UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

PROFESÖR
MUSA ÇİFCİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    1981 - 1985

    ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL VE TARİH COĞRAFYA FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    1989 - 1992

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ (YL) (TEZLİ)
    Bir grup yükseköğrenim öğrencisi üzerinde kelime serveti araştırması
  • Doktora

    1992 - 1996

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ (DR)
    Atatürk döneminde Türkçe`nin eğitimi ve öğretimi (1923-1938/ilkokul)
  • Doktora

    1992 - 1996

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ (DR)
    Bir grup yükseköğrenim öğrencisi üzerinde kelime serveti araştırması
  • ÜDS - İngilizce

    2006 - Güz

    İngilizce - 70
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Türkçe Eğitimi

  • PROFESÖR - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2013 -

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - -
  • DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2008 - 2013

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ -
  • YARDIMCI DOÇENT - AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

    1997 - 2008

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ -
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Fakülte Kurulu Üyeliği

    2018 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Dekan

    2013 - 2017

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Enstitü Müdürü

    2011 - 2013

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bölüm Başkanı

    1997 - 2018

  • 2021

    Yüksek Lisans - SİMGE ERGİN
    Türkçe Öğretim Programlarının İşlevsel Yazma Açısından İncelenmesi(Ortaokul 1924-2017)
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2020

    Doktora - KADİR KAPLAN
    Ortaokul Türkçe derslerinde karikatür okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2020

    Yüksek Lisans - ŞÜKRÜ ÖZEN
    5. sınıf öğrencilerinin kalıp sözleri tanıma ve yazılı anlatımda kullanma durumları (Manisa örneği)
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2020

    Doktora - SEMİH TOPAL
    Zihin Haritası Tekniğinin Dil Bilgisi Öğretimine Katkısı
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - MURAT PASTUTMAZ
    1981, 2005 ve 2018 Türkçe öğretim programlarına göre 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının tema yapısının incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - AHMET GÜL
    Eleştirel okuma tasviri bibliyografyası
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - ASLIHAN EROĞLU
    Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Isparta/Gönen örneği)
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - FUNDA YILDIZ
    Türkiye ve Amerika'da ortaokul düzeyi ders kitaplarındaki yazma etkinliklerinin ve yazma öğretim programlarının karşılaştırılması (Kaliforniya örneği)
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - AYÇA KAHYA
    Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin değerler eğitimi bakımından incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2017

    Yüksek Lisans - MEHMET SOYUÇOK
    Türkçe öğretim programlarının işlevsel okuma açısından incelenmesi (1924-2015)
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2015

    Yüksek Lisans - GÜLBİKE YILDIRIM
    Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygısı
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2014

    Yüksek Lisans - MEHMET MUSTAFA MARANGOZ
    İlköğretim Türkçe ders kitaplarında konuşma eğitimi uygulamaları
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2012

    Yüksek Lisans - MUSA KAYA
    Emine Işınsu'nun romanlarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2011

    Yüksek Lisans - KENAN TÜLÜ
    Mesleki eğitim merkezi Türkçe öğretim programları ile ders kitaplarının ilköğretim Türkçe öğretim programı ve 8. sınıf ders kitapları ile karşılaştırılması
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2011

    Yüksek Lisans - SEÇKİN FADİME SAKARYALI
    İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe ders kitaplarında okuma türlerinin uygulamaları
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2011

    Yüksek Lisans - MUSTAFA ULUTAŞ
    İlköğretim 100 temel eser listesindeki kitapların hedef kitlenin düzeyine uygunluğu
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2008

    Yüksek Lisans - MEHMET ÖZTEKİN
    İlköğretm 5. sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Düzce/Akçakoca örneği)
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2007

    Yüksek Lisans - ALİ KARAHAN
    İlköğretim 5.sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Uşak/Ulubey köy okulları örneği
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2006

    Yüksek Lisans - SABRİ CEYLAN
    İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sıfatları kullanma becerisi ile okul başarıları arasındaki ilişkiler
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2006

    Yüksek Lisans - ZEKERYA BATUR
    İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe 6. ve 7. sınıf ders kitaplarından geçen bilinmeyen kelimeleri kazanım düzeyleri üzerine bir araştırma
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2005

    Yüksek Lisans - HAYRİYE ÜNSAL
    İlköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki kelime hazineleri/Afyon merkez örneği
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2005

    Yüksek Lisans - MUSTAFA ÇIPLAK
    Uşak merkez ilköğretim 5.,8. ve 11. sınıflarının yazılı kelime hazinesinin belirlenmesi
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 1999

    Yüksek Lisans - MUSA ŞENOL
    Okuma yazma öğretiminin tasviri bibliyografyası
    Afyon Kocatepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dil Bilgisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler - Doktora, 2019-2020
  • Propaganda Teknikleri ve Türkçe Öğretimi - Doktora, 2019-2020
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2019-2020
  • Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2019-2020
  • Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi - Lisans, 2019-2020
  • Dil Bilgisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler - Doktora, 2018-2019
  • Propaganda Teknikleri ve Türkçe Öğretimi - Doktora, 2018-2019
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2018-2019
  • Dil Bilgisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler - Doktora, 2018-2019
  • Geçmişten Günümüze Türkçe Eğitimi - Doktora, 2018-2019
  • Propaganda Teknikleri ve Türkçe Öğretimi - Doktora, 2018-2019
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2018-2019
  • Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2018-2019
  • Dil Bilgisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler - Doktora, 2017-2018
  • Propaganda Teknikleri ve Türkçe Öğretimi - Doktora, 2017-2018
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2017-2018
  • Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2017-2018
  • Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi - Lisans, 2017-2018
  • Propaganda Teknikleri ve Türkçe Öğretimi - Doktora, 2016-2017
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2016-2017
  • Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2016-2017
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2015-2016
  • Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2015-2016
  • Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi - Lisans, 2015-2016
  • Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi - Lisans, 2013-2014
  • Eleştirel Okuma - Yüksek Lisans, 2013-2014
  • Anlama Teknikleri Organizasyonu - Yüksek Lisans, 2013-2014
  • Topluma Hizmet Uygulamaları - Lisans, 2013-2014
  • Anlama Teknikleri: Dinleme Eğitimi - Lisans, 2013-2014
  • Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi - Lisans, 2011-2012
  • Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi - Lisans, 2009-2010
  • Ulusal Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,ÖZEN ŞÜKRÜ, Ortaokul Öğrencilerinin Kalıp Sözleri Tanıma Düzeyleri (Manisa Örneği), Gelecek Vizyonlar Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,Ünlü Süleyman, Türkiye’de Çevrimiçi Okuma Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi, Ana Dili Eğitimi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,Kaplan Kadir, A Scale Development For Determining Caricature Reading Skills of Students, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA, AtasSözleri ve Kalıp Sözlere Katkılar (Emirdağ / Burunarkaç Köyü), Turkish Studies - Language and Literature
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,Kaplan Kadir, Karikatürde Yer Alan Kırılma Çİzgilerinin Söz Sanatları Öğretimine Etkisi, Ana Dili Eğitimi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,Kaplan Kadir, A Rubric Study for The Evaluation Building Skills of 6th Year Students, Journal of Language and Linguistic Studies
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,Kaplan Kadir, Propaganda Özelinde Görsel Olanı Eleştirel Okumak, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2020, ÇİFCİ MUSA,Ünlü Süleyman, DEVELOPMENT OF THE ONLINE RESEARCH AND READINGCOMPREHENSION SKILLS SCALE FOR MIDDLE SCHOOL STUDENTS, International Online Journal of Primary Education
  • Uluslararası Hakemli 2020, ASAR AHMET,ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA, Muhâkemetü’l Lügateyn’in propaganda açısından incelenmesi, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2018, ÇİFCİ MUSA,SEZER ÖNDER, Derleme Sözlüğüne Katkılar (Emirdağ / Burunarkaç Köyü) II, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2018, ÇİFCİ MUSA,Soyuçok Mehmet, Ortaokul Türkçe Öğretim Programlarının İşlevsel Okuma Açısından İncelenmesi (1924-2015), International Journal of Languages’xx Education and Teaching
  • Uluslararası Hakemli 2018, ERKEK Gülten,ÇİFCİ MUSA,ELLİALTI MEVLÜT, BİR İNGİLİZCE VE TÜRKÇE 7. SINIF DERS KİTABININ KAZANIMLAR, KİTAP KURGULARI VE SÜREÇ HARİTALARI BAKIMINDAN İNCELENMESİ, the Journal of Academic Social Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2018, ÇİFCİ MUSA,Kaplan Kadir, 5.SINIF TÜRKÇE DERS KİTABI ETKİNLİKLERİNDE KULLANILAN GÖRSEL MATERYAL TÜRLERİNİN ÖĞRETİM PROGRAMINA UYGUNLUĞU, International Journal of Language Academy
  • Uluslararası Hakemli 2017, ÇİFCİ MUSA,ULUTAŞ MUSTAFA, İlköğretim 100 Temel Eser Listesindeki Kitapların Hedef Kitlenin Düzeyine Uygunluğu, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2017, ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA,DURU KADİR, Cumhuriyet Dönemi Türkçe Öğretim Programlarının Konuşma Becerisi Açısından İncelenmesi, Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2017, SEZER ÖNDER,ÇİFCİ MUSA, Derleme Sözlüğüne Katkılar (Emirdağ / Burunarkaç Köyü), Journal of Turkish Studies
  • Uluslararası Hakemli 2017, YILDIRIM GÜLBİKE,ÇİFCİ MUSA, Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Kaygısı, The Journal Of Academic Social Science Studies
  • Uluslararası Hakemli 2017, Sezgin Tufan betül,ÇİFCİ MUSA, Televizyon Reklamlarında İşlenen Toplumsal Değerler, Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2017, ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA,Duru Kadir, Cumhuriyet Dönemi Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Konuşma Becerisi Açısından İncelenmesi, Turkish Studies
  • Ulusal Hakemli 2015, ÇİFCİ MUSA, Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Mevlana yı Tanıma Düzeyleri ve Mevlana Hakkındaki Görüşleri, Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2014, ÇİFCİ MUSA, Türkçenin Eğitiminin Dünü Bugünü ve Geleceği, Türkiz
  • Uluslararası Hakemli 2012, ÇİFCİ MUSA,YILDIRIM TALİP, Divanü Lugati’xxt-Türk’xxte Yar Alan Eşya Adları, Türkish Sturdies
  • Ulusal Hakemli 2012, ÇİFCİ MUSA,YILDIRIM TALİP, Kaşgarlı Mahmud un Kullandığı Propaganda Teknikleri, Türklük Bilimi Araştırmaları
  • Uluslararası Hakemli 2011, ÇİFCİ MUSA, Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Sorunu, Turkish Studies
  • Ulusal Hakemsiz 2010, ÇİFCİ MUSA, Dijital Dalga Karşısında Türkçe, Türkiz
  • Ulusal Hakemli 2010, ÇİFCİ MUSA, Eleştirel Okuma, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı BELLETEN
  • Ulusal Hakemli 2010, ÇİFCİ MUSA, Falih Rıfkı Atay, Türk Dili
  • Ulusal Hakemli 2007, ÇİFCİ MUSA, Tanzimat Dönemi ve Günümüz Romanlarında Cümle Bağlayıcı Bağlaçların İşlevleri ve Kullanım Sıklıkları, Türk Dili
  • Ulusal Hakemli 2006, ÇİFCİ MUSA, Argonun Niteli ve Argoya Bakışımız, Türk Dünyası İncelemeleri
  • Ulusal Hakemli 2003, ÇİFCİ MUSA, Dil ve Edebiyat Öğretiminde Zaman Haritası, Türklük Bilimi Araştırmaları
  • Ulusal Hakemli 2001, ÇİFCİ MUSA, Dinleme Eğitimi ve Dinlemeyi Etkileyen Faktörler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Ulusal Hakemsiz 2000, ÇİFCİ MUSA, Sesli OKuma, Bilge
  • Ulusal Hakemli 1998, ÇİFCİ MUSA, Türkçe Öğretiminde Temel İlkeler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Ulusal Hakemsiz 1991, ÇİFCİ MUSA, Dil, Kelime, Kavram ve Kültür, Sosyal Bilimlerde Araştırma
  • Ulusal Hakemli 1990, ÇİFCİ MUSA, Abdal Musa’xxnın Gerçek Hayatı ve Menkabevi Hayatı, Milli Folklor
  • 29.03.2004, Ulusal, Afyon Kocatepe Üniversitesi Türk Dili Etkinlikleri, ÇİFCİ MUSA, Dil Bilgisi Öğretiminde Temel Yöntem Yanlışları, Tam metin bildiri
  • 29.02.2016, Uluslararası, Internatioanal Contemporaray Educational Research Congress, ÇİFCİ MUSA,DURAN EROL,YALÇINTAŞ ESRA, TEKERLEMELERDE KELİME VE DEĞER, Tam metin bildiri
  • 25.09.2018, Uluslararası, 13. Büyük Türk Dili Kurultayı, ÇİFCİ MUSA, Türk Dili ve EDebiyatı Ders Kitaplarında Yer Alan Biyografik Bilgilerin Eleştirel Okumaya Katkısı, Tam metin bildiri
  • 20.09.2004, Uluslararası, V. Uluslararsı Türk Dili Kurultayı, ÇİFCİ MUSA, Kaşgarlı Mahmud un Dil Öğretim Yöntemi Üzerine, Tam metin bildiri
  • 18.04.2018, Uluslararası, International Central Asia Symposium, ÇİFCİ MUSA,YILDIRIM TALİP,DURAN EROL, Türkçe’nin Gelişimine Katkı Sağlayan Orta Asya Şahsiyetleri ile İlgili Farkındalığın Artırılması, Özet bildiri
  • 17.10.2018, Uluslararası, 3. International Congress on Social Sciences, ÇİFCİ MUSA,DURAN EROL, Orta Asya Türk Kimlik Değerlerinin Türkiye’de Ders Kitaplarına Yansıması, Özet bildiri
  • 17.04.2017, Uluslararası, II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu, ÇİFCİ MUSA,YILDIRIM TALİP, Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitaplarında Güncellik İlkesinin Uygulamaları, Tam metin bildiri
  • 13.05.2016, Uluslararası, ICONTE 7. International Congress On New Trends in Education, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA, Değer Kavramları Aracılığıyla Dil Bilgisi Öğretimi DEKAD Tekniği, Özet bildiri
  • 11.05.2016, Uluslararası, 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA,DURAN EROL, Yüz Temel Eserin Yüzü Kapak, Özet bildiri
  • 07.04.2005, Ulusal, Afyon Kocatepe Üniversitesi II. Türk Dili Etkinlikleri, ÇİFCİ MUSA, İmla Öğretiminin Niteliği ve Çerçevesi, Tam metin bildiri
  • 05.09.2018, Uluslararası, III. International Congress on Social Sciences, 5-8 September 2018, Üsküp-Makedonya., ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA, Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitaplarında Yaratıcı Okuma Uygulamaları,, Tam metin bildiri
  • 03.11.2016, Uluslararası, III. Uluslararası Sözlükbilimi Sempozyumu, ÇİFCİ MUSA,SEZER ÖNDER, Çobanlık Sözlüğü Terimleri Denemesi, Özet bildiri
  • Ulusal 2020, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları, 2020, Eğiten Kitap, 978-6057754-89-9
  • Ulusal 2019, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Dil Eğitiminin Temel Kavramları, 2019, ASOS, 978-605-7602-11-4
  • Ulusal 2018, Bilimsel Kitap, KESKİN FUNDA,ARI GÖKHAN,AKKAYA AHMET,GÖÇEN GÖKÇEN,GÜNEYLİ AHMET,İNCE BEKİR,ÇETİNKAYA GÖKHAN,DERMAN SERDAR,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,BAĞCI HASAN,TOPÇUOĞLU ÜNAL FULYA,DURUKAN ERHAN,FİDAN DİLEK,MELANLIOĞLU DENİZ,ÖZKAN BÜLENT,UNGAN SUAT,MADEN SEDAT,GÖÇER ALİ,ÇİFCİ MUSA,AÇIK FATMA,KARA MEHMET,CAVKAYTAR SERAP,DİLİDÜZGÜN ŞÜKRAN,BÖLÜKBAŞ FATMA,BATUR ZEKERYA,DEMİR TAZEGÜL,OKUR ALPASLAN, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, 2018, Grafiker, 978-605-4692-50-7
  • Ulusal 2018, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Türk Dilinin Çağdaş Sorunları ve Çözüm Önerileri, 2018, Kesit Yayınları, 978-605-7898-05-0
  • Ulusal 2018, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, 2018, Grafiker, 978-605-4692-50-7
  • Ulusal 2017, Bilimsel Kitap, KARAKUŞ TAYŞİ ESRA, Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları, 2017, Akçağ, 978-605342-338-6
  • Ulusal 2016, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA,TURAN SELAHATTİN,ÇUBUKÇU ZÜHAL,ACAT MEHMET BAHADDİN,DURAN EROL,BATUR ZEKERYA,ÇANKAYA İBRAHİM HALİL,ÇETİN ÖZER,EGE RAMAZAN,PARLAK ORHAN, Yaz Kur an Kursu Öğreticileri Hizmet İçi Eğitim Programı, 2016, Eğitim Yayınevi, 978-805-9831-74-1
  • Ulusal 2015, Ders Kitabı, ÇİFCİ MUSA,BATUR ZEKERYA,YAMAN ERTUĞRUL,BABACAN İSRAFİL,TÜZER İBRAHİM,TAŞLIOVA MUAMMER METE, Türkçe Öğretmenliği Soru Bankası, 2015, Akçağ, 978-605-342-180-1
  • Ulusal 2015, Ders Kitabı, ÇİFCİ MUSA,YAMAN ERTUĞRUL,TAŞLIOVA MUAMMER METE,BABACAN İSRAFİL,TÜZER İBRAHİM,BATUR ZEKERYA, Türkçe Öğretmenliği Konu Anlatım Konu Testleri Konu Kaynakçası, 2015, Akçağ, 978-605-342-16--3
  • Ulusal 2013, Bilimsel Kitap, BATUR ZEKERYA,ÇİFCİ MUSA,KEKLİK SAADETTİN, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, 2013, Grafiker,
  • Ulusal 2013, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Türkçe Öğretimi El Kitabı, 2013, PEGEM,
  • Ulusal 2013, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Açıklamalı Okuma Terimleri Sözlüğü, 2013, Elik Yayınları, 978-605-85633-0-8
  • Ulusal 2011, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, 2023’e Doğru Türkçe, 2011, Eğitim 2023 Yayınları,
  • Ulusal 2010, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, 2010, Nobel,
  • Ulusal 2007, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Yanyalı Ali Rıza Okuma Yazma, 2007, Külcüoğlu,
  • Ulusal 2006, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Türkçenin Çağdaş Sorunları, 2006, Divan, 975-6009-94-2
  • Ulusal 2004, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Abdurrrahman Güzel Armağan Kitabı, 2004, Gazi Eğitim Vakfı Kültür Yayınları,
  • Ulusal 2002, Bilimsel Kitap, ÇİFCİ MUSA, Prof. dr. Sadık Tural Armağanı, 2002, Can Reklamevi Basın Yayın,
  • Uluslararası 1995, Kitap Tercümesi, ÇİFCİ MUSA,Bayramov Nuri, Çağdaş Türkmen Edebiyatından Çocuk Şiirleri, 1995, Kültür Bakanlığı, 975-17-1213-0
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , Dergi, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Sosyal Politika
Belleten , Dergi, Filoloji Temel Alanı->Türk Dili
  • Yaz Kur an Kursu Eğiticileri Hizmet İçi Eğitim Programı

    16.05.2016 - 05.09.2016

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı : 8.4
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • İlköğretim Öğretmenlerine Yönelik Proje Danışmanlığı Çalıştayı

    16.05.2016 - 05.09.2016

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Eğitmen
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı