 03.11.2010, Uluslararası, X.ULUSLARARASI DİL, YAZIN, DEYİŞBİLİM SEMPOZYUMU, ÇOLAK RAŞİT, ELBİSELERİN DİLİ, Tam metin bildiri
  • Ulusal 2019, Bilimsel Kitap, ÇOLAK RAŞİT, KARAMAN ARAŞTIRMALARI-II, 2019, Palet Yayınları, 978-605-7600-88-2
  • Uluslararası 2019, Bilimsel Kitap, ÇOLAK RAŞİT,TURAN YUSUF ZİYAETTİN, A COMPARATIVE STUDY ON LITERARY FIGURES 2:DICKENS,KEMAL,ACKROYD,PAMUK,PLOWDEN, 2019, KRİTER, 978-625-7033-16-9
  • Uluslararası 2018, Bilimsel Kitap, ÇOLAK RAŞİT,TURAN YUSUF ZİYAETTİN, COMPARATIVE STUDY ON LITERARY FIGURES:MANSFIELD, ERTEM, HEMINGWAY, ESENDAL,YEATS, SULEIMAN THE MAGNIFICENT, 2018, KRİTER, 978-605-2228-87-6
  • Kasr-ı Muhabbet Şiir Dinletisi

    28.04.2015 - 28.04.2015

    Düzenleyenler : Araş. Grv. Raşit Çolak
    UŞAK
  • Aşk-ı Ara Şiir Dinletisi

    25.05.2011 - 25.05.2011

    Düzenleyenler : Yrd. Doç. Dr. Yeliz Biber, Araş. Gör. Raşit Çolak
    Erzurum
  • Esrar-ı Aşk Şiir Dinletisi( Türkçe, İngilizce, Farsça, Romence)

    12.05.2012 - 12.05.2012

    Düzenleyenler : Araş. Gör. Raşit Çolak
    Erzurum
  • BATI KÜLTÜRÜNE BAKIŞ

    01.10.2018 - 05.10.2018

    Düzenleyenler : Dr. Öğr. Üyesi Raşit ÇOLAK, Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziyaettin Turan, Dr. Öğr. Üyesi Önder Deniz
    UŞAK
  • Grup Başarı Ödülleri

    2010

    TKY Çalışmalarında Takdir Belgesi
    Grup başarı sıralaması yoktur. Bu yüzden birinci olarak yazıldı. Ödülü alan kaç kişi olduğu tam olarak hatırlanamadığı için sekiz kişi olarak yazıldı.
    MAHALLİ İDARELER
  • Grup Başarı Ödülleri

    2010

    2009 yılı Eğitimde Kalite Yönetimi Uygulamaları’nda teşekkür belgesi
    Grup başarı sıralaması yoktur. Bu yüzden birinci olarak yazıldı. Ödülü alan kaç kişi olduğu tam olarak hatırlanamadığı için sekiz kişi olarak yazıldı.
    MAHALLİ İDARELER
  • Grup Başarı Ödülleri

    2010

    Yılın Kaliteli Kurumu Kategorisinde Takdir Belgesi
    Grup başarı sıralaması yoktur. Bu yüzden birinci olarak yazıldı. Ödülü alan kaç kişi olduğu tam olarak hatırlanamadığı için sekiz kişi olarak yazıldı.
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • Grup Başarı Ödülleri

    2010

    TKY Çalışmalarında teşekkür belgesi
    Grup başarı sıralaması yoktur. Bu yüzden birinci olarak yazıldı. Ödülü alan kaç kişi olduğu tam olarak hatırlanamadığı için sekiz kişi olarak yazıldı.
    MAHALLİ İDARELER