UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
FERHAT KARAMAN

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ DENEYSEL PSİKOLOJİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    2005 - 2009

    SAKARYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2011 - 2013

    Florida Atlantic University Department of Psychology / Experimental Psychology / Cognitive Psychology
    The Influence of Language on Recognition Memory for Motion Events
  • Doktora

    2013 - 2018

    The University of Tennessee, Knoxville Department of Psychology / Experimental Psychology / Developmental Psychology
    Incorporating Memory Processes in the Study of Early Language Acquisition
  • YÖKDİL - İngilizce

    2018 -

    İngilizce - 100.0
  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
    Öğrenme-Bilişsel-Biyo-Deneysel Psikoloji

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - University of California, Los Angeles

    2023 -

    - Linguistics -
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2019 -

    - PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ - DENEYSEL PSİKOLOJİ ANABİLİM DALI
  • ÖĞRETİM GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2018 -

    - PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ - DENEYSEL PSİKOLOJİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - The University of Tennessee, Knoxville

    2016 - 2018

    - DEPARTMENT OF PSYCHOLOGY - EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY/ DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Anabilim Dalı Başkanı

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Deneysel Psikoloji Anabilim Dalı Başkanı

    2019 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Uluslararası Öğrenci Ofisi Başkanı

    2019 -

  • Uluslararası Hakemli 2024, LANY JILL, KARAMAN FERHAT, HAY JESSICA, A changing role for transitional probabilities in word learning during the transition to toddlerhood?, DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
  • Ulusal Hakemli 2023, ÖZDEŞ AYLİN, KARAMAN FERHAT, Remembering in the Digital World: Autobiographical Memory in Social Media, Current Approaches in Psychiatry
  • Uluslararası Hakemli 2018, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, The longevity of statistical learning: When infant memory decays, isolated words come to the rescue., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition
  • Uluslararası Hakemli 2017, COPPINGER BRITTANY,CANNISTRACI RYAN,KARAMAN FERHAT,KYLE STEVEN,HOBSON ELIZABETH,FREEBERG TODD,HAY JESSICA, Studying audience effects in animals: what we can learn from human language research, Animal Behaviour
  • 30.07.2021, Uluslararası, International Conference on COVID-19 Pandemic and Public Health System, KARAMAN NURAY, KARAMAN FERHAT, From Bad to Worse? Impact of COVID-19 Pandemic on Mental Health of Young Adults in Turkey, Tam metin bildiri
  • 30.06.2018, Uluslararası, International Conference on Infant Studies, KARAMAN FERHAT,JESSICA HAY, Is transitional probability more resilient to decay in memory than syllable frequency?, Özet bildiri
  • 27.06.2019, Uluslararası, Interdisciplinary Advances in Statistical Learning Conference, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA,LANY JILL, Do Infants Remember Statistics?, Özet bildiri
  • 26.05.2016, Uluslararası, International Conference on Infant Studies, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, The Longevity of Statistical Learning: Can Infants Remember the Sequential Statistics of Speech?, Özet bildiri
  • 25.06.2015, Uluslararası, International Conference on Interdisciplinary Advances in Statistical Learning, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, Isolated words selectively enhance memory for high transitional probability sound sequences., Özet bildiri
  • 24.07.2019, Uluslararası, The Annual Meeting of the Cognitive Science Society, KARAMAN FERHAT,LANY JILL,HAY JESSICA, Statistical Learning Supports Word Learning and Memory, Özet bildiri
  • 23.03.2023, Uluslararası, Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development, LANY JILL, KARAMAN FERHAT, HAY JESSICA, A changing role for transitional probabilities in word learning across development, Özet bildiri
  • 21.03.2019, Uluslararası, Biennial Meeting of the Society for Research in ChildDevelopment,, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, Statistical learning supports word learning and memory, Özet bildiri
  • 19.03.2015, Uluslararası, Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, Infants’ long-term memory for sequential statistics in real speech, Özet bildiri
  • 02.11.2018, Uluslararası, Boston University Conference on Language Development, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, Transitional Probability (But Not Syllable Frequency) is Maintained in Memory to Support Word Learning, Özet bildiri
  • 01.10.2015, Uluslararası, Tennessee Psychological Association Convention 2015, KARAMAN FERHAT,HAY JESSICA, Can Infants Remember the Sequential Statistics of Speech?, Özet bildiri
  • 01.06.2022, Uluslararası, Interdisciplinary Advancs in Statistical Learning Conference, TURNBULL HEATHER, KARAMAN FERHAT, HAY JESSICA, LANY JILL, Can adults track transitional probabilities in an unfamiliar natural language?, Özet bildiri
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, KARAMAN FERHAT, ÖZDEŞ AYLİN, Değişen Dünyanın Gelişen Çocukları - Dijital Teknolojinin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, 2023, Nobel Akademik Yayıncılık, 9786253975067
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, KARAMAN FERHAT, Değişen Dünyanın Gelişen Çocukları - Dijital Teknolojinin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, 2023, Nobel Akademik Yayıncılık, 9786253975067
  • Ulusal 2022, Bilimsel Kitap, Karaman Ferhat, Fizyolojik Psikoloji, 2022, Eğiten Kitap, 978-625-8420-28-9
  • Uluslararası 2019, Bilimsel Kitap, CANNISTRACI RYAN,DAL BEN RODRIGO,KARAMAN FERHAT,PARVANEZADEH ESFAHANI SARA,HAY JESSICA, International Handbook of Language Acquisition, 2019, ROUTLEDGE, 978-1-138-08721-7
  • Diğer

    2018

    Graduate Student Seneta National Conference Travel Award

    University of Tennessee / Graduate Student Senate (GSS) Department of Psychology
  • Diğer

    2017

    Graduate Student Seneta National Conference Travel Award

    University of Tennessee / Graduate Student Senate (GSS) Department of Psychology
  • Diğer

    2016

    Graduate Student Seneta National Conference Travel Award

    University of Tennessee / Graduate Student Senate (GSS) Department of Psychology
  • Diğer

    2015

    Tennessee Psychological Association Conference Travel Award

    Tennessee Psychological Association
  • Diğer

    2015

    NeuroNet Research Center International Conference Travel Award

    University of Tennessee / Neuroscience Network of East Tennessee (NeuroNet) Research Center
  • Diğer

    2015

    Graduate Student Seneta National International Conference Travel Award

    University of Tennessee / Graduate Student Senate (GSS) Department of Psychology
  • Infant statistical learning: Resilience, longevity, and specificity

    08.01.2015 - 15.08.2018

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSLARARASI
    Projenin Bütçesi : 1,500,000 DOLAR
    Proje Teşvik Puanı : 4
    Diğer (Uluslararası) - Tamamlandı
  • Bireysel Farklılıklar Perspektifinden İstatistiksel Öğrenme Mekanizmasının Sözcük Segmentasyonu Ve Sözcük Öğrenimi Üzerindeki Rolünün İncelenmesi

    15.03.2022 - 15.03.2023

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 64800 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    -Tübitak 1002 - Tamamlandı