UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
NEJLA GÜREFE

EĞİTİM FAKÜLTESİ
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • Lisans

    2003 - 2007

    SELÇUK ÜNİVERSİTESİ AHMET KELEŞOĞLU EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
  • Yüksek Lisans

    2007 - 2010

    SELÇUK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ)
    Chebyshev polinomları ve bazı uygulamaları
  • Doktora

    2011 - 2015

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)
    İşitme engelli öğrencilerin bazı geometrik kavramları tanımlamalarında semiyotik kaynakların kullanımı
  • ÜDS - İngilizce

    2008 -

    İngilizce - 75.000
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Temel Eğitim

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2016 -

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

    2015 - 2016

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    2011 - 2015

    GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

    2010 - 2011

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Farabi Koordinatörü

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Fakülte Kurulu Üyeliği

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2019 -

  • 2019

    Yüksek Lisans - EMRE BAYSAL
    Lise Öğrencilerinin Geometrik Yapı Metinlerini Okuma Anlayışlarının Değerlendirilmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - HAVA ÖKSÜZ
    5. Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğüne Sahip Kaynaştırma Öğrencilerinin Bulunduğu Sınıfta Sayı ve İşlemler Öğrenme Alanında Kullandıkları Sosyomatematiksel Normlar
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - MELİKE TOPÇU
    Ortaokul Öğrencilerinin Kesir Şemalarının ve Kesir Bilgisi ile Cebirsel Düşünmeleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Topluma Hizmet Uygulamaları - Lisans, 2018-2019
  • Öğretmenlik Uygulaması - Lisans, 2018-2019
  • Temel Matematik II - Lisans, 2018-2019
  • Özel Öğretim Yöntemleri II - Lisans, 2018-2019
  • Tez Çalışması I - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Uzmanlık Alan Dersi I - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Tez Çalışması I - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Uzmanlık Alan Dersi - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Matematik Eğitiminde Öğrenme Kuramlarını Kullanma - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Okul Deneyimi - Lisans, 2018-2019
  • Özel Öğretim Yöntemleri I - Lisans, 2018-2019
  • Temel Matematik I - Lisans, 2018-2019
  • İlkokulda Temel Matematik - Lisans, 2018-2019
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Tez Çalışması I - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Uzmanlık Alan Dersi I - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Tez Çalışması I - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Uzmanlık Alan Dersi I - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Topluma Hizmet Uygulamaları - Lisans, 2017-2018
  • Seminer - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Geometri Öğretimi - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Matematik Eğitiminde Kavram Öğretimi - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Öğretmenlik Uygulaması - Lisans, 2017-2018
  • Temel Matematik II - Lisans, 2017-2018
  • Temel Matematik I - Lisans, 2017-2018
  • İstatistik ve Olasılık I - Lisans, 2017-2018
  • Özel Öğretim Yöntemleri II - Lisans, 2017-2018
  • İstatistik ve Olasılık II - Lisans, 2017-2018
  • Topluma Hizmet Uygulamaları - Lisans, 2016-2017
  • İstatistik ve Olasılık II - Lisans, 2016-2017
  • Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı - Lisans, 2016-2017
  • Okul Deneyimi - Lisans, 2016-2017
  • Öğretim İlke ve Yöntemleri - Lisans, 2016-2017
  • Özel Eğitim - Lisans, 2016-2017
  • İstatistik ve Olasılık I - Lisans, 2016-2017
  • Uluslararası Hakemli 2020, GÜREFE NEJLA,SARPKAYA AKTAŞ GÜLFEM, The Concept of Prime Number and the Strategies Used in Explaining Prime Numbers, South African Journal of Education doi: 10.15700/saje.v40n3a1741
  • Uluslararası Hakemli 2019, GÜREFE NEJLA,Baysal Emre, Lise Öğrencilerinin Geometrik Yapı Metinlerini Okuma Anlayışlarının Değerlendirilmesi Kare Örneği, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2019, GÜREFE NEJLA,SARPKAYA AKTAŞ GÜLFEM, Explanatory Strategies of Preservice Mathematics Teachers About Divisibility by Zero, International Journal of Progressive Education
  • Uluslararası Hakemli 2019, GÜREFE NEJLA,Özdil Şeyma, How Do Third Grade Students Read The Clock?, Malaysian Online Journal of Educational Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA, The Role of Gestures in Mathematical Discourse of Hard-Hearing Students: Prism Example, Acta Didactica Napocensia
  • Uluslararası Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA,AKÇAKIN VEYSEL, The Turkish Adaptation of the Mathematical Resilience Scale: Validity and Reliability Study, Journal of Education and Training Studies
  • Uluslararası Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA, Mathematical Language Skills of Mathematics Prospective Teachers, Universal Journal of Educational Research
  • Uluslararası Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA,BAKALIM ORKİDE, Mathematics Anxiety, Perceived Mathematıcs Self-Effıcacy and Learned Helplessness in Mathematics in Faculty of Education Students, International Online Journal of Educational Sciences
  • Ulusal Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA, İşitme Engelli Öğrenciler için Çokgenler ve Özellikleri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA,Özdil Şeyma, Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerdeki Bütün-Yarım-Çeyrek Kavramı Hakkındaki Düşünceleri ve Kavramları Açıklamada Kullandığı Matematiksel Temel Beceriler, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2018, GÜREFE NEJLA, Ortaokul Öğrencilerinin Alan Ölçüm Problemlerinde Kullandıkları Stratejilerin Belirlenmesi, Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2017, GÜREFE NEJLA,Öncül Ceren,ES HASAN, Investigation Number Sense Test Achievements of Middle School Students According to Different Variables, American Journal of Educational Research
  • Ulusal Hakemli 2016, GÜREFE NEJLA,Gültekin Saliha Hilal, Yükseklik Kavramına Dair Öğrenci Bilgilerinin İncelenmesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2015, GÜREFE NEJLA, İlköğretim Öğrencilerinin Üstbilişsel Farkındalıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2014, GÜREFE NEJLA,Yarar Saliha Hilal,Pazarbaşı Büşra Nur,ES HASAN, Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yükseklik kavramını anlamalarında kavramsal değişim metinlerinin etkisi, International Journal of Educational Studies in Mathematics
  • Ulusal Hakemli 2013, GÜREFE NEJLA,KAN ADNAN, Öğretmen Adayları için Geometrik Cisimler Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, İlköğretim Online (elektronik)
  • Uluslararası Hakemli 2012, GÜREFE NEJLA,KOÇER EMİNE GÖKÇEN,GÜREFE YUSUF, Chebyshev Tau method for the linear Klein Gordon equation, International Journal of Physical Sciences
  • 27.06.2012, Ulusal, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, AKSOY NURİ CAN,GÜREFE NEJLA,ÇİNAR CENGİZ, Excel İle Matematik Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Fonksiyon Grafikleri Çizimi Üzerine Etkisi, Özet bildiri
  • 26.09.2019, Uluslararası, 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, Hava Öksüz,GÜREFE NEJLA, Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Öteleme Ve Yansıma Konusunda Sahip Olduğu Bilgiler, Tam metin bildiri
  • 26.09.2019, Uluslararası, 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, GÜREFE NEJLA,ERTEKİN ERHAN, İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları “Çözüm” Kavramından Ne Anlıyor?, Özet bildiri
  • 26.09.2019, Uluslararası, 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, GÜREFE NEJLA,GÜVEN AKDENİZ DİLŞAD, Kaynaştırma Sınıfı Matematik Öğretmenlerinin İşitme Engelli Ve Öğrenme GüçlüğüneSahip Öğrencilerin Açı Konusundaki Kavram Yanılgılarını Değerlendirmesi, Özet bildiri
  • 26.08.2013, Uluslararası, 2nd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, GÜREFE NEJLA,Yarar Saliha Hilal,Pazarbaşı Büşra Nur,ES HASAN, The Effect of Conceptual Change Texts on Students of Primary 5th Class Understanding of “Height” Concept., Özet bildiri
  • 25.11.2017, Uluslararası, Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, GÜREFE NEJLA, Öğretmen Adaylarının Geometri Konularındaki Alan Dilini Kullanma Becerilerinin İncelenmesi, Özet bildiri
  • 25.11.2017, Uluslararası, Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, GÜREFE NEJLA,BAKALIM ORKİDE, Eğitim Fakültesi Son sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı, Matematik Özyeterlik Algısı ve Matematikte Öğrenilmiş Çaresizliklerinin İncelenmesi, Özet bildiri
  • 25.08.2014, Uluslararası, 3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, GÜREFE NEJLA, Evaluation of Definitions Relating to Some Mathematical Concepts of Secondary School Mathematics Teacher with Semiotic Approach., Özet bildiri
  • 24.07.2016, Uluslararası, 13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13), GÜREFE NEJLA,ARIKAN AHMET, Analysis of Semiotic Resources Used In Process Of Hearing Impaired Students Triangle Concept Explanation, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, International Congress on Science and Education, GÜREFE NEJLA,SARPKAYA AKTAŞ GÜLFEM, Matematik Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Açıklayıcı Stratejiler: Asal Sayı ve 0 ile Bölünebilme Örneği, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, International Congress on Science and Education, SARPKAYA AKTAŞ GÜLFEM,GÜREFE NEJLA, İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dönüşüm Geometrisindeki Kavramlara İlişkin Tanımları, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, International Congress on Science and Education, Özdil Şeyma,GÜREFE NEJLA, 3. Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerdeki Bütün-Yarım-Çeyrek Kavramlarını Açıklamada Kullandığı Beceriler, Özet bildiri
  • 23.03.2018, Uluslararası, International Congress on Science and Education, Özdil Şeyma,GÜREFE NEJLA, 3. Sınıf Öğrencilerinin Saat Okumada Kesirlerdeki Kavramları (Yarım-Çeyrek) Kullanma Durumlarının İncelenmesi, Özet bildiri
  • 20.05.2017, Uluslararası, International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences, GÜREFE NEJLA, Opinions of Prospective Mathematics Teachers About Some Teaching-Learing Models Used in Mathematics Classes, Özet bildiri
  • 20.05.2017, Uluslararası, International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences, GÜREFE NEJLA,ES HASAN,Öncül Ceren, Investigation of Number Sense Achievements on Secondary School Students According to Various Variables, Özet bildiri
  • 20.04.2019, Uluslararası, 4th Intel4rnational Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences, GÜREFE NEJLA, STRATEGY USE OF MIDDLE SCHOOL 8TH GRADE STUDENTS IN FRACTION MAGNITUDECOMPARISON, Özet bildiri
  • 19.05.2016, Uluslararası, International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), GÜREFE NEJLA,ARIKAN AHMET, Gestures of Hearing Impaired High School Student on Description Process Polygons and Properties, Özet bildiri
  • 18.05.2016, Uluslararası, International Conference on Research in Education and Science (ICRES), GÜREFE NEJLA, How Do Gestures Reflect Mental Image Prism Example, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, 1st International Education Research and Teacher Education Congress, GÜREFE NEJLA,AKÇAKIN VEYSEL, Matematiksel Dayanıklılık Ölçeğini Türkçe’xxye Uyarlama Çalışması, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, 1st International Education Research and Teacher Education Congress, GÜREFE NEJLA, Çokgen Nasıl Olmalıdır? İşitme Engellilerin Bakış Açısıyla Çokgen, Özet bildiri
  • 14.09.2017, Uluslararası, 1st International Education Research and Teacher Education Congress, GÜREFE NEJLA, 8. Sınıf Öğrencileri için Alan ve Alan Ölçüsü Kavramları, Özet bildiri
  • 13.09.2018, Uluslararası, 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongremize (2ndEducation Research and Teacher Education Congress / ERTE Congress), GÜREFE NEJLA,DOĞA EMRE,Topçu Melike, Ortaokul 5. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Kavram Tanım Bilgileri, Özet bildiri
  • 12.05.2016, Uluslararası, International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME), GÜREFE NEJLA,ARIKAN AHMET, Square And Rectangular Concepts For Hearing Impaired High School Students, Özet bildiri
  • 05.09.2018, Uluslararası, 5th INTERNATIONAL IFS AND CONTEMPORARY MATHEMATICS CONFERENCE, Yarar Saliha Hilal,ES HASAN,GÜREFE NEJLA, Ortaokul Öğrencilerinin Sayı Duyusundaki Başarısı ve Özyeterliği, Tam metin bildiri
  • 04.10.2018, Ulusal, 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, GÜREFE NEJLA,Topçu Melike, Ortaokul Öğrencilerinin Cebirsel İfadelere İlişkin Kavram İmajları Ve Tanımları, Özet bildiri
  • 04.05.2018, Uluslararası, International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences (CMES2018), GÜREFE NEJLA, Polygons for Hearing-Impaired Students, Özet bildiri
  • 03.09.2012, Uluslararası, 1st International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, GÜREFE NEJLA,KAN ADNAN, Developing Attitude Scale toward the Geometric Objects for the Preservice Teachers., Özet bildiri
  • 02.07.2012, Uluslararası, I. International Dynamic Explorative and Active Learning Conference, GÜREFE NEJLA,AKSOY NURİ CAN,ÇİNAR CENGİZ, Preservice Teachers’xx Opinions Regarding Use of Excel in Mathematics Teaching.,
  • 02.05.2018, Uluslararası, V. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), GÜREFE NEJLA,Topçu Melike, Matematik Ders Kitaplarındaki Bazı Geometrik Kavram Tanımlarının İncelenmesi, Özet bildiri
  • 01.06.2016, Uluslararası, III. International Eurasian Educational Research Congress, GÜREFE NEJLA,Gültekin Saliha Hilal,ES HASAN, Bazı Geometrik Şekillerdeki Yüksekliğin Belirlenmesinde Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgileri, Tam metin bildiri
  • Uluslararası 2020, Bilimsel Kitap, GÜREFE NEJLA, Matematik Eğitiminde Yeni Öğrenme Yaklaşımları, 2020, Pegem, ISSN
  • Ulusal 2019, Bilimsel Kitap, GÜREFE NEJLA, Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi, 2019, Pegem Akademi, 978-605-241-811-6
  • Ulusal 2019, Bilimsel Kitap, GÜREFE NEJLA, Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi, 2019, Pegem Akademi, 978-605-241-636-5
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
American Journal of Educational Research , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Uşak Eğitim Araştırmaları Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
International Journal Of Eurasia Social Sciences , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
İlköğretim Online (elektronik) , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13) , Bildiri Kitabı, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Kastamonu Eğitim Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
Uşak Üniversitesi Eğitim araştırmaları Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim
  • Teşvik Ödülleri

    2012

    Makale Teşvik Ödülü

    Tübitak
  • Diğer

    2011

    2210-Yurtiçi Doktora Bursu
    Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı (BİDEB) 2210-Yurtiçi Doktora Bursu
    Tübitak
  • Diğer

    2007

    2210-Yurtiçi Yüksek Lisans Bursu
    Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı (BİDEB) 2210-Yurtiçi Yüksek Lisans Bursu
    Tübitak