UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
AHMET KUMAŞ

ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ OPTİSYENLİK PR.
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Lisans

    1996 - 2001

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • Yüksek Lisans

    2005 - 2008

    KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
    Yeryüzünde hareket ünitesinde işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi
  • Doktora

    2008 - 2015

    KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK EĞİTİMİ (DR)
    Fizik öğretiminde REACT öğretim stratejisine dayalı olarak geliştirilen yenilikçi teknoloji destekli zenginleştirilmiş öğretmen rehber materyallerinin değerlendirilmesi
  • ÜDS - İngilizce

    2005 - 2005 Mart Dönemi Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı

    İngilizce - 62.500
  • KPDS - İngilizce

    2005 - 2005 Mayıs Dönemi KPDS Sonuçları

    İngilizce - 61
  • KPDS - İngilizce

    2006 - 2006 Kasım Dönemi KPDS Sonuçları

    İngilizce - 57
  • YÖKDİL - İngilizce

    2019 - 10 Mart 2019

    İngilizce - 66.25
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Fizik Eğitimi

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2023 -

    - TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ - OPTİSYENLİK PR.
  • ÖĞRETİM GÖREVLİSİ - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2021 - 2023

    - TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ - OPTİSYENLİK PR.
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ MYO/Yüksekokul Müdürü

    2023 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Bek Başkanı

    2023 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Komisyon Başkanlığı

    2023 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Yönetim Kurulu Üyeliği

    2021 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Kalite Kurulu Üyeliği

    2021 -

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ MYO/Yüksekokul Müdür Yardımcısı

    2021 - 2023

  • OPTİK ALETLER - Önlisans, 2023-2024
  • OPTİSYENLİKTE MESLEK ETİĞİ - Önlisans, 2023-2024
  • MATEMATİK - Önlisans, 2023-2024
  • İLETİŞİM BECERİLERİ - Önlisans, 2023-2024
  • OPTİSYENLİK TARİHİ VE DEONTOLOJİ - Önlisans, 2023-2024
  • FİZİK - Önlisans, 2023-2024
  • Optisyenlikte Meslek Etiği - Önlisans, 2022-2023
  • Optik Aletler - Önlisans, 2022-2023
  • İletişim Becerileri - Önlisans, 2022-2023
  • Matematik - Önlisans, 2022-2023
  • Matemetik I - Önlisans, 2022-2023
  • Görme Optiği - Önlisans, 2021-2022
  • Malzeme Bilimi - Önlisans, 2021-2022
  • Matemetik I - Önlisans, 2021-2022
  • Matemetik I - Önlisans, 2021-2022
  • Matemetik II - Önlisans, 2021-2022
  • Öğretim İlke ve Yöntemleri - Önlisans, 2021-2022
  • MATEMATİK - Önlisans, 2020-2021
  • 28.09.2016, Ulusal, 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Akım-Direnç ve Potansiyel Farkı Arasındaki İlişki Konusunda REACT Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 28.08.2007, Uluslararası, 24. Uluslararası Fizik Kongresi, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, SAKA AHMET ZEKİ, Fizik Dersinde İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Kazanımlarına Etkisi, Özet bildiri
  • 28.08.2007, Uluslararası, 24. Uluslararası Fizik Kongresi, ORAK SALİM, KAN SABRİ, KUMAŞ AHMET, Fizik Dersinin Ölçme ve Değerlendirmesinde Öğretmen Kaynaklı Problemlerin Araştırılması, Özet bildiri
  • 27.09.2019, Ulusal, IV. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ, KUMAŞ AHMET, PISA Sınavlarında Sorulan Fen Soruları ile 2018 ve 2019 AYT Fizik Sorularının Fen Yeterlilikleri Kapsamında Karşılaştırılması, Özet bildiri
  • 27.09.2019, Ulusal, IV. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ, KUMAŞ AHMET, Fizik Öğretiminde Yaşanılan Problemlerin Fizik Zümre Toplantıları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 27.09.2010, Uluslararası, INTERNATIONAL SCIENCE AND TECHNOLOGY CONFERENCE‐2010, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Yatay Atış Hareketi Konusunda İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisi, Tam metin bildiri
  • 27.09.2010, Uluslararası, INTERNATIONAL SCIENCE AND TECHNOLOGY CONFERENCE‐2010, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Bilgisayar Destekli Fizik Laboratuarı Uygulamalarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Tam metin bildiri
  • 27.01.2017, Uluslararası, MODERN SCIENCE AND EDUCATIONAL PROBLEMS AND INNOVATION TRENDS, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: İletkenlerin Direnci Örneği, Tam metin bildiri
  • 25.08.2008, Uluslararası, TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, SAKA AHMET ZEKİ, KUMAŞ AHMET, İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisi: Düşey Atış Hareketi Örneği-1, Özet bildiri
  • 25.08.2008, Uluslararası, TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, KAN SABRİ, KUMAŞ AHMET, Fizik Lise 1 Ders Kitabında Yer Alan Madde ve Özellikleri Ünitesindeki Özkütle Konusunun Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 25.08.2008, Uluslararası, TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, Küresel Aynalar Konusunda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Tutumları Üzerindeki Etkisi, Özet bildiri
  • 25.04.2019, Uluslararası, XII. International Congress of Education Researches, KUMAŞ AHMET, Fen Eğitiminde Aksiyon Araştırması Temelli Laboratuar Uygulaması, Tam metin bildiri
  • 25.04.2019, Uluslararası, XII. International Congress of Education Researches, KUMAŞ AHMET, Enerji Korunumu Konusunda Geliştirilen Analojilerin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi, Tam metin bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, An Action Research Application On Experiment Content With Physics Education: Ufmea Model, Özet bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Fizik Öğretiminde Deneysel İçerikli Bir Aksiyon Araştırması Uygulaması: Gimda Modeli, Özet bildiri
  • 20.04.2017, Uluslararası, 26th International Conference on Educational Sciences, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, An Evaluation Of Teacher Guide Material Enriched With Supported Innovative Technology Based On React Strategy In The Subject Of Conductor Resistance, Özet bildiri
  • 19.07.2019, Uluslararası, International Congresses on Education, KAN SABRİ, KUMAŞ AHMET, Investigation of Factors Effecting High-School Students on Area Selection, Tam metin bildiri
  • 13.11.2016, Uluslararası, VI. International Congress on Research in Education (ICRE), KUMAŞ AHMET, Fen Öğretiminde Grup Başarısını Arttırmaya Yönelik Bir Aksiyon Araştırması Uygulaması, Özet bildiri
  • 13.11.2016, Uluslararası, VI. International Congress on Research in Education (ICRE), KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: İletkenlerin Direnci Örneği, Özet bildiri
  • 13.10.2016, Uluslararası, 6. ULEAD Ulusalararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, KUMAŞ AHMET, FEN ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL İÇERİKLİ KONULARDA YENİ BİR MODEL GELİŞTİRMEYE YÖNELİK AKSİYON ARAŞTIRMASI UYGULAMASI, Özet bildiri
  • 13.10.2016, Uluslararası, 6. ULEAD Ulusalararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Akım-Direnç ve Potansiyel Farkı Arasındaki İlişki Konusunda REACT Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 11.09.2014, Ulusal, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: Manyetizma Örneği, Özet bildiri
  • 11.09.2014, Ulusal, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Manyetizma Konusunda React Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 10.09.2015, Ulusal, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, KAN SABRİ, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, Manyetizma Konusunda React Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 10.09.2015, Ulusal, 2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, Elektrik Yükleri Konusunda Öğrenci Gruplarının Geliştirdiği Metafor ve Analoji Uygulamaların Değerlendirilmesi, Özet bildiri
  • 05.09.2012, Uluslararası, TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, KAN SABRİ, SAKA AHMET ZEKİ, KUMAŞ AHMET, Bilgisayar Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Fizik Dersine Karşı İlgi ve Başarı Düzeylerine Etkisi, Özet bildiri
  • 05.09.2012, Uluslararası, TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, KAN SABRİ, KUMAŞ AHMET, SAKA AHMET ZEKİ, REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: Elektrik Devrelerindeki Potansiyel Fark Örneği, Özet bildiri
  • 05.09.2012, Uluslararası, TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, SAKA AHMET ZEKİ, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, Akım ile Potansiyel Fark Arasındaki İlişki Konusunda REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi, Özet bildiri
  • 04.09.2019, Uluslararası, Turkish Physical Society 35Th International Physics Congress, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, Development of Teacher Guide Materials Based on Logger Pro Sensors for Simple Pendulum, Tam metin bildiri
  • 04.09.2019, Uluslararası, Turkish Physical Society 35Th International Physics Congress, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, Evaluation of STEM Compatible Laboratory Applications Based on Innovative Technology for Constant Accelerative Movement, Tam metin bildiri
  • 04.02.2009, Uluslararası, World Conference on Educational Sciences 2009, SAKA AHMET ZEKİ, KUMAŞ AHMET, Implementation of problem based learning in cooperative learning groups: An example of movement of vertical shooting, Tam metin bildiri
  • 01.12.2021, Uluslararası, 1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, KUMAŞ AHMET, KAN SABRİ, HİBRİT EĞİTİM SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ, Özet bildiri
  • 01.12.2021, Uluslararası, ERTE CONGRESS 1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, KAN SABRİ, KUMAŞ AHMET, İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK KAVRAMLARINI ALGILAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ, Tam metin bildiri
  • 01.09.2020, Uluslararası, Turkish Physical Society 36Th International Physics Congress, KUMAŞ AHMET, Assesment and Evaluation Methods Provided by Practitioners in Applications of Distance Physical Education in the Covid-19 Pocess, Özet bildiri
  • 01.09.2020, Uluslararası, Turkish Physical Society 36Th International Physics Congress, KUMAŞ AHMET, Comparative Evaluation of Distance Physics Education Applications Applied in the Covid-19 Pocess, Özet bildiri
  • Uluslararası 2023, Bilimsel Kitap, KUMAŞ AHMET, Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, 2023, Duvar Yayınları, 978-625-6585-03-4
  • Diğer

    2023

    TEŞEKKÜR BELGESİ
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ SWOT(GZFT) ÇALIŞTAYI
    UŞAK ÜNİVERSİTESİ
  • Diğer

    2010

    Takdir Belgesi
    TAKDİR BELGESİ
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • Çalışma Ödülü

    2010

    Teşekkür Belgesi
    TEŞEKKÜR BELGESİ
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • Çalışma Ödülü

    2009

    Takdir Belgesi
    Çalışkanlık
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • Çalışma Ödülü

    2009

    TAKDİRNAME ÖDÜLÜ
    2009 ÖSS YERLEŞTİRME BAŞARISI
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • Çalışma Ödülü

    2007

    Teşekkür Belgesi
    Çalışkanlık
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • Çalışma Ödülü

    2007

    TEŞEKKÜR BELGESİ
    BEYAZ BAYRAK ÖDÜLÜ
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
  • TRABZON ARAKLI ARAKLI MEHMET AKIF ERSOY ANADOLU LISESI BILIM FUARI

    09.05.2019 - 09.12.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Danışman
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 6300 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • TRABZON ARAKLI ARAKLI MEHMET AKIF ERSOY ANADOLU LISESI BILIM FUARI

    09.05.2019 - 09.12.2019

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 6300 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı
  • Yeryüzünde hareket konusunda işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulamalarının öğrenci kazanımlarına etkisinin belirlenmesi

    25.07.2007 - 05.03.2007

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum:
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 9000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı :
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı