UŞAK ÜNİVERSİTESİ Akademik Bilgi Sistemi

PROFESÖR
ADEM DURU

EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Yök Akademisyen Sayfasına Ulaşmak İçin Tıklayınız
  • Doktora

    - 2006

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)
    Bir fonksiyon ve onun türevi arasındaki ilişkiyi anlamada karşılaşılan zorluklar
  • Lisans

    1994 - 1998

    SELÇUK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
  • Yüksek Lisans

    1999 - 2002

    YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK (YL) (TEZLİ)
    Van ilindeki lise birinci sınıflarda cinsiyet farklılığının matematik başarısı üzerindeki etkisinin araştırılması
  • ÜDS - İngilizce

    2005 - Güz

    İngilizce - 65
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
    Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

  • PROFESÖR - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2017 -

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2012 - 2017

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • YARDIMCI DOÇENT - UŞAK ÜNİVERSİTESİ

    2009 - 2012

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • YARDIMCI DOÇENT - ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ

    2007 - 2009

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

    2003 - 2006

    KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ

    2002 - 2003

    GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ - YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

    2000 - 2002

    EĞİTİM FAKÜLTESİ - MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Rektör Yardımcısı

    2018 - 2018

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Dekan Yardımcısı

    2011 - 2018

  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2009 - 2011

  • ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ Enstitü Müdür Yardımcısı

    2007 - 2009

  • ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ Anabilim Dalı Başkanı

    2007 - 2009

  • 2021

    Yüksek Lisans - FİRDEVS ÖZKAYA
    Matematik dersi öğretim programında vurgulanan değerlerin ortaokul matematik ders kitaplarında yer alma durumlarının incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - SELMA DEMİRÖREN
    Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin tam sayılar ile ilgili bilgi düzeyleri ve yaptıkları hatalar
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - BÜŞRA GÖKSU
    Ortaokul matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumlarının ve öz-yeterliklerinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - GÖZDE DEMİR
    8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları problem çözme stratejileri ve problem çözme sürecinde karşılaştıkları hatalar
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - MUHAMMED ARAS
    MTAL öğrencilerinin kesirlerle ilgili işlemsel ve kavramsal bilgisinin tutum, öz yeterlik kaynakları ve kaygı ile ilişkisi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2019

    Yüksek Lisans - NURAN ÇAKIR
    Sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmin becerilerinin ve işlemsel tahmine yönelik tutumlarının incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - HÜSEYİN DEMİRKAN
    8.sınıf öğrencilerinin uzamsal becerileri ile geometri başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • 2018

    Yüksek Lisans - HAKKI KAYA
    Matematik derslerinde hayat bağlantılarının kullanımı konusunda ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleri
    Uşak Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • 2017

    Yüksek Lisans - RESUL GÖL
    12. sınıf fen lisesi öğrencilerinin matematiksel düşünme becerilerinin özelleştirme, tahmin, ispat ve genelleme basamakları bağlamında incelenmesi
    Uşak Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Uluslararası Hakemli 2020, Özkaya Firdevs, DURU ADEM, Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Değerler Eğitimi Kapsamındaki Değerlerin Yer Alma Durumlarının İncelenmesi, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
  • Ulusal Hakemli 2016, DURU ADEM, GÖL RESUL, Beliefs of Prospective Teachers about Mathematics, Mathematics Teaching and Mathematics Learning, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2015, BİRGİN OSMAN,BOZKURT ERHAN,GÜREL RAMAZAN,DURU ADEM, The Effect of Computer Assisted Instruction on 7th Grade Students Achievement and Attitudes toward Mathematics The Case of the Topic Vertical Circular Cylinder, Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje,
  • Ulusal Hakemli 2013, Hacer Kasap Özalper,SAVAŞ EREN RAHMET,DURU ADEM, Matematik öğretmenlerinin matematik ve demokrasi arasındaki ilişkiye ait görüşlerin incelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2012, DURU ADEM,PEKER MURAT,BİRGİN OSMAN, Investigation of the pre service teachers attitudes toward using computer in teaching and learning mathematics 27 1 283 294, The New Educational Review
  • Uluslararası Hakemli 2011, DURU ADEM, Pre service teachers perception about the concept of limit, Educational Sciences: Theory & Practice
  • Uluslararası Hakemli 2011, DURU ADEM,KÖKLÜ ÖNDER, Middle school students reading comprehension of mathematical texts and algebraic equations, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
  • Uluslararası Hakemli 2011, DURU ADEM, Gender related beliefs and mathematics performance of preservice elementary teachers, School Science and Mathematics
  • Uluslararası Hakemli 2011, DURU ADEM,PEKER MURAT,AKGÜN LEVENT,BOZKURT ERHAN, Pre service primary school teachers preference of the problem solving strategies for word problems, Procedia Social and Behavioral Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2011, DURU ADEM, Pre service mathematics and primary teachers experience about the computer sofware programs, e-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences,
  • Uluslararası Hakemli 2010, DURU ADEM, The Experimental teaching in some of topics geometry, Educational Research and Reviews
  • Uluslararası Hakemli 2010, AKGÜN LEVENT,İŞLEYEN TEVFİK,TATAR ENVER,SOYLU YASİN,DURU ADEM, Comprehension test in calculus course, Procedia - Social and Behavioral Sciences
  • Uluslararası Hakemli 2010, DURU ADEM,PEKER MURAT,AKÇAKIN VEYSEL, High school students attitudes toward computer assisted learning in mathematics, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education.
  • Uluslararası Hakemli 2010, DURU ADEM,KORKMAZ HİMMET, Teachers views about a new mathematics curriculum and difficulties encountering curriculum change, Hacettepe University Journal of Education
  • Uluslararası Hakemli 2010, DURU ADEM,KÖKLÜ ÖNDER, Pre service mathematics teachers conceptions about the relationship between continuity and differentiability of a function, Scientific Research and Essays
  • Uluslararası Hakemli 2010, SAVAŞ EKREM,TAŞ SELMA,DURU ADEM, Factors affecting students achievement in Mathematics, Inonu University Journal of The Faculty of Education, 1
  • Uluslararası Hakemli 2007, AKGÜN LEVENT,DURU ADEM, Misunderstandings and difficulties in learning sequence and series A case study, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education.
  • Uluslararası Hakemli 2005, SAVAŞ EKREM,DURU ADEM, Gender differences in mathematics achievement and attitude towards mathematics among first grade of high school 19 263 271, Eurasian Journal of Educational Research
  • Ulusal Hakemli 2005, DURU ADEM,AKGÜN LEVENT,ÖZDEMİR MUHAMET EMİN, İlköğretim öğretmen adaylarının Matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2005, ÖZDEMİR MUHAMET EMİN,DURU ADEM,AKGÜN LEVENT, İki ve üç boyutlu düşünme iki ve üç boyutlu geometriksel şekillerle bazı özdeşliklerin görselleştirilmesi, Kastamonu. Eğitim Dergis
  • Ulusal Hakemli 2005, DURU ADEM,SAVAŞ EKREM, Matematik Öğretiminde Cinsiyet Farklılığı, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Uluslararası Hakemli 2005, DURU ADEM,İŞLEYEN TEVFİK, Matematik ve sanat, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,
  • Uluslararası Hakemli 2004, ŞİAP İRFAN,DURU ADEM, Skills of using geometrical models in fractions, Journal of Kastamonu Education
  • 29.09.2016, Uluslararası, ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, DURU ADEM, MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK MATEMATİK ÖĞRETİMİ VE MATEMATİK ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İNANÇLARI, Özet bildiri
  • 29.09.2016, Uluslararası, ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, DURU ADEM, MATEMATİK VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ, Özet bildiri
  • 29.09.2016, Uluslararası, PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, DURU ADEM, INVESTIGATION OF LEARNING STYLES OF PRE SERVICEMATHEMATICS AND ELEMENTARY SCHOOL TEACHERSACCORDING TO SOME VARIABLES, Tam metin bildiri
  • 29.09.2016, Uluslararası, PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, DURU ADEM, BELIEFS OF MATHEMATICS TEACHERS ABOUT MATHEMATICS MATHEMATICS TEACHING AND MATHEMATICS LEARNING, Tam metin bildiri
  • 11.05.2017, Uluslararası, IV. International Eurasian Educational Research Congress, BİRGİN OSMAN,TOPUZ FADEN,DURU ADEM, GeoGebra destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları üzerine etkisi, Özet bildiri
  • 06.09.2017, Uluslararası, 2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences, DURU ADEM,BİRGİN OSMAN, Turkish adaptation of reactions to test scale: The study of validity and reliability, Özet bildiri
  • 06.09.2017, Uluslararası, 2nd International Conference on Scientific Cooperation for Future in Economics and Administrative Sciences, DURU ADEM,PEKER MURAT, Investigation of economics and administrative sciences faculty (EASF) students attitude towards mathematics., Özet bildiri
  • 03.11.2016, Uluslararası, 1 st INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, DURU ADEM, TURKISH ADAPTATION OF THE SPATIAL THINKING ATTITUDESCALE THE STUDY OF VALIDITY AND RELIABILITY, Tam metin bildiri
  • 03.11.2016, Uluslararası, 1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, DURU ADEM, UZAMSAL DÜŞÜNME TUTUM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI, Özet bildiri
  • 03.11.2016, Uluslararası, 1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, DURU ADEM, MATEMATİK ÇALIŞMA VE SINAVI KAYGISI ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI, Özet bildiri
  • 03.11.2016, Uluslararası, 1st INTERNATIONALACADEMIC RESEARCH CONGRESS, DURU ADEM, STUDY ON DEVELOPING THE MATHEMATICS STUDY ANDEXAM ANXIETY SCALE, Tam metin bildiri
  • Ulusal 2016, Ders Kitabı, BİRGİN OSMAN,DURU ADEM,BULUT YAKUP, Ortaokul Matematik 6 sınıf, 2016, Milli Eğirim, 978-975-11-4015-9
  • Ulusal 2016, Ders Kitabı, DURU ADEM,BİRGİN OSMAN,Bulut YAKUP, Ortaokul Matematik 6, 2016, Milli Eğitim, 978-975-11-4015-9
  • Ulusal 2016, Ders Kitabı, BİRGİN OSMAN,DURU ADEM,DOĞAN MUSTAFA, Ortaokul Matematik 6 sınıf, 2016, Milli Eğitim, 978-975-11-4015-9
  • Ulusal 2016, Ders Kitabı, DURU ADEM,BİRGİN OSMAN,DOĞAN MUSTAFA, Ortaokul Matematik 6 sınıf, 2016, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, 978-975-11-4015-9
Journal of Education, Society and Behavioural Science , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Journal of Scientific Research and Reports , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Educational Sciences: Theory & Practice , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Journal of Theoretical Educational Science , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Turkish Studies Türkoloji Araştırmalar , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Journal of Global Research in Education and Social , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Asian Research Journal of Arts & Social Sciences , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
British Journal of Education, Society & Behavioural Science , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , Dergi, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi
  • 8-15. yy. Türk İslam Matematik Bilginleri Sergisi

    27.12.2017 - 30.12.2017

    Düzenleyenler : Osman Birgin, Özer Çetin, Adem DURU, Erhan Bozkurt, Önder Düz
    Uşak
  • Çember ve Daire Konusunun Öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının 7.Sınıf Öğrencilerin Başarısı Tutumu ve Kalıcılığa Etkisi

    08.01.2016 - 29.06.2017

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 4.750 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı : 8.4
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • 12 Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Düşünmelerinin Özelleştirme Tahmin İspat ve Genelleme Basamakları Bağlamında İncelenmesi

    28.12.2015 - 28.12.2016

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Yürütücü
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi : 3000 TÜRK LİRASI
    Proje Teşvik Puanı : 10.5
    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi - Tamamlandı
  • MÜFREDAT VE DERS KİTAPLARI HAZIRLAMA PROJESİ

    23.07.2014 - 15.02.2015

    Akademisyenin Projedeki Konumu: Araştırmacı
    Projenin Yürütüldüğü Kurum: UŞAK ÜNİVERSİTESİ
    Projenin Kapsamı : ULUSAL
    Projenin Bütçesi :
    Proje Teşvik Puanı : 19.125
    TÜBİTAK PROJESİ - Tamamlandı